Szeptember 8, péntek - Fessünk bolygókat ^^ /014

Sziasztok! :)
Ma három hetes a blog! Juppííííí :3
Most, hogy itt a hétvége, végre van időm festegetni egy kicsit, és gondoltam, megosztom veletek is, hogy miket műveltem, illetve Wikipédia-perceket is tartunk, mert egy elég klassz témában készült a mai pacsmagolásom - kezdjünk bele!

Szokás szerint lássuk először a kellékeket. A mai festéshez szükségünk lesz...
...vízre, lehetőleg két pohárnyira. Az egyikben mossuk az ecsetet, a másikban nedvesítjük. Ha ugyanazt a vizet használjuk, előbb-utóbb elég messy lesz a végeredmény.
...körzőre
...különböző méretű ecsetekre. Én egy laposabb, 14-es ecsetet és egy hegyesebbet használtam, aminek nem tudom a méretét.
...és természetesen vízfestékekre. Nekem egy hagyományos iskolai vízfestékpalettám van, mert nincs pénzem minőségi festékekre, de szerencsére ez is tökéletesen működik.
Egyéb hasznosnak mondható eszközök: zsebkendő, amivel felitathatod a vizet az ecsetedről, egy másik zsebkendő, amivel felitathatod a vizet a papírról, ha véletlenül túl sokat használnál, és referenciafotók.
Kép: saját
Na, akkor szerintem lássuk is a folyamatot. Most igyekeztem sűrűbben dokumentálni fotókkal, mint a múltkor (ha nem voltál itt, csekkold le ide kattintva), mert akkor totálisan elfeledkeztem róla :P Az alján találjátok a montázst a készítés folyamatáról.
Először is rajzoljuk fel a megfelelő számú kört a körző segítségével. Persze, ha tudsz szabad kézzel szabályos köröket rajzolni, akkor te egy nagyon fasza gyerek vagy, nyugodtan tegyél így. Én nem akartam a véletlenre bízni.
Először alapozzuk le a Merkúrnak szánt kört vízzel a laposabb ecsettel. Használhattok másféle ecsetet is, de szerintem ezzel jártok a legjobban. Én sorrendben haladtam a bolygókkal, de ahogy ti szeretnétek, úgy csináljátok. Ezután a fekete festéket sok vízzel vigyük fel a körön belül. A sok víztől szürke színe lesz, ez így teljesen oké. Amíg szárad, lépjünk tovább a következőre.
A Vénuszt ugyanúgy a vízzel kezdjük (ahogy a továbbiakban is mindegyiket). Az alapjául én egy világosbarna festéket választottam, ezt vigyük fel szintén halványan a felületre. Ezután ugyanezzel a színnel kisebb foltokat is festettem rá a referenciámnak megfelelően.
A Földnél nézd meg, hogy a referenciádon hol találhatók a kontinensek. Az enyémen az amerikai földrész látszódott és egy picit belelógott Európa nyugati partja is. Ennek megfelelően fessük kékre a bolygót, kihagyva a szárazföldek helyét. Nem kell nagyon pontosan dolgozni, ez most nem arról szól, hogy tökéletes legyen, csak egy kicsit érezzük jól magunkat és alkossunk valami klasszat!
Itt nálam kisebb szünet következett, mert egy órácskára félbeszakadt a munkafolyamatom, addig is megszáradt az első három bolygó. A Földet a Mars követi a sorban. Az én fotómon a jobb felső részen kicsit világosabb a felszín színe, így oda egy citromsárga festéket választottam, míg a többi részére egy narancssárgát, majd összemostam a színeket a határon.
A Jupiter következik, ami a legnagyobb bolygó a Naprendszer bolygói közül, és egyben az első gázbolygó, a gázbolygókat miatta emlegetjük Jupiter típusú bolygókként is. Ehhez a sötétebbik barnámat használtam és vízszintesen húzogattam vonalakat a felületére. Elég, ha halványan megcsináljátok, úgyis átmegyünk ezen is még egyszer.
A Szaturnusz megfestésénél először is fel kell rajzolnunk a gyűrűit is. A Szaturnusz az egyetlen bolygó, amelynek ábrázolásain látszik az a bizonyos dőlésszög, amivel minden bolygó rendelkezik, ez a gyűrűinek köszönhető. Én is így kissé "megbillenve" rajzoltam fel. Először a gyűrűihez még nem nyúltam, csak a bolygó felszínét festettem le világosbarnára.
Egy kis baki azért becsúszott, mert a Neptunuszt előbb festettem, mint az Uránuszt, de igazából mindegy is. A Neptunuszhoz a világosabb kékemet használtam, ezt viszont jó sötéten, az egész bolygó felületére felvittem. Az Uránusznak elég lehetetlen színe volt a referenciámon, de azért megoldottam, nagyon világos kék és nagyon világos zöld segítségével, mivel ilyen mentaszínnel nem rendelkezem. Tudtátok amúgy, hogy az Uránusz is rendelkezik gyűrűkkel? Ezeket most nem festem fel, mert elég ritka az olyan ábrázolás, ahol látszanak, egyébként ők függőlegesen övezik az Uránuszt.
A Plútót lehagytam. Nekem továbbra is ő a kilencedik bolygó, de nem akartam többet vacakolni. Talán ha egyszer megcsinálom újra ezt a képet, ő is rákerül.
Kép: saját
Mire végzünk az Uránusszal, remélhetőleg megszárad a sor eleje, így dolgozhatunk azokon. A Merkúr felszínére feketével (kevés víz, több festék) pacákat festettem, majd ezeket vizes ecsettel összemostam. Ezáltal sötétebb lesz a bolygó. Ha gondoljátok, rajzolhattok krátereket fehér tollal rá, de én olyannal nem rendelkezem, szóval ez marad. A Vénusz előbbi sötét világosbarna foltjait egészítsük ki sötétbarnákkal. A Földre jöhetnek a kontinensek, világos- és sötétzölddel, valamint világosbarnával. Ez is a referenciádtól függ. A Marsot kiegészítettem piros és sötétbarna foltokkal, kráterekkel. A Jupiterre a fehéren maradt részeket nagyon halvány barnával fessük át, majd a világosabb barnával is fessünk néhány csíkot a többi mellé. A bolygó rendelkezik továbbá egy Nagy Vörös Folttal, amely egy hatalmas vihar, amely már évszázadok óta dúl a Jupiteren. Ez a legismertebb jellegzetessége, szóval miért is ne festenénk fel ezt is?
A Szaturnusz gyűrűit is a világosbarnával festettem ki, majd a sötétbarnával sávokat festettem a bolygóra, és miután ez megszáradt, a gyűrű árnyékát is ráfestettem, illetve a gyűrű hátsó részére a bolygó árnyékát. A Neptunuszon még tudtam kicsit sötétíteni a másik kékemmel, de az Uránusz mentaszíne már menthetetlen.
Kép: saját
Kép: saját
Így sikerült az én festésem. Remélem, tetszett nektek ez a kis tutorial, ha szeretnétek még, jelezzétek :) Az ihletet adó videót megnézhetitek itt. Hamarosan ismét becsekkolok, addig is
legyetek jók!
FMBxxx

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

December 15, vasárnap - Magammal viszlek a Vörösmarty téri vásárba | Intsant Kriszmösz-zeneajánló /137

Május 19, szombat - Régi VS Új vízfestékkészletem /086

Április 30 - május 7 - Naplóbejegyzések | A "ballagástól" az érettségi végéig /144