November 22, szerda - DIY Karácsonyi Üdvözlőlapok ~ 1. rész /044

Sziasztok!

Mint azt a "mellékelt ábra mutatja", engem már teljesen elfogott a karácsonyi hangulat. Tegnap egy teljesen más design-t hoztam létre a blogon, mint amit jelenleg láthattok, de elég pixeles lett, így most gyorsan lecseréltem a hátteret (kár érte, mert amúgy nekem nagyon tetszett az előző). 
Ami az ünnepeket illeti, az elkövetkezendő időkben valószínűleg több lesz az alkotós bejegyzés a blogon, ugyanis elég sok időt töltöttem az elmúlt időben a Pinteresten és a YouTube-on különböző ajándékötletek illetve Do It Yourself cuccok után kutatva, és le is mentettem magamnak rengeteg ötletet. Most megmutatom nektek, hogyan is készítettem az első kis kártyát, ami inkább lett ajándékkísérő, mint képeslap, de majd talán a hátára ragasztok egy papírkát, amire tudok karácsonyi üdvözletet írni annak, aki kapja (2in1, egyszerre tudok blogbejegyzéseket és karácsonyi ajándékokat csinálni, egy zseni vagyok).

Addig is, amíg itt vagytok, kerüljetek hangulatba, küldök nektek egy kis karácsonyi zenét. Vagy így már sok vagyok így november közepén? :)))


Na, lessük meg, mire is van szükségünk ennek a kis üdvözlőkártyának az elkészítéséhez.
~ Fekete fénymásolópapír (papírboltokban egész olcsón, pár forintért beszerezhető)
~ Grafitceruza az előrajzoláshoz (elhanyagolható, ha biztos kezű vagy - mint tudjuk, én nem vagyok az)
~ Akrilfestékek: fehér, sötétzöld, világoszöