Szeptember 30, szombat - Őszi tájkép festés :) /022

Sziasztok!
Úgy terveztem, hogy ebben az új bejegyzésben képregényekről lesz szó, de még nem végeztem az aktuális képregénnyel, amit rajzolok, így csúsztatom azt az írást. Tegnap befejeztem az első Art Journal-omat, és elkezdtem egy újat, ennek az első oldalát fogom most bemutatni nektek. Egyébként az előző végére írtam egy húszas listát, hogy mi az, amit legközelebb mindenképp be kell tartanom, mielőtt ilyenbe kezdenék, mert őszintén szólva eléggé meggyűlt a bajom vele. Ebből most sorra venném a legfontosabbakat:
- mindenképp olyan könyvet válassz, aminek vagy vastagak a lapjai, vagy kifejezetten festésre lett kitalálva (már ha szeretsz festeni, de ha nem, akkor is praktikus, ha vastag lapú könyvbe dolgozol, sose tudhatod, mi fog átütni a túloldalra).
- próbálj ki mindenféle technikát, ami megtetszik.
- ne akarj valamit csak azért megcsinálni, mert más azt szeretné, ez a te műved, te döntöd el, mi kerül bele, elvégre a te szórakozásodra készül.
- ne félj attól, hogy elrontod, mert még a végén tényleg elrontod :)
- mindenképp írj dátumot, ha rendezett munkát akarsz, én nagyon megbántam, hogy nem dátumoztam az oldalakat.
- szabályok egyébként nincsenek arra, hogy mit alkotsz :)


Most, hogy megosztottam veletek az én tippjeimet, bele is kezdenék a mai festésbe.
Széljegyzet: tiszta ideg vagyok jelenleg, szóval ne haragudjatok, ha kapkodok, meg ilyenek, igyekszem majd tiszta fejjel átolvasni az egészet, mielőtt kiposztolnám. Csak éppen annyi történt, hogy a húgom és az egyik osztálytársam ismerősök lettek a Facebook-on, és hát ilyenkor a többi srác rögtön nekiáll shippelni meg minden és nem is tudom, pontosan mit érzek, azért vagyok-e ideges, mert a tesómat féltem tőlük, vagy mert féltékeny vagyok, hogy őt bezzeg shippelik vele. Ez utóbbi nagyon gyerekesen hangzik, az előbbi meg azért jön ki hülyén, mert a tesómat általában nem kell megvédenem, de tudom, hogy ezek mire képesek... Féltem tőlük, na.
Először is akkor sorra venném, hogy miket használtam.
~ Art Journal(-nak kinevezett könyv)
~ barátunk, a medvesajt helyett vízfesték
~ ecsetek. Én egy lapos ecsetet, egy vékony, hegyes ecsetet és egy kissé szétálló ecsetet használtam.
~ ragasztószalag
~ víz
~ zsepi
~ Hajszárító Elvtárs
~ referencia, ha kell. Itt az enyém is, ezt is használhatjátok:


Első lépésben körberagasztottam a festeni kívánt területet ragasztószalaggal, hogy legyen majd egy fehér kerete a végén. Ezután a vízzel kezdtem. Eleinte katasztrofálisan csúnya volt, de aztán a végére csak sikerült kihoznom belőle valamit, és egészen hasonlított a képen látható vízre. Jó, ez így elég erős túlzás, maradjunk annyiban, hogy a végére nem nézett ki úgy, mintha odahányt volna valaki. Úgy próbálkoztam, hogy felvittem az alapszíneket és a feketét is a sötétebb részekre, de ez hülyeség volt. Ha lehet, ti valahogy úgy csináljátok, hogy megvárjátok, amíg a narancs-, a citromsárga meg a piros megszáradnak, majd utána sötétíthetitek a feketével. Így talán valamivel jobb lesz. Ha túl sok vizet használtok, azt a zsepivel simán el tudjátok tüntetni. Én kb az elején majdnem az egészet visszaszedtem zsepivel, és elkezdtem azon agyalni, hogy mi mást festhetnék, de aztán úgy döntöttem, nem fogom feladni, és újra nekiveselkedtem, és felvittem egy sötétebb réteget, itt már egy fokkal jobban sikerült. Az én kis képrészletemen egy kevés ég látszódik csak, ehhez vízzel lealapoztam az oldal tetejét és egy kevés kék festéket használtam hozzá.

Miután mindez megszáradt, világos- és sötétbarnával és a vékony ecsettel megfestettem az ágakat ott, ahol a referencia szerint látszódtak. Nem fontos még, hogy nagyon szép legyen, majd utána még dolgozunk rajta. Most jön a fun része. Fogjuk a harmadik típusú ecsetet (ha neked nincs ilyen szétálló sörtéjű, bármilyen ecset megteszi, amivel tudsz pacsmagolni). Ehhez a részhez citromsárga, narancssárga, piros és a későbbiekben egy kis barna festékre lesz szükségünk. Kiválasztjuk a választott fához szükséges színt, és az ecsettel rádaboljuk a lapra. Na ezt jól megmondtam, de nem tudom, pontosan mi ennek a magyar megfelelője, talán az előbb használt pacsmagolás, szóval végigpacsmagolod a fát vagy bokrot, és így tényleg olyasmi lesz, mintha levelei lennének. Így megcsináljuk az összes fát a megfelelő színekkel. Ahol esetleg világosabb a lomb, ott simán visszaszedheted a festéket zsepivel, vagy száradás után vízzel, ahogy azt az avokádós bejegyzésben is leírtam, ahol pedig sötétebb, ott meg használhatsz eggyel sötétebb színt, csak rajtad múlik, milyen lesz a végeredmény :)
Tölts ki minden üres helyet, vagy hagyd, ahogy szeretnéd, a lényeg, hogy neked tetsszen, amit alkottál. Ezután most tényleges szerepe lesz a hajszárítónak, ugyanis azt hallottam, hogy ha meghajszárítózzuk a ragasztószalagot, akkor feljön anélkül, hogy a lapot felsértené. Ezt ki kellett próbálnom. Nem tudom, hogy a hajszárítónak volt-e köszönhető, vagy csak én voltam nagyon ügyes, mindenesetre csak egy ponton sérült meg kicsit a lap, ott is alig észrevehető, szóval tegyük fel, hogy működik.
Valahogy így néz ki az én folyamatábrám:


Remélem, hasznosnak találtátok ezt a mai bejegyzést, ha igen, dobjatok egy lájkot rá :) Nem tudom, hogy tudok-e még a hétvégén jelentkezni, mert hétfőn és kedden is dolgozatokat írunk és készülnöm kell rá, holnap pedig vendégségben leszünk, de majd elválik, hogy mire lesz időm. Holnap elkezdődik az Inktober kihívás, erre is szeretnék majd egy bejegyzést szánni.
Hamarosan találkozunk, addig is
legyetek jók!
FMBxxx

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

December 15, vasárnap - Magammal viszlek a Vörösmarty téri vásárba | Intsant Kriszmösz-zeneajánló /137

Május 19, szombat - Régi VS Új vízfestékkészletem /086

Április 30 - május 7 - Naplóbejegyzések | A "ballagástól" az érettségi végéig /144