Szeptember 14, csütörtök - Olvassunk! Mit ajánlok, és mit nem? /016

Sziasztok!
Ebben a mai bejegyzésben könyveket fogok listázni, amiket ajánlok vagy éppen nem ajánlok nektek. Már tegnap meg akartam ezt írni, de aztán jött ez a novella-dolog (ha nem olvastad, katt ide), és végül totál máshova futott ki ez az egész. De most itt vagyok.
Azért akartam megírni, ezt, mert mindig látok olyan listákat, hogy 5 könyv, amit neked is el kell olvasnod életedben meg ilyenek, de ezek általában olyasfajta történetek, amiket vagy mindenki ismer (pl. Az Éhezők Viadala), vagy pedig inkább érettebb rétegnek ajánlott (pl. az 1984, aminek már egyszer nekiláttam a nyáron, de nem jutottam a végére.) Ezért gondoltam, hogy összeállítok egy listát az általam már olvasott könyvek egy részéből (ha az összeset összeírnám, soha nem végeznék), és elmondom, hogy mi az, amit nektek is ajánlok, és mi az, ami nekem nem tetszett, és miért. Jó szórakozást hozzá :)

#1 Cat Patrick: Forgotten - Úgyis elfelejtem
Egyik első Vörös Pöttyös regényem volt. Először könyvtárból kölcsönöztem ki, és már akkor is imádtam, de sajnos vissza kellett vinnem. Legnagyobb meglepetésemre egyszer egy Szeretetcsomagban kaptam belőle egy saját példányt.
A sztori London-ról, egy 16 éves kamaszlányról szól, akinek minden éjjel kitörlődik az emlékezete és csak a jövőjére "emlékszik", tehát azt nem tudja, mi volt tegnap. Minden este jegyzeteket készít magának, hogy emlékezzen a fontos dolgokra. Aztán megismeri Luke-ot, akivel persze összejön, mert nincs olyan könyv, amiben nincsen semmi nyálas mellékszál, és innentől a feje tetejére áll az élete. Ha még nem olvastátok, én mindenképpen ajánlom nektek, ugyan elég nyálas, de ezzel az emlékezetes dologgal valamennyire egyedi a történet. Molyon öt csillagot adtam rá.

#2 Laura Hillenbrand: Vágta
Ezt a regényt választottam egyik kötelezőnek a nyáron. Azért is jelent nekem nagyon sokat, mert a ballagásomra kaptam a nagyszüleimtől. Seabiscuit, egy amerikai gyenge, görbe lábú, aprócska versenyló igaz történetét meséli el aprólékosan a szerző. Minden teljesen valósághű benne, igazi dokumentumregény. Howard, Smith, Pollard és Biscuit kalandjai pontosan úgy lettek megírva, ahogyan a valóságban történtek. Elsőre amikor belekezdtem, elég lassan haladtam vele, aztán a végére már szinte faltam az oldalakat, azóta imádom az ilyen dokumentumregényeket, ajánlom nektek is, és nem csak a lovak rajongóinak. Szintén öt csillagra értékeltem.

#3 Rácz-Stefán Tibor: Fogadj el!
A homoszexualitás, az öngyilkosság, a halál és az iskolai bántalmazás mind tabu témáknak számítanak manapság. Rácz-Stefán Tibor regényében mindegyik fellelhető. Nagyszerű első könyv. Én már háromszor olvastam, és még mindig nagyon szeretem. Tényleg olyan témákról ír, amelyekről társaságban nem igazán beszélnek az emberek. Sok könyv szól ugyan ezekről a témákról, nekem mégis ez a kedvencem.
A sztori főszereplője, Petra bekerül egy elit gimibe, ahol mindenki gazdag, így aztán hazudik, hogy ne lógjon ki a sorból az ösztöndíjával. Amikor azonban kiderül az igazság, mindenki ellene fordul és társai pokollá teszik az életét.
A másik főszereplő, Dávid pedig meleg, és beleszeret Áronba, a padtársába, aki eleinte bunkón kihasználja őt, ám végül kissé megváltoznak a dolgok.
Többet nem akarok spoilerezni, ha felkeltettem az érdeklődéseteket, olvassátok el. Részemről négy és fél csillag Molyon.

#4 Meg Cabot, Kim Harrison, Michele Jaffe, Stephenie Meyer, Lauren Myracle: Pokoli báléjszakák
Még hetedikes voltam, amikor osztálykiránduláson kölcsönkaptam J barátnőmtől. Akkor is imádtam, majd idén, amikor életem első Könyvfesztiválján megvettem életem első zsákbamacskáját, kellemes meglepetésként ez fogadott benne. Hazafelé a vonaton bontottam ki, és kis híján sikítozni kezdtem, amikor megláttam a tartalmát :) Öt különböző hátborzongató novellát tartalmaz, szerintem megér egy próbát, ha szeretitek a vámpírokat, vagy csak simán a félelmetesebb sztorikat.

#5 Janne Teller: Semmi
Hogy egy kis negatívabb kritika is legyen itt. Sokat agyaltam ma azon, hogy mire hasonlít leginkább az aktuális olvasmányom, E. Lockhart A hazudósok című könyve. Megvan. A Semmi, annak ellenére, hogy egész gyorsan elolvastam, elég negatív értelemben hagyott bennem mély nyomot. Nem tudom megmagyarázni. Már nem emlékszem, pontosan, hány gyerekről szólt a sztori, de miután Pierre közli velük, hogy semminek nincs értelme az életben, és ott hagyja az iskolát, a gyerekek elhatározzák, hogy elkészítik a Fontos Dolgok Halmát, ahova mindenki belead valami számára fontosat. Bokszkesztyűt, cipőt, ilyeneket, de aztán egyre durvább lesz a helyzet, csak Pierre marad flegma, de ezért hatalmas árat kell fizetnie. Kegyetlen egy könyv. Végül is nem olyan rossz, hiszen képes volt belőlem napokig tartó depressziót kihozni.

#6 Cecelia Ahern: Ui.: Szeretlek
Ezt is J-től kaptam kölcsön, és nagyon jó könyv. Igazából minden könyv, amit eddig Cecelia Ahern-től olvastam, zseniális volt. Miután Holly férje meghalt, egy nap csomagot kap, benne neki szóló levelekkel, amiket Gerry írt neki. Feladatokat kap, hogy kilépjen a komfortzónájából és szép lassan elfelejtse őt. Holly nem akar megválni az emlékétől, de ezzel Gerry jelentősen segít a helyzetén. Imádni való volt és őszintén szólva többször megkönnyeztem.



Ennyi lenne a kis listám. Bocs, ha kissé kapkodtam, a végén ideült a tesóm és ugye nem tud a blogról, szóval itt most lezárom és megyek leckét írni.
Mindjárt megvan a 700 kattintás, nagyon köszi! Mielőbbi viszontírásra, addig is
legyetek jók!
FMBxxx

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

December 15, vasárnap - Magammal viszlek a Vörösmarty téri vásárba | Intsant Kriszmösz-zeneajánló /137

Május 19, szombat - Régi VS Új vízfestékkészletem /086

Április 30 - május 7 - Naplóbejegyzések | A "ballagástól" az érettségi végéig /144