Szeptember 23, szombat - #realismtest2: Avokádó /020

Sziasztok!
Nekem tegnap nagyon megtetszett ez a realisztikus festés(i kísérlet), így aztán már ma nekiláttam a folytatásnak. Már reggel elkészítettem a mai anyagot, de nem volt időm megírni a bejegyzést és publikálni, mert nem voltam itthon egész délután, így ez mostanra maradt.


Széljegyzet: annyit frissítettem a blogon, hogy számozom a bejegyzéseket, ezért láthatjátok a /020 számot a címben - ez a huszadik bejegyzés, jubileum van, juppiii :)

A szükséges kellékek majdnem ugyanazok, mint tegnap (ha nem láttad azt a bejegyzést, katt ide), de azért leírom ismét:
~ festővászon vagy egy vastagabb papír
~ vízfestékek, ezúttal sötétzöld, világoszöld, világosbarna, sötétbarna illetve citromsárga színekben
~ a lehető legvékonyabb ecseted, meg egy laposabb ecset amivel be tudod vizezni a felületet
~ víz
~ a vázlathoz ceruza és radír
~ zsebkendő a túl sok víz felitatására illetve a festék visszaszedésére
#Tipp: Pinterest-en hasznos, ha létrehozol magadnak egy táblát, ahová elmentheted a téged inspiráló dolgokat. Nem kell feltétlenül publikusnak lennie, elég, ha csak te látod.

Első lépésben az alapötletnek megfelelően felrajzoltam az avokádót félbevágva. Bevallom, megküzdöttem vele, de egy idő után teljesen felhagytam a próbálkozással, hogy egyforma méretű és alakú feleket rajzoljak, úgysem az a lényeg, meg most ki fogja azt próbálgatni, hogy egyformák-e?
Ezután elkezdtem a festést. Először szokás szerint bevizeztem a festeni kívánt felületet (ez esetünkben az egyik félnél a hús része, de ha te esetleg egyszerre szeretnéd a két felet megcsinálni, úgy is dolgozhatsz), majd megfestettem sötétzölddel a héjat. Már itt problémáim akadtak, mert az én zöldem valahogy nem akarta a számomra szükséges árnyalatot felvenni, de a későbbiekben rásegítettem erre is. A gyümölcshúst foltokban sárgára festettem, majd a sötétzöld(-szerű) héj mellett világoszölddel képeztem egy kisebb átmenetet a két szín között. Vigyázz, az avokádónak nem túl vastag a héja, szóval használj minél vékonyabb ecsetet, vagy ha annyira vékony nincs, egy lapos ecsetet is használhatsz élére állítva, nekem bejött :) Ahol a gyümölcshús a referencia (vagy a fejedben élő kép) szerint árnyékosabb, oda vigyél fel több sárgát és esetleg egy kis világos- vagy sötétbarnát. A héj száradása után sötétbarnával átmentem rajta még egyszer, sokkal hitelesebb lett.


Most jön a tipp, meg egy kis kémia. Én kémiából nagyon buta vagyok, szóval nem foglak itt képletekkel untatni titeket, csak érdekességképp hoztam. Ha netán valahová a kelleténél több festéket vittél fel, itt a módja, hogy visszaszedhesd.
Először várd meg, amíg a festék megszárad. Ez azért fontos, mert különben lehet, hogy kicsit többet szedsz vissza a kelleténél. Használhatod Hajszárító Elvtársat is, de nekem most ő nem jöhetett szóba, mivel a lakásban rajtam kívül még mindenki aludt, én meg a konyhában tartózkodtam a festés során. Ha meggyőződtél róla, hogy megszáradt a kép, vizezd be az ecsetet, majd a túlfestett részeket fesd át a vizes ecsettel. Ha nagyon jó minőségű a festéked, látni is fogod, hogy eltűnik a szín, az én festékeim elég vacakok, de annyit azért láttam, hogy elkezdte szétmaszálni az ecset. A kémiája egyszerű: a vízfesték vízbázisú, ez annyit jelent, hogy vízzel tudod újra és újra aktiválni. Azt mind tudjuk, hogy víz nélkül nem lehet vízfestékkel dolgozni, de azt már nem mindenki tudja, hogy újraaktiválhatod vele a festéket és akár el is tüntetheted. Szóval, a vízzel aktiváltam a festék pigmentjeit, majd a zsepivel (úgy, mint a sima vizet) felitattam. Én ott használtam, ahol az avokádó húsa túl sötét lett, de bárhol máshol is működik.


Ezt követően felrajzoltam, hogy az avokádó magján hol lesznek a fénytörések és a sötétebb árnyékokat is elhatároltam, majd a magot is kifestettem. Az "alap-magszínhez" egy kis narancssárgát vegyítettem a sötétbarnámba, több narancs - kevesebb barna arányban, az árnyékos részhez simán a sötétbarnát használtam kevés vízzel, míg a fényes részeket fehéren hagytam, csak egy pici világosabb barnát használtam, de ez is visszaszedhető vízzel. Ha netán lemaradna a tiedről a fény, az előbb említett technikát alkalmazva szedd vissza a barnát és voila!
Az avokádó másik felét ugyanígy festettem meg. A különbség csak annyi volt, hogy itt nincs mag. A mag helyét úgy készítettem el, hogy a szélére egy kis világosbarnát és világoszöldet festettem, amúgy sárga maradt, akár a hús többi része, csak a világosabbik oldalán szedtem vissza kicsit a festékből, hogy fényesebb legyen.



Íme a végeredmény, szerintem tök jó lett:


Remélem, tetszett nektek ez a mai kis alkotás is :) Hogy holnap jelentkezem-e még, az majd elválik, elég sok tanulnivalóm van, a mai napot teljesen a pihenésnek szenteltem (ha azt nem számítjuk, hogy fél délelőtt a könyvtárban rohangáltam a kötelezőket keresve). Ha tetszett a mai bejegyzés, like-oljátok odalent, majd még lehet, sőt biztos, hogy hozok ilyet, addig is további szép hétvégét nektek,
legyetek jók!
FMBxxx

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

December 15, vasárnap - Magammal viszlek a Vörösmarty téri vásárba | Intsant Kriszmösz-zeneajánló /137

Május 19, szombat - Régi VS Új vízfestékkészletem /086

Április 30 - május 7 - Naplóbejegyzések | A "ballagástól" az érettségi végéig /144