Február 25, vasárnap - Calligraphy tutorial vol3 ^w^ ~ A Mesterképzés kezdete! /070

Sziasztok!
Forrás
Nem tudom, ki emlékszik, de valamikor a kőkorszakban (augusztus) volt nekem egy kemény két részt megért "sorozatom" itt a blogon, Calligraphy tutorial ^w^ címmel. Igen, a ^w^ is fontos része a címnek. És hát ez ott valahol megrekedt, valószínűleg azért, mert már a második részben sem nagyon tudtam szakszerű tanácsadást nyújtani. De. Azóta már kicsit fejlődtem és kitapasztaltam ezt-azt a kalligrafikus kézírást illetően, így aztán úgy döntöttem, visszatérek kicsit a témához, és még ezen kívül is tervezek egy bejegyzést a kalligráfiáról, aztán talán ismét lesz egy kis csönd ezt illetően a blogon. Ki tudja, lehet, hogy fél év múlva ismét kedvem szottyan hozzá és folytatom kicsit a próbálkozást.
Szóval azt már említettem, hogy beszereztem egy waterbrush-t vagy aquabrush-t, kinek mi, ami egy víztartályos ecset és így adagolható belőle a víz. Nagyon király cucc. És most, hogy van ilyenem, végre ki tudtam próbálni, hogy meg tudok-e birkózni a calligraphy-val festés terén is. Nem mondom, hagy még némi kívánnivalót maga után a tudásom, de kezdésnek talán nem is rossz, és készítettem egy vízjelet is magamnak, amivel mostantól meg tudom jelölni a fotóimat. Yeeey! :)

Calligraphy tutorial ^w^: http://mostiscsakmagambanbeszelek.blogspot.hu/2017/08/augusztus-26-szombat-calligraphy.html?m=1

Calligraphy tutorial vol2 ^w^: http://mostiscsakmagambanbeszelek.blogspot.hu/2017/08/augusztus-30-szerda-calligraphy.html?m=1



Na, akkor először is átfutnám a szükséges kellékeket, ahogy szoktam:
~ papír - ezúttal tényleg mindegy, hogy milyen
~ vízfestékek
~ waterbrush - ha nincs, akkor külön water meg külön brush
~ fekete toll

Hasznos lehet:
~ zsebkendő a felesleges víz felitatására
~ grafitceruza a bizonytalan kezűeknek
~ ha grafitceruza akkor radír is
~ kaja, ha téged is hajnalban üres gyomorral fog el az alkothatnék


Amit most újra kell tanulnunk - nekem is újra kellett - az a helyes ecsettartás. Normál esetben az emberek többsége a hüvelyk- és mutatóujja közötti részen támasztja meg az ecsetet, ahogy a ceruzát szokás, de ez itt nem éppen jó kéztartás. Célszerűbb a mutatóujj legalsó ujjbegyén megtámasztani, így könnyebb vékonyabb vonalat húzni.



Akkor ismétlésként vegyük át azt, hogy mi is a lényeg a kalligrafikus írásnál. Ugye erről már beszéltem a fentebb linkelt bejegyzések valamelyikében (az is lehet, hogy mindegyikben). Ahol a vonalat felfelé húzod, ott vékonyabb a vonal, ahol lefelé, ott vastagabb. Ezt ecsettel az ecset rányomásával tudod szabályozni, minél jobban rányomod, annál vastagabb a vonal, ha viszont tollal készíted, egyszerűen ott vastagítsd meg, ahol lefelé mozgatod a tollat. Próbálkozásnak húztam is néhány függőleges vonalat felfelé és lefelé is.


Ez a lényeg :)

Legelőször is írjunk néhány betűt. Mivel nem volt különösebb célom, nem is vonalaztam meg a lapot és elő sem rajzoltam semmit, igyekeztem lazán kezelni a helyzetet. A legcélszerűbb talán kis L-betűket rajzolni, ugyanis ezek kimondottan egyszerűek, és lehet rajta gyakorolni a felfelé és a lefelé húzott vonalat is.


Ezt követően megpróbálkozhatunk különböző betűk tényleges összefűzésével, vagy kitalálhatunk egy design-t, amit megpróbálunk megvalósítani. Én például egy papírzsepire skicceltem fel egy FMB-logót, lényegében ennek a tökéletesítése folyt az egész festegetésem alatt.
Azt hozzátenném, hogy amikor teszem azt Tumblr-on, Instán vagy Pinteresten belefuttok egy ilyen kalligrafikusan megírt szövegbe, akkor az
1. nem egy csapásra, mindennemű gyakorlás nélkül sikerült a megalkotójának úgy ahogy, és
2. nem egy folyamatos vonal eredménye. Igen, néha lefogy a festék az ecsetről, ilyenkor kénytelen leszel újra festékbe mártani és folytatni, és lehet, hogy néha azok a vonalak nem úgy sikerülnek, ahogy szeretted volna. A kalligráfiának nincsenek szabályai, akkor végzel utómunkálatokat a műveden, amikor csak kedved tartja.

Megpróbálkoztam azzal is, hogy először csak simán vízzel írom fel a kívánt végeredményt és sok festék - kevés víz kombójával teszem rá utólag a színt, de ez sajnos nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket és nem tetszett.


Kísérleteztem még fekete festékkel is, illetve azt is kipróbáltam, hogy amikor elfogy a festék az ecsetről, mindig egy másik színnel töltöm újra. Nem mondom, hogy szép lett, kicsit inkább bohókás, olyan hippis, de végül is próbálkozni lehet...


Azt is ki akartam próbálni, hogy fekete tollal készítem el az írást és az kap egy színes hátteret vízfestékkel, ehhez először leteszteltem, hogy vajon elfolyik-e a toll, ha rámegyek vízzel, de egész jól kiállta a próbát, így aztán próbaképp felfirkantottam az FMB-monogramot, bevizeztem a lapot és azt festékeztem össze.


Ezután készítettem egy olyat is, amit szimplán fekete tollal "kalligrafáltam meg", plusz utólag erre is pacsmagoltam egy kis festéket, de egyébként ez lett az, amit most egyfajta vízjelként láthattok minden kép sarkában. A CamScanner nevű alkalmazással beszkenneltem, majd egy online programmal levettem a hátteret (ami amúgy fehér volt), így áttetsző lett és most tudom a képeimen használni logóként.


Nos, a mai bejegyzésnek a végére is értem. Remélem, jól szórakoztatok, nem bántátok meg, hogy ide kattintottatok és sikerült valami újat mondanom vagy mutatnom nektek :) Mint mondottam volt, majd még várható hasonló bejegyzés a témában, akkor inkább az ilyen írások körítéséről és továbbcsicsázásáról tervezek beszélni.
Élvezzétek ki a vasárnapot, a jövő héten találkozunk, addig is
legyetek jók!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

December 15, vasárnap - Magammal viszlek a Vörösmarty téri vásárba | Intsant Kriszmösz-zeneajánló /137

Május 19, szombat - Régi VS Új vízfestékkészletem /086

Április 30 - május 7 - Naplóbejegyzések | A "ballagástól" az érettségi végéig /144