Augusztus 31, csütörtök - Tanácsok vízfestéshez /010

Sziasztok!
Mint azt megígértem, itt is vagyok egy festegetős bejegyzéssel. Mivel ma véget ér a nyári szünet, ezt jelképezendő egy lemenő napot fogunk festeni. Kappa, amúgy nem ezért, de jól hangzott. Mielőtt bármibe is belevágnánk, nézzük meg, hogy mire lesz szükségünk:
Kép: https://s-media-cache-ak0.pini
mg.com/originals/34/07/46/
3407461fc55921a63dc599f6ee916ecf.jpg

~ Sok vizet és festéket tűrő papír vagy festővászon
~ Papírragasztó, amivel leragaszthatjuk a papírt és azokat a részeket, ahol nem akarjuk, hogy festékes legyen
~ Vízfestékek
~ Ecsetek több méretben (én egy nagyon vastag, egy közepes és egy egészen vékony ecsetet használtam)
~ Egy pénzérme (ezt majd meglátjátok)
~ Zsebkendő
~ Víz
~ Valami, amibe beletörölheted a vizet az ecsetről
~ Kép, ami alapján festesz

Sajnos a folyamatot én nem tudom olyan profin szemléltetni, mint egy videós, de igyekszem minél több képpel illusztrálni (a bejegyzés alján lesz majd egy összeállítás, hogy szemléltessem). Na szóval.
Először is körberagasztjuk a festeni kívánt felületet a papírragasztóval. Lehetőleg rögzítsétek is le, különben fel fog hullámosodni a papír és az nem jó. Ezután fogd a legvastagabb ecsetet és vigyél fel egy vékony réteg vizet a vászonra.
Tipp#1: az asztalodon legyen két pohár víz is (és nehogy véletlen beleigyál, mint én tettem múltkor). Az egyikben mosd ki az ecsetet, a másikban pedig csak vizezd be. Ha a koszos vízbe mártogatod az ecsetedet, egy idő után elég csúnya lesz a kép.
Ezután vedd magad elé a képet, ami alapján készül a mű. Én egy neten talált fotót választottam, de ha neked van szép naplementés képed, használhatod azt is referenciának. A kép színeinek megfelelően fesd fel a képed alapszíneit. Ezek nálam a narancs- és a citromsárga voltak, meg az alján egy kis szürke. Először kevés festéket használj, de ne feledd, hogy a vízfesték száradás után még jobban kivilágosodik, így nem kizárt, hogy többször rá kell majd festened. Várd meg, míg megszárad - ez nagyon fontos, különben összefutnak a színek és a rétegek.
Tipp#2: ha nem akarsz hosszú időt várni a száradásig (márpedig a vízfestéknél ez nem kizárt), egy hajszárítóval rásegíthetsz, de csak óvatosan, nehogy a víz - és vele együtt a festék - szétszaladjon ezer felé.
Ezután fess fel egy kicsit sötétebb réteget, vagyis használj több festéket. Mielőtt megszáradna, fogd meg a pénzérmét és tedd bele egy zsebkendőbe, így kapsz egy zsepivel bevont kört. Ezzel nyomdázz egy kört oda, ahol a nap lesz. A zsepi fel fogja szedni a vizet és a festéket, így egy világos kört fogunk kapni. Most nekiláthatunk kidolgozni a vizet, sötétebb vízszintes vonalakat húzogatva. Ezután ott, ahol a napfény megcsillan a vízen, zsebkendővel itassuk fel a festéket és a vizet, majd szárítsuk meg vagy várjuk ki amíg megszárad :P
Az eget is sötétítsétek meg, majd ugyanígy zsebkendővel a felhőket is készítsétek el. Körülötte felvihettek egy árnyalattal sötétebb, vagy akár egy más színű festéket is. Ez nálam a barna volt.
Ha még vannak egyéb részletek, fessétek fel azokat is, én még néhány madárkát festettem az égre, meg egy kis szigetfélét a jobb oldalra.

Kép: saját

Ennyi lett volna ez a mai kis festős "tutorial", remélem tetszett nektek. Az alapötletet Makoccino videója adta, itt megnézhetitek ti is, azért valamivel jobban átadja, mint én :P Ha szeretnétek majd még ilyesmit, jelezzétek felém. Legközelebb holnap vagy szombaton jelentkezem egy kis beszámolóval az évnyitóról és az első napomról a 10. osztályban. Storytime lesz, készüljetek, tuti fog valami kínos történni velem, ma már elkezdődött...
Addig is sok sikert mindenkinek a sulihoz,
legyetek jók!
FMBxxx

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

December 15, vasárnap - Magammal viszlek a Vörösmarty téri vásárba | Intsant Kriszmösz-zeneajánló /137

Május 19, szombat - Régi VS Új vízfestékkészletem /086

Április 30 - május 7 - Naplóbejegyzések | A "ballagástól" az érettségi végéig /144