November 19, vasárnap - Így rajzold a Másik Szemet! /043

Sziasztok!
Saját kép

Ma egy különleges bejegyzéssel készültem. Nem terveztem eredetileg ma semmit posztolni, de tegnap Makoccino ismét megihletett, így úgy döntöttem, elkészítem azt, amit ő készített a videójában.
Minden művész számára örök probléma a Másik Szem megrajzolása, mert ez valahogy sosem sikerül. Ebben a bejegyzésben erre fogtok néhány tippet találni, hogy hogyan is kell tökéletesen megrajzolni azt a másik szemet. Szerintem kezdjük is el. Az eredeti, angol nyelvű videót ide beillesztem, én ugyanezt fogom nektek bemutatni, de talán a videó kicsit jobban szemlélteti a dolgokat. Azért mindenesetre az én verziómat is megnézhetitek lejjebb görgetve :)))


Na, először is fussuk át, hogy mire lesz szükségünk. Mindenképpen kell rajzlap. Bármilyen papír megteszi, ugyanis ezúttal nincs szükség festékekre, amit bírnia kéne, szóval sima fénymásolólap is megfelel a célnak. Rajzeszköznek én kétféle ceruzát használtam, egy puhábbat és egy keményebbet. Nem tudom pontosan, hogy az enyémek milyen számozásúak, de ide beillesztek nektek egy képet, hogy be tudjátok határolni, hogy az általatok választott grafitok mennyire puhák.
Grafitceruzák minősége a legkeményebbtől a legpuhábbig. Minél keményebb, annál világosabb vonalat húz. Az enyémek ez alapján körülbelül 4H és 4B jelzésűek lehetnek.
Kép forrása

Ezeken kívül kelleni fog még radír, lehetőleg olyan, amivel apró részleteket is ki lehet radírozni. Nekem van olyan radírom, ami egy ceruzához hasonló, de a ceruza végén található radírok is megfelelnek a célnak, feltéve, ha nem vacak, maszatolós eszközről beszélünk. Plusz eszköz még a zsebkendő vagy fülpiszkáló a grafit eldolgozásához.

Mielőtt elkezdenénk, nézzünk egy kis anatómiát. Fontos tudni az emberi arccal kapcsolatban, hogy az arc öt szem szélességű, az orr szélessége egyenlő a két szem közti távolsággal (vagyis egy szem szélességével), legalábbis az európai embernél. Ha megfigyelitek, a négereknek szélesebb az orra, de ez csak egy példa a sok közül, a kivétel pedig erősíti a szabályt. Ebből a könyvből sokat lehet tanulni, érdemes beszerezni (nem fizetett promóció):
Kép forrása

Most pedig nincs más hátra, mint hátra, kezdjünk is bele.
Először én húztam egy segédvonalat, nagyjából oda, ahol a szemek tengelyét terveztem. Mivel az arc öt szem széles, így először nagyjából középre húztam egy általam választott nagyságú, esetemben öt centi hosszú vonalat, majd bejelöltem a végeit. Ezt a vonalat toldottam meg mindkét oldalon 10-10 centivel, de 5 centinként bejelöltem rajta a pontokat. Illusztrálom, így remélem érthetőbb lesz:

Saját kép. Paint-ben egy kicsit rásegítettem, hogy lássátok a segédvonalamat.
Az én vonalzóm valamivel 5 centi előtt el van törve, így a 25 centit 5 és 30 cm távolsága között mértem le.

Balról nézve a második és a negyedik szakaszban lesz a két szemünk. A középső (3.) szakasz közepét lemértem és bejelöltem, ez lesz a szimmetriapont, de semmi gond, ha ezt ti nem teszitek meg. Ezt követően megrajzoltam az egyik szem körvonalát, majd annak a szakasznak is bejelöltem a közepét, itt lesz a pupilla.
Saját kép

Ezután a szem tetejéhez illesztve a vonalzót, húztam egy, a segédvonallal párhuzamos vonalat, majd ugyanezt megismételtem a szem alján is, így ezeket is segédvonalakként használva egyforma vagy legalábbis hasonló méretű szemeket rajzolunk.

