Szeptember 18, hétfő - Pinterest-inspirálta polaroid-doodling, mert miért ne :) /018

Sziasztok! :)
Újabb kis alkotós bejegyzéssel érkeztem. Folyamatban vagyok egy könyvkritikával, az majd meglátom, hogy mikor kerül fel, mert szerintem kelleni fog egy-két nap, mire lecsillapodik bennem a könyv és normálisan tudok róla írni.
Szóval, tegnap a Pinterestet böngésztem, amikor találtam egy tök jó designt, ami engem is megihletett. Az alapötletet és az egyik idézetet innen is vettem, de azért én is tettem hozzá kicsit.


Mit is használtam?
~ szükségünk lesz először is papírra. Javaslom, hogy ti ismét legyetek előrelátóbbak nálam, és használjatok vastagabb, sok vizet és festéket tűrő papírt :)
~ képek: ha van polaroid fényképezőgéped, akkor először is irigy vagyok rád, és nyugodtan használhatsz azzal készített igazi polaroidokat. Mivel nekem ilyenem nincs, magamnak kellett legyártanom a polaroidokat. Először is összeválogattam a nekem tetsző képeket, majd 4x4-es méretű négyzeteket vágtam ki belőlük. Ezután felragasztottam őket egy papírra egymástól egyenlő távolságra és körbevágtam egy vékony fehér keretet, illetve az alját olyan polaroidosra meghagyva. Nem lettek túl hitelesek, de azért egy kis design-hoz megteszi.
~ vízfestékek.
~ ecsetek: én pénteken szereztem be egy nagyon fancy öt darabos, szivárványos ecsetkészletet, muszáj volt kipróbálnom őket, és szuperül működnek, imádom őket már most :3
~ a jó öreg fekete tűfilcünk/fekete tintás tollunk, attól függ, neked mi van.
~ fehér zselés toll.
~ egy darab színes papír, én narancssárgát választottam, de nyilván ez is relatív, mi megy a te képeidhez, vagy éppen mid van otthon. Ha nincs színes papírod, simán előállíthatod egy kis festékkel, még akár batikolt mintájút is készíthetsz, vagy bármi egyedit, csak rajtad áll, a lehetőségek kimeríthetetlenek.
~ mintás ragasztószalag a papír szélére.

Először is leszögezem, hogy én az Art Journal-omba készítettem a képet, mint azt az alapötlet is mutatja. Azzal kezdtem, hogy felvázoltam egy polaroid fényképezőgépet a bal felső sarokba. Használhatjátok referenciának az alapötlet-képet, de akár rá is guglizhattok, hogy ihletet merítsetek a rajzoláshoz, de persze nyilván azt rajzoltok, amit csak szeretnétek. Nekem ez az oldal nagyon fontos, fontos részét képezi így a polaroid-gép és maguk a "polaroidok" is.
Ezután kipróbáltam, hogy nagyjából hová fognak kerülni a polaroidjaim. A túloldal jobb szélére pakoltam fel őket, de úgy éreztem, hogy valami még hiányzik, így fogtam egy darab narancssárga papírt, és, hogy kicsit messy legyen, összegyűrtem és letéptem belőle egy kicsit, majd a megmaradt darabot felragasztottam.
Amíg a ragasztó száradt, visszamentem a túloldalra és szabad kézzel rajzoltam még három polaroidot a fényképező mellé egymás alá. Kitaláltam, hogy mi legyen a kis képeken és felrajzoltam, egy kicsit meg is erősítettem a vonalakat, hogy látszódjanak, majd a hátteret kifestettem a választott színekkel. Ezt is hagytam száradni, addig is felragasztottam a polaroidokat a másik oldalra. A lap szélére egy mintás ragasztószalagból vágott csíkot ragasztottam, ami utólag annyira már nem tetszett, mint ahogy a fejemben elképzeltem, de már nem tudtam visszaszedni, mert felszedte volna a színes papírt is, így úgy kellett hagynom. Ti gondolkodjatok előre :) Azért annyira nem lett vészes, de nem is tetszik.

Eddigre meg is száradtak a festett polaroidok, így nekiláthattam a részleteknek. A felső képen kikontúroztam a kezeket és fehér zselés tollal csillagokat rajzoltam az égre. A másodikon egy holdat és néhány csillagot rajzoltam és a csillagokat összekötöttem, mintha csillagképek lennének. Néha szeretem csak bámulni az eget és elmerengeni a világegyetem nagyságán. A harmadik képre a zöld tintás tollammal rajzoltam meg a trópusi növény levelének részleteit. Ezt követően kikontúroztam feketével mindhárom képet.
A fényképezőgépet kifestettem egy sárgásbarna színnel (ha van, laposabb ecsetet használj, és csak simán vidd fel a színt az egész felületre. Nem a szépsége most a lényeg, és szerintem jól mutat, ha kicsit szétszórt a munkád), majd az árnyékosabb részekre felvittem egy kis sötétbarnát is, ezután a masinát is kikontúroztam.
A jobb oldalra azt az idézetet választottam, amit a Pinterest-es képen is láttam, mert nagyon megtetszett. Így szól: If I had a flower for every time I thought of you, I could walk through my garden forever. Vagyis ha kapnék egy szál virágot minden alkalommal, amikor rád gondolok, örökké tartana átsétálnom a kertemen. Most álljunk meg egy pillanatra és csodáljuk ezt az idézetet.
...
...
...
Jó, ennyi elég. Én fogtam öreg kollégámat, a sorvezetőt és betettem a lap alá, majd felírtam az idézetet kissé kacska betűkkel, majd a már tanult technikával (katt ide) megcsináltam calligraphy-stílusúra.
A fényképező alá is akartam valamit. Tegnap találtam egy dalt, ami nagyon-nagyon tetszik. Egy vernyogós hangú srác énekli, kb olyan Jonas Brothers-szintű a szám (ezer bocs minden rajongótól), de egyszerűen csodaszép a szövege és teljesen beleszerettem.


Ebből választottam ki pár sort, méghozzá ezeket: Everything you do makes my heart race / I can't even think straight / Is this just a game to you? / Reruns every night /It's always the same fight / And I think you should know. Esküszöm, az életem egy dalban. Szóval ezeket a sorokat írtam ide, méghozzá úgy, hogy elkezdtem húzni egy vonalat a lap szélétől, és úgy írtam végig, hogy nem emeltem fel a tollat és minden mindennel össze van kötve. Szerintem tök jól néz ki.

Így sikerült a végeredmény:


Remélem, hasznosnak találtátok ezt a mai kis bejegyzést, ha igen, jelezzétek egy like-kal lent, legközelebb találkozunk, addig is
legyetek jók!
FMBxxx

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

December 15, vasárnap - Magammal viszlek a Vörösmarty téri vásárba | Intsant Kriszmösz-zeneajánló /137

Május 19, szombat - Régi VS Új vízfestékkészletem /086

Április 30 - május 7 - Naplóbejegyzések | A "ballagástól" az érettségi végéig /144