Augusztus 29, kedd - KÖTELEZŐ OLVASMÁNYOK? ~ Tippek a leküzdéshez /008

Sziasztok!!
Kép: https://scontent.
cdninstagram.com/hphotos
-xaf1/t51.2885-15/e15/11380015_1454
152871572636_1787400865_n.jpg
Százötven kattintás egyetlen bejegyzésen? Jól látok?! :D Nagyon szépen köszönöm :) Úgy tűnik, ez a calligraphys cucc nagyon bejött nektek, úgyhogy valami ilyesmiben kéne még gondolkodnom. De most beszéljünk kicsit az iskoláról :D Jó, ne az iskoláról, inkább az előkészületeiről. Például a kötelezőkről. Az idei évben én Mikszáth Kálmán: A tót atyafiak, a jó palócok című novelláskötetén kell átrágjam magam, de szerencsére már csak négy novella maradt. Pont tegnap találtam Fb-n Deszy könyvajánlója oldalán egy cikket a kötelező olvasmányokról, a címe A kőszívű utcai csillagok, avagy hogyan vegyük el a gyerekek kedvét egy életre az olvasástól? És jézusom, teljesen igaz az első betűtől az utolsóig. Ide kattintva megnézhetitek ti is. Most komolyan, miért adnak kötelezőnek olyan könyveket (jó, most nyilván nem a középiskoláról beszélek, bár nekem az itteni felhozatal sem túl kedves), amiket elolvasva a gyerek egy életre megutálja az olvasást, mert azt hiszi, csak ilyen sz@r könyvek vannak a világon? Ott van például az egyik barátnőm, a Lizu (most ez lesz a művészneve), aki utál olvasni, mi meg szívjuk folyton ezzel a vérét. És valamikor tavasszal azzal állított be matekra, hogy képzeljük el, kölcsönkapta valakitől Marie Lu Legenda című könyvét és alig tudja letenni - nem is gondolta volna, hogy az olvasás ilyen izgalmas tud lenni. Meg van egy elég butácska lány az osztályban, most Csillag lesz a neve, ő például aznap amikor kikaptuk az idei kötelezőket, osztotta meg velem, hogy ő még életében nem olvasott ki egy könyvet sem, a kötelezőkből is csak a rövidítettet. Majdnem lefejeltem a padot. Emberek, én erre k*@!!?#ra nem lennék büszke, ez siralmas! Az meg a hab a tortán, amikor egyesek azt mondják, hogy az Egri csillagok a kedvenc könyvük. Haver, tudod, kinek a kedvenc könyve az Egri csillagok?! Aki még életében nem olvasott mást. Mert ha olvasott volna valami kedvére valót, máris lenne más kedvence.
Kép: https://static.tumblr.com/e9ca
5bc5cf9d9349850bce15ac3efc9e
/bkiljvk/clVmztp8w/tumblr_static_
livros.jpg
Fogadok, te is untad az
Egri csillagokat, a Pál utcai fiúkat vagy a Légy jó mindhaláligot - ezek nem olyan könyvek, amik az adott generációknak íródtak. Ez körülbelül ugyanaz az eset, mint hogy én múltkor nekiveselkedtem az 1984-nek - nem ment. Mert 16 (ÉS FÉL) évesen ez még nem nekem való, mindannak ellenére, hogy világhírű mű és Orwell nevét mindenki hallotta, aki otthonosan mozog az irodalomban. Akkor miért várják el, hogy 11 évesen te élvezd a Pál utcai fiúkat, vagy 14 évesen a Légy jó mindhaláligot? Ezért is hidaltam le majdnem, hogy idén két választható könyvet is kaptunk. Amit teljesen mi választhatunk ki, hogy mi legyen. Mert a tanárnőt érdekli, hogy mi mit olvasunk.
(Teszem hozzá zárójelben, Csillagnak itt nehéz dolga lesz :P)

Azért megosztanék veletek néhány ötletet, hogy hogyan lehet egyszerűbb a kötelezők olvasása, ha már egyszer 200 éves csodákat kell olvasgatnunk.
1. Ne hagyd a határidő végére, ez a legfontosabb. Előbb-utóbb úgyis túl kell esni rajta, akkor meg nem jobb előbb, mint utóbb?
2. Egyszerre nem javaslom, hogy túl sokat olvass, pláne, ha nem tetszik. Ez ugyanolyan, mint a tanulás: sokkal hatékonyabb, ha készülsz az órákra, mint ha a dolgozat előtti napon próbálod a fejedbe tömni a teljes anyagot.
3. Idén mi olvasónaplónak csak annyit kaptunk, hogy írjuk le minden novella tartalmát. Még ha nektek nem is ez a feladat, javaslom, hogy legalább fejben gondold át, miről szólt a történet, így látni fogod, hogy érted-e.
4. Ha nagyon unalmas a könyv, szórakoztasd magad! Ezt nem úgy értem, hogy minden másra koncentrálj olvasás közben. Én nyolcadikban csináltam azt, hogy beleképzeltem magamat vagy a barátaimat egy-egy szerepbe a Shakespeare-kötetben, amit kötelezőnek kaptunk. Hidd el, sokkal viccesebb, ha kicsit magadhoz közelebb állónak képzeled el a szereplőket. Csak nehogy utána órán Katának meg Botinak hívd Juliska nénit és Benito lovagot ;)
5. Legyen csend körülötted. Főleg, ha rossz a könyv. Nyilván a regény minőségét nem befolyásolja a körülöttünk levő zaj, viszont ha nem tetszik a könyv, könnyebben elkalandozhatnak a gondolataid, és a figyelemelterelésben nyilván nagy szerepe van annak is, hogy mi folyik éppen körülöttünk.

Kép: http://static.tumblr.com/bpc7acp/2d5ltg5em/dfg.jpg

Ezek lennének az én tanácsaim a kötelezőkhöz így a nyári szünet végére. Remélem, tetszett nektek a mai írásom (pipáljatok a bejegyzés alján!), várlak vissza titeket :)
Legyetek jók!
FMBxxx

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

December 15, vasárnap - Magammal viszlek a Vörösmarty téri vásárba | Intsant Kriszmösz-zeneajánló /137

Május 19, szombat - Régi VS Új vízfestékkészletem /086

Április 30 - május 7 - Naplóbejegyzések | A "ballagástól" az érettségi végéig /144