Saját kép

A hibák kiszűrésében segíthet, ha fejre állítod a lapot, így ugyanis más szögből látod a rajzodat és mást is látsz, könnyebben veszed észre a különbségeket. A Másik Szem rajzolásával többnyire az a probléma, hogy az emberek kidolgozzák teljesen az egyik szemet és utána térnek át a másikra, ami utána alig-alig fog hasonlítani az elsőre. Éppen ezért most párhuzamosan fogunk haladni a két szemmel.
Ha elégedett vagy mindkét formával, a szemeket tartalmazó szakaszokat harmadold el (igen, tudom, hogy a közepét már egyszer bejelöltük, mint mondtam, ott lesz a pupilla, a harmadok pedig az írisz széleit jelölik majd). Ezt követően rajzoljuk meg mindkét íriszt. Használjuk hozzájuk a bejelölt pontokat és a felső és alsó segédvonalakat.
Ezt követően rajzoljuk meg a pupillákat is, majd radírozzunk ki mindent annyira, hogy a vonalak halványan látsszanak.

Saját kép

Most vegyük a puhább ceruzát és elkezdhetjük ténylegesen megrajzolni a szemeket.

Saját kép

Most következik a tónusozás. Az írisz színeiről találtam egy kiváló szemléltető ábrát Pinterest-en, és bár itt nem használtam színeket, azért baromi hasznos, úgyhogy mutatom is:
Kép forrása

Ez alapján árnyékoltam az íriszeket, majd egy fülpiszkálóval összedolgoztam a tónusokat. Valahogy még nem tűnt olyan életszerűnek, így behúzkodtam azokat a vonalkákat, amik a szemben vannak. Bocs, ezzel nem vagyok képben :D

Saját kép

Ezek után jöhettek a szem környékének részletei.
Széljegyzet: menten leütöm a húgomat ha még egy karácsonyi dalt elénekel...
Megrajzoltam a szemhéjat meg a szem alatti részt, ezután szempillákat is adtam neki. A szempillákkal az a baj, hogy az emberek túl precízen rajzolják őket, pedig pont, hogy rendetlenül, összevissza nőnek, sőt, néhol össze vannak ragadva (főleg, a szempillaspirált használsz). Szóval nem kell azoknak a szempilláknak olyan katonásaknak lenniük ;) Vigyázz, mert az alsó szempillák rövidebbek a felsőknél!

Saját kép

Utolsó lépésként a szemöldök megrajzolása és a szemöldökcsont alatti terület árnyékolása maradt. Most azok, akik szemöldökmániásak és reggelente fél óráig álldogálnak a tükör előtt, hogy megrajzolják a szemöldöküket, NEM ENGEDVÉN BE A NŐVÉRÜKET A FÜRDŐSZOBÁBA FOGAT MOSNI, lehet, hogy meg fognak kövezni. Én nem rajzolom a szemöldökömet, így segítségül hívtam a Pinterestet és megnézegettem néhány szemöldöktípust. Az itt látható technikával rajzoltam meg a szemöldököt:

Kép forrása

A végeredmény egy kicsit kancsal lett, és mivel orra nincs, Voldemorthoz tudnám hasonlítani, de ezektől eltekintve szerintem a küldetés sikeres volt. A legfontosabb dolog, hogy tényleg, ne dolgozd ki a szemeket egyesével, hanem párhuzamosan haladj velük.

Saját kép

Remélem, hasznos volt számotokra ez a mai bejegyzés, ha igen, dobjatok egy lájkot és hagyjatok kommentet. Én nagyon élveztem a rajzolást és az írást is. Ha látnátok még hasonló bejegyzést, azt jelezzétek felém nyugodtan :) Jövő héten találkozunk, addig is kitartás,
legyetek jók!
FMBxxx

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

December 15, vasárnap - Magammal viszlek a Vörösmarty téri vásárba | Intsant Kriszmösz-zeneajánló /137

Május 19, szombat - Régi VS Új vízfestékkészletem /086

Április 30 - május 7 - Naplóbejegyzések | A "ballagástól" az érettségi végéig /144