Október 23, hétfő - Olvasok Hazait Book Tag /030

Sziasztok!
Mára mindenképp terveztem valami rendes bejegyzést, és találtam egy Book Tag-et Molyon, ami nagyon megtetszett, és egyből tudtam, hogy ez kell nekem mára. Az ötletadó blogbejegyzést megnézhetitek ide kattintva. Mielőtt belevágnánk, kezdeném a mai 5 dolgommal. A későbbiekben már lehet, hogy a bejegyzések végére írom, de most még tuti elfelejteném, szóval jobb a békesség :) Szóval, mitől is lesz/van jó napom?

1. Végre befejeztem az irodalomházit.
2. Holnap egész laza napom lesz (ha nem számítjuk, hogy lesz irodalom xd)
3. Délután meglátogatjuk régen látott unokatestvéreinket.
4. Esik az eső - imádom az illatát ^^
5. Életem első Book Tag-ét csinálom, és nagyon izgulok :3

Na, akkor bele is kezdenék, remélem, élvezni fogjátok és tudok nektek klassz infókkal szolgálni (egyébként ezt a Book Tag-et október 23. alkalmából készítem - ÉÉÉÉÉLJEN A HAAAAZA).

Melyik országról fogsz beszélni?

Természetesen Magyarországról. Hogy az ötletadó blogger bejegyzését idézzem: ez a Tag azért jött létre, hogy a kitaláló kicsit ösztönözze a nemzetközi Booktuber közösséget arra, hogy mutassák be saját kis hazájuk irodalmát, ezért indul ezzel a kérdéssel ez a bejegyzés.

Mi a kedvenc gyerekkori könyved az országodból?
(Ha nincs kedvenced, nevezz meg egy népszerű gyerekkönyvet az országodból!)

Huh, hát ez elég fogós kérdés, ugyanis rengeteg mesekönyvet olvastam kisgyerekként. Nagyon szerettem többek között az Öreg néne őzikéjét Fazekas Annától, rengeteg Magyar népmese könyvem volt, és szívesen olvastam Janikovszky Évától is. A legnagyobb kedvencem talán Szepes Mária Pöttyös Pannija volt.

Mondj egy hazai könyvet, amit az iskolában olvastál!
(Általános vagy középiskola, a választás rajtad áll!)

Érdekes módon nekem a középiskolai kötelező olvasmányok sokkal jobban tetszenek, mint az általános iskolaiak, de itt még szerintem magyarok közül csak a Szigeti veszedelem volt kötelező, arra pedig a  az utolsó jelző, amit használnék (akkora hármast írtam belőle, mint a ház). Az általános iskolai kötelezőkből Jókai Mór: Az arany ember című művére esett a választásom, ami akkor nagyon rossznak tűnt, de így utólag belegondolva nem volt olyan vészes - ki tudja, lehet, hogy egy nap újraolvasom.

Melyik az a könyv, ami a kedvenc hazai környékeden játszódik? És/vagy nevezz meg egy könyvet, ami az országodnak azon területén játszódik, ahova el szeretnél jutni!

A kedvenc hazai környékem határozottan Budapest. Leginkább azért, mert imádom azt a pezsgő életet, ami ott folyik, és egyszer szeretnék majd ott élni. Nagyon sok könyvnek játszódik ott a cselekménye, így amiket kiemelnék, Leiner Laura Szent Johanna Gimije, amit egyébként rühellek :) és a tegnap értékelt Szelídíts meg! Róbert Katalintól. Ahová nagyon szeretnék egyszer eljutni, az a hely sokáig Eger volt, de a nyolcadikas osztálykiránduláson pont oda utaztunk. Nagyon szeretnék még egyszer eljutni oda is, mert sajnos elég kevés volt a lehetőségünk a városnézésre, és inkább a nevezetességekre összpontosítottunk, mint amilyen természetesen az egri vár. Egerről meg mindenki tudja, melyik könyv jut eszünkbe... :P Beeezony, bezony, kulisszatitok, hogy az Egri csillagok volt az első olyan könyv, amin valaha bealudtam (de nem az utolsó!).

