Január 13, szombat - Illúzió Illusztrációk, avagy a Trick Art művészete #1 /058

Sziasztok!
A mai bejegyzéssel egy új sorozat veszi kezdetét a blogon, a trick art címke alatt fogjátok megtalálni az ehhez kapcsolódó írásaimat. Már korábban is próbáltam ilyesmit rajzolni, az egy átlyukasztott lap volt, még évekkel ezelőtt, azt hiszem, hetedikes lehettem, nem is lett valami fényes így mai szemmel visszanézve, de akkor nagyon büszke voltam rá. Stike barátnőm elsőre egy vécépumpának hitte azt a mesterművet, ami miatt aztán hónapokig rajtam maradt a Pumpi becenév.
A napokban találtam rá a YouTube-on néhány ilyen trick art-tal foglalkozó csatornára, és eszembe jutott, hogy ez még talán titeket is érdekelhet és tök jó bejegyzéseket lehetne belőle csinálni. Nem mellesleg én magam is élveztem az elkészítését az első ilyen képnek, bár nem lett tökéletes, de elsőre megteszi. Na, szerintem vágjunk bele.

Amiket felhasználtam:
~ sima A/4-es papír (ez nálam rajzlap volt, de most bármilyen papír megteszi)
~ egy keményebb és egy puhább grafitceruza. Minél puhább egy grafit, annál sötétebben fog és jobban kenhető. Itt találjátok a ceruzákon található jelzéseket és hogy hogyan fognak:

Forrás
~ kék toll
~ vonalzó
~ radír
~ valami, amivel el tudod kenni a grafitot. Ez lehet zsebkendő vagy egy speciális eszköz, amit erre találtak ki (lejjebb láthatjátok az enyémet).

Első lépés:
Egy határozott vagy kevésbé határozott, de halvány vonallal hosszában elfelezzük a lapot. Csinálhatjátok vonalzóval, én szabad kézzel rajzoltam meg a vonalat.
Az itt látható képeket szokás szerint én készítettem rajzolás közben, illetve az utómunkálatokhoz a mindenki által jól ismert Paint-et hívtam segítségül, mert eleinte nagyon halvány vonalakkal dolgoztam. A képeket egyébként Pixlr-rel szerkesztem.


Második lépés:
Meghúzzuk az A-betű két szárát. Arra kell figyelni, hogy egyenlő hosszúak legyenek és egy pontban találkozzanak, ami az előbb meghúzott vonalon található.


Harmadik lépés:
A képen látható módon folytatjuk az A-betű kialakítását. Először az alján, majd a tetején húzunk egy, az első vonalra merőleges vonalat. Ezután a szárakkal párhuzamosan húzunk még egy-egy vonalat, végül befejezzük az A-t. Nézzétek meg az ábrán, én elég sz@rul magyarázok.


Negyedik lépés:
Mindezt megerősítjük. Én először áthúztam szabad kézzel, de gyorsan rájöttem, hogy
1. Ez így túl halvány.
2. Rohadtul képtelen vagyok szabad kézzel egyenes vonalat húzni.
Szóval újra átmentem rajta egy vonalzó segítségével. Ezután kiradíroztam a megmaradt vonalakat.


Ötödik lépés:
Most kezdődik az uncsi része, amikor is megvonalazzuk a lapot. Javaslom, hogy használjatok kis jeleket, hogy hol lesz a vonal, különben nagyon csúnya lesz. Én centinként mértem ki őket vonalzóval. A vonalazáshoz a kék tollat használtam, hogy hiteles legyen, mint füzetlap, és összesen 25 vízszintes vonalat húztam. Persze az A-n belüli részeket kihagyva.


Hatodik lépés:
Elkezdjük megcsinálni a 3D-hatást. Én ezt ott rontottam el, hogy nem összetartónak rajzoltam a vonalakat, így aztán a végeredmény kicsit szétszórtra sikerült. Az ábrán látható helyekre rajzoljátok meg a vonalakat grafittal, de próbáljátok őket összetartóra rajzolni. Tudjátok, rajzóra, perspektíva. Szeretjük nem?


Hetedik lépés:
Ezen vonalakkal párhuzamosan befejezzük a vonalazást. Ehhez is nézzétek a képemet. Remélhetőleg nektek értékelhetőbben sikerül, mint nekem.


Nyolcadik lépés:
Kezdődhet a tónusozás! Én eleinte még a keményebb ceruzát használtam és utána tértem át a puhább grafitra, de kinek a pap, kinek a papné, szokták volt mondani. A képeken látható módon árnyékoljátok az A részeit. A vonalat elsatírozásához használhattok zsebkendőt, vagy ha van, olyan eszközt is, amit itt lent a 9. képen láthattok is, ez kifejezetten erre lett kitalálva. Csak ne ujjal satírozzatok, mert a kezetek zsíros és ott maradhat az ujjlenyomatotok!


Nos, el is készültünk, már csak annyi a dolgotok, hogy a megfelelő szögből nézzétek a kész művet, és tényleg olyan, mintha kilyukadt volna a lap. Mint azt már mondtam, az enyém nem lett kifejezetten fényes, de elsőre egész jó, szóval elégedett vagyok magammal. Majd legközelebb jobb lesz.


Remélem, tetszett nektek ez a mai tutorial, nem tudom, mikor dolgoztam utoljára ennyit képszerkesztésen. Dobjatok rá egy lájkot, ha tetszett, aztán hamarosan találkozunk. Addig is
legyetek jók!
FMBxxx

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

December 15, vasárnap - Magammal viszlek a Vörösmarty téri vásárba | Intsant Kriszmösz-zeneajánló /137

Május 19, szombat - Régi VS Új vízfestékkészletem /086

Április 30 - május 7 - Naplóbejegyzések | A "ballagástól" az érettségi végéig /144