Augusztus 21, hétfő - ANGOLTANULÁS KÖNNYEN? /003

MICSODA CLICKBAIT!!!!!!!
Kép: http://s3.favim.com/orig/44/england-gif-gifs-london-music-video-Favim.com-368645.gif

Sziasztok! :)
A tegnap este írt gyors bejegyzésem ösztönzött ennek a megírására. Említettem volt egy könyvet, amit most angolul olvasok, és hogy olyan könnyedén megy már, mintha magyarul olvasnám. Ez elgondolkodtatott, hogy kéne erről valamicskét írni, elvégre ez egy klassz téma.
Hogyan is lehet angolul tanulni hatékonyan?
Idén nyáron lett volna egy fantasztikus lehetőség, hogy angolul beszélgessek, ezzel fejlesszem a szociális készségeimet és a szókincsemet is. Én nem éltem vele, mert őszintén szólva leszarom a szociális készségeimet. Anyu úgy gondolja, nekem rá kéne hajtanom a nyelvekre, mert én abban jó vagyok. Eredetileg, amikor a felvételi jelentkezésen volt a sor, rá akart venni, hogy egy nyelvi szakos osztályba jelentkezzek (ugyanebben a suliban), de én gyorsan felvetettem az emelt szintű angolos osztályt, így most oda járok. Más opció nem volt.
Én baromira ellenzem azt, hogy bármi nyelvi cuccal kelljen foglalkoznom, mert anyuék nagyon ezt szeretnék. Tudom, hogy hallgatnom kéne rájuk, de engem nem érdekel, én szeretném eldönteni, hogy mit dolgozzak majd később. Az viszont biztos, hogy az angol ragad rám. A némettel vannak problémáim, ez tény. De hogy honnan szedem ezt az angoltudást?

1. Baromi sok zenét hallgatok, és leginkább a szöveget figyelem, nem a ritmust. Mondjuk ez művész szemmel sad story, mert azt jelenti, hogy a bal agyféltekém az aktív, de ebből a szempontból kimondottan hasznos.

2. OLVASÁS ANGOLUL. Ezt még csak most kezdtem, de tök jó. Ha netán vannak rövidebb könyveitek angolul (pl. a Kis herceg vagy a Twist Oliver) az is tök jó, de nekem nem jöttek be. Ha esetleg van kedvenc könyved, amit szinte kívülről tudsz, hasznos lehet, ha beszerzed eredeti nyelven - én a napokban vettem meg Molyról az egyik kedvenc könyvsorozatomat angolul, már alig várom, hogy nekilássak.

Kép: saját

3. Filmek angolul, angol felirattal. Ez egyike volt azon kevés izgi dolognak, amiket az angoltanárnő javasolt (btw az a nő biztos nem százas!). Azt hiszem, Brave volt a címe a filmnek, amit az utolsó órákon néztünk. Itt is javasolnám, hogy olyan filmmel kezdjetek, amit már szinte el tudtok játszani, az elsőre sokkal könnyebben fog menni, aztán később már bele lehet jönni. Én most a Hunger Games-filmeket nézem újra felirattal. Ha szeretitek a disztópiákat, és még nem láttátok, kifejezetten ajánlom.
A cmovieshd.com-on mindenféle filmet megtalálhattok, én szinte mindent ott nézek.

4. Levelezőtárs? Hol élünk? Hányadik században? Nos, igen, ez a XXI. század. Nem kell rögtön a postagalambra gondolni, elég csak becsekkolni a Facebook-ra. Én itt találtam több jó barátra is. A legjobb, ha az illető anyanyelve sem angol, így még tanulhattok is egymástól. Nekem van egy barátnőm a világ másik feléről, meg egy Csehországból is. Mindenképpen javasolt olyan helyen keresgélni, ahol hasonló érdeklődési körű emberek vannak, mint te. Például Fb-s rajongói csoportokban, vagy ilyesmi oldalakon.

5. Külföldi videósok, ha már a XXI. században élünk. Manapság többen néznek youtubereket mint tévét, de közülük se csak magyarok vannak. Ajánlom figyelmetekbe a Reaction Time-ot, esetleg Joey Graceffá-t, SaraBeautyCorner-t, a művészetek kedvelőinek pedig Makoccino-t és Sea Lemon-t.

Ezek a fő ötleteim, mert hát ezen kívül már csak az angolkönyvedet tudom javasolni :P Ha van valakinek még ötlete, írja meg kommentben, szívesen fogadom :)

Ennyi lett volna mára ez a bejegyzés, remélem tetszett, találkozunk legközelebb!
Legyetek jók!

FMBxxx

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

December 15, vasárnap - Magammal viszlek a Vörösmarty téri vásárba | Intsant Kriszmösz-zeneajánló /137

Május 19, szombat - Régi VS Új vízfestékkészletem /086

Április 30 - május 7 - Naplóbejegyzések | A "ballagástól" az érettségi végéig /144