Augusztus 30, szerda - Calligraphy tutorial vol2 ^w^ /009

Sziasztok!
Baromi sokan néztétek meg a legutóbbi calligraphy-témájú bejegyzésemet (ha nem láttad, katt ide), így aztán el is hoztam a folytatását.
Kép: https://s-media-cache-ak0.pinimg
.com/736x/98/b5/d1/98b5d15bf2dd
4ec94690d24d77416af2--gods-love
-quotes-hand-lettering-quotes.jpg
Tegnap este csinálgattam még egy-két ilyen firkát, mert volt egy félretett rúnás rajzom, amit nem akartam már tovább cicomázni (tudjátok, milyen unalmas hosszú ideig precíz rúnákat rajzolgatni? Baromi gyorsan elmegy tőle a kedvem meg a belé vetett hitem is), így aztán arra írtam egy egyszavas idézetet. Szerintem egészen jól sikerült.
Mielőtt nekikezdenénk a mai tutorialos-tippes kis bejegyzésnek, #wikipédiapercek következnek, hogy azért tanuljunk is valamit.
Az európai kalligráfia eredete egészen az ókori görög és római írnokok koráig nyúlik vissza. Az nem semmi, jó pár ezer év. Virágkorát élte egészen a XV. századig, amikor is Johannes Gutenberg feltalálta a könyvnyomtatást, ezzel elvéve a kódexmásoló szerzetesek munkáját. A XIX. század végén fedezték fel újra és kezdték el népszerűsíteni. Mivel manapság a mindennapi életben a kézírás is jelentősen visszaszorult a számítógépnek köszönhetően, a kalligráfiát már leginkább díszítésre használják meghívókon, képeslapokon, és leginkább művészek készítik, elvégre elsőben megtanulunk írni, de a többség macskakaparás jellegűen - manapság már nem fontos az íráskép, elvégre mindent gépelve és nyomtatva intézünk. Én szomorúnak tartom.
A kínai és kelet-ázsiai kalligráfia fő eszköze az ecset, mint azt már múltkor is említettem. Egy kis érdekesség, hogy a kínai írásjelek neve hanzi, a japánoké kandzsi, a koreaiaké pedig handzsa. A kalligráfiát a távol-keleten nagyon fontos művészetnek tartják és a festészetnek is fontos részét képezi náluk, Japánban a gyerekek iskolában tanulják és része az oktatásnak.
Ezekkel az írásjelekkel az epigráfia és a grafológia nevű tudományágak foglalkoznak.

Kép: saját
Most hogy mindezt megtudtuk, bele is kezdek a mai gyorstalpalóba. Mivel a lényegét már elmondtam múltkor, néhány tippet adnék a siker érdekében.

1. Ha nem akarod, hogy átüssön a tinta a túloldalra, használj vastagabb papírt. A fénymásolópapír elég vékony - saját tapasztalat.

2. Használj valamit alátétnek, lehetőleg olyan mappát vagy valamit, amit nem sajnálsz (ha vékony papírt használsz), ugyanis ha túl sok tintát használsz (ami itt elengedhetetlen), lehet, hogy az alátéted bánni fogja. Én a sorvezetőmet használom mindenhez alátétnek, annak már úgyis mindegy, mert tiszta festék, nem is látszanak rajt a vonalak.

3. Használj sorvezetőt! Sokkal megbízhatóbb, mint ha magadnak vonalazod meg a lapot. Még ha azt is hiszed, hogy menni fog, biztos, hogy valahol elcsúszik az egész. Hasznos az a sorvezető, hidd el. Ha netán neked nincs, egyszerűen csinálhatsz, csak fogj egy vonalas lapot és fekete (vagy valami sötét) tűfilccel és vonalzóval pontosan menj át a vonalakon, hogy jobban látszódjon, majd ezt tedd a papírod alá. Ha elég erősre csináltad, a vonalazás át fog ütni a lapon és így tudsz egyenesen írni.

4. Már az előzőben említettem: gyerekes ötlet, de húzkodd be azokat a segédvonalakat, amik az elsős füzetekben szoktak lenni, így nem fognak összenyomódni a betűid és nem lesz aránytalan.

5. Vigyázz a kezeddel, nehogy elkend a tintát a kézfejeddel! Balkezeseknek nyilván ismerős a sztori. Amikor átmész a következő sorra, vigyázz, hová támasztod le a kézfejedet, mert könnyedén szétkenheted az egészet.

6. A kalligráfiát simán kiegészítheted más betűtípusokkal is, pl nyomtatott nagybetűkkel. Az is jól mutat, ha a saját kézírásoddal írsz és csak a kiemelendő szavakat írod kalligráfiával.

7. Ha már belejöttél, megpróbálhatod festeni is, de ezt csak akkor javaslom, ha vannak jó minőségű ecseteid, különben olyan lesz a végeredmény, hogy egy életre elveszi a kedvedet :D

Ennyit szántam mára, remélem hasznosnak találtátok ezt a bejegyzést. Ha igen, dobjatok egy tetsziket odalenn. A kövi írással a napokban jelentkezem, festeni fogunk :3 Várlak vissza titeket!
Köszönöm, hogy végigolvastátok,
legyetek jók!
FMBxxx

Megjegyzések

  1. Az előző bejegyzésed hatására csináltam egyet, de sorvezetők, segédvonalak nélkül sikerült egyenesen, és viszonylag szépen megoldanom a dolgot. Még én is meglepődtem. xD
    Btw, nagyon hasznosra sikerült ez a poszt is!
    xoxo, RINA

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nahát, életemben először sikerült valami használhatót írnom :O Örülök​hogy hasznosnak találtad és köszönöm a véleményt :)
      FMBxxx

      Törlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

December 15, vasárnap - Magammal viszlek a Vörösmarty téri vásárba | Intsant Kriszmösz-zeneajánló /137

Május 19, szombat - Régi VS Új vízfestékkészletem /086

Április 30 - május 7 - Naplóbejegyzések | A "ballagástól" az érettségi végéig /144