Nevezz meg egy történelmi regényt, ami a hazádban játszódik!

Hátőőő... A Szigeti veszedelem egy eposz, gondolom az nem ér :D Hát, ott van például az előbb említett Egri csillagok, az határozottan történelmi regény, vagy Örsi Ferenctől a Tenkes kapitánya. De nyilván nem csak ezek játszódnak Magyarországon, a lista gyakorlatilag kimeríthetetlen, nekem most éppen ez a kettő ugrott be elsőre.


Mutass egy klasszikus regényt az országodból!

Na, most megint ragadjak ki egyet a sok közül? Hjajj... Mi is számít klasszikusnak... Pont most jártunk a klasszicizmusnál magyarból, a klasszikusok olyan dolgok, amiket mindenki ismer, és amiről jó véleménnyel vannak az emberek (az én szemléletemben legalábbis). Ismét nehéz lenne egyet kiválasztani a sok közül, de ott van például Mikszáthtól a Szent Péter esernyője, vagy, hogy ne menjek ennyire messzire, Molnár Ferenctől a Pál utcai fiúk. Na ezt mindenki ismeri, és vagy jó véleménnyel van róla, vagy nem. Nekem mindössze annyi a véleményem, hogy ötödikben még túl korai kötelező olvasmánynak.

Melyik az a könyv az országodból, amit még nem olvastál, de szeretnél?

Ha. Ha. Ha. Az összeset szeretném, amit még nem olvastam, nyák-nyák-nyák. Hm, de tényleg, rengeteg mindent szeretnék még elolvasni, amit eddig nem tettem meg. Úgy gondolom, hogy a magyar irodalom nagyon király, és akárhányszor belépek a könyvtárba, könyvek százai mosolyognak rám, hátha ma őket választom. De még csak tizedikes vagyok, elég hosszú út áll előttem, rengeteg könyvvel. Amiket nagyon-nagyon szeretnék elolvasni: az egyik kedvenc íróm, Rácz-Stefán Tibor új regénye, a Mikrofonpróba, Okváth Annától a Szonáta gordonkára és kávédarálóra, Csendes Nóra: Zápor utca, de még sorolhatnám sokáig, mindig találnék valami újat, ezek csak az aktuálisan legjobban vágyott könyveim.

Említsd meg a kedvenc hazai szerzőidet, könyveidet!

Kedvenc szerzőim: Rácz-Stefán Tibor, Papp Dóra (Dora Craiban), Róbert Katalin.
Könyveim: Papp Dóra: Tükörlelkek 1-2., Márta Alex: Özséb, Rácz-Stefán Tibor: Fogadj el!, Róbert Katalin: Szelídíts meg!

Itt leállok, mert még nagyon hosszú a lista, csak néhányat soroltam fel. Remélem, tetszett nektek ez a bejegyzés, ha igen, dobjatok rá egy lájkot. Nem hívok ki senkit, aki szeretné, csinálja meg a kihívást :) Legyen nagyon szép napotok és kitartás a sulihoz, mindjárt őszi szünet!
Legyetek jók!
FMBxxx

Megjegyzések

  1. Nagyon jó volt olvasni a válaszaidat! Én 10-ben még nem voltam könyvmoly, ha most visszapörgetném az időt, tuti az lennék, hogy elolvashassak mindent, ami eddig kimaradt azóta :D szóval tényleg előtted még azért sok idő áll, bár sok jó könyv is jelenik meg sorra egymás után. A lista, amit olvasnánk, szerintem mindkettőnknél végtelen :D

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

December 15, vasárnap - Magammal viszlek a Vörösmarty téri vásárba | Intsant Kriszmösz-zeneajánló /137

Május 19, szombat - Régi VS Új vízfestékkészletem /086

Április 30 - május 7 - Naplóbejegyzések | A "ballagástól" az érettségi végéig /144