Augusztus 26, szombat - Calligraphy tutorial ^w^ /006

Kép: https://s-media-cache-ak0.
pinimg.com/736x/91/ae/01/91ae01732da
75d38432fbf6d2e4a3b91-lett
ering-ideas-creative-lettering.jpg
SZIASZTOOOK! :)))
Mint az gyanítom feltűnt, nagyon izgatott vagyok a mai bejegyzést illetően, remélem, nektek is felkeltette az érdeklődéseteket :) A mai téma ugyanis nem más, mint a CALLIGRAPHY.
A szó magyar jelentése a kalligráfia, (amivel aztán jól ki vagyunk segítve), máshogy mondva >>szép kézírás<<. Én őszintén szólva elég régóta próbálkozom ezzel a fajta írással, de mostanáig nem sikerült rájönnöm a titkára. Szerencsére rengeteg ezzel foglalkozó cikket illetve videót találtam, így a héten sikerült egy egész szépnek mondható alkotást készítenem. Mindjárt mutatom, hogyan.
Ezeket a spéci betűket általában festik, vagy egy speciális tollat használnak hozzá (lásd kép). Nekem ezekkel mindössze annyicska kis problémám akadt, hogy a) az ecseteim kicsit régiek és vacakok, be kell szereznem majd pár újat az ESKÁ-ból, és b) nem rendelkezem speciális tollal. Így aztán kénytelen voltam abból gazdálkodni, amim van.

Először is lássuk, mi kell a gyakorláshoz. Mivel még nem vagyunk profik, nincs szükségünk drága eszközökre.
~ PAPÍR: ez az én esetemben egy egyszerű lap volt, nyilván attól függ, mi áll a rendelkezésedre. Én egy egész A/4-es oldalt felhasználtam a gyakorláshoz, de csak rajtad múlik, hogy neked mennyire van szükséged.
~ CERUZA: ha bizonytalan vagy. Én például az vagyok. Bármilyen olcsó ceruza megteszi, a végén úgy is ki lesz radírozva.
~ VONALZÓ: ha meg szeretnéd vonalazni a lapot (már ha eleve nem vonalasra dolgozol). Ha sima papíron dolgozol, mindenképpen ajánlom, hacsak nem szándékosan görbe végeredményt akarsz.
Tanács: dedósnak tűnhet az ötlet, de berajzolhatod azt a két segédvonalat, amilyen az elsős füzetekben található. Hidd el, hasznos lehet, nekem is helyenként szétcsúsztak a betűim.
~ TOLL A VÁLASZTOTT SZÍNBEN: lehetőleg tűfilc, vagy valami olyasmi, amiből könnyen és vastagon jön a tinta. A sima toll itt elég csúnyán mutathat. Persze ha van speckó calligraphy-s tollad, akkor te egy nagyon menő ember vagy B)

Na, elkezdhetjük a TUTORIAL-t. Ez határozottan azoknak fog szólni, akik nem rendelkeznek spéci tollal, illetve még nincs meg a tapasztalatuk. Lássuk is:

1. Először vonalazd meg a lapot, ha szükséges. Ezután írd fel a kívánt szöveget. Én egy dalszövegidézetet választottam a The Script nevű együttes No Good In Goodbye című dalából.

2. Ha gondolod, már itt kiradírozhatod a vonalazást, én a végére hagytam. A tipikus calligraphy úgy szokott kinézni, hogy ahol a toll lefelé mozog, ott vastagabb a vonal. Ezt az elvet követve húzz mindenhol egy párhuzamos vonalat a mellé a vonal mellé, ahol lefelé mozdítottad a ceruzát.

3. Ha ez megvan, fogd a tolladat és menj át minden egyes vonalon, majd színezd ki az üresen hagyott részeket. Csinálhatod úgy is, hogy rögtön kitöltöd, ez teljesen rajtad áll. Én eleinte még végigkontúroztam a sorokat és utána töltöttem csak ki, de ahogy haladtam előre, a végére már betűnként haladtam, kontúr, színezés, kontúr, színezés.... Javaslom, hogy egy kicsit a vékony részeken is vastagítsd meg a betűket.
Tanács: NE MENJ KI A VONALBÓL, MERT CSÚNYA LESZ :D


Kép: saját


TA-DAMM, el is készültünk! :) Nagyon örülök, hogy végigolvastátok, én baromi büszke vagyok magamra, remélem, nektek is tetszeni fog, amit alkottok. Ha netán nem, az sem akkora tragédia, ne felejtsétek, gyakorlat teszi a mestert ;)
Bízom benne, hogy hasznos volt nektek ez a mai kis tutorial. Ha esetleg érdekel titeket, hogy én hogyan rajzolok, szívesen megmutatom nektek néhány képemet. Most éppen Chester Bennington-nak készítek egy kis emlékrajzot, eddig egész jól haladok. Ha érdekel titeket, írjátok meg kommentben (ezt már azért merem ideírni, mert múltkor már voltak hozzászólóim).
Addig is legyen nagyon szép napotok,
legyetek jók!
FMBxxx

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

December 15, vasárnap - Magammal viszlek a Vörösmarty téri vásárba | Intsant Kriszmösz-zeneajánló /137

Május 19, szombat - Régi VS Új vízfestékkészletem /086

Április 30 - május 7 - Naplóbejegyzések | A "ballagástól" az érettségi végéig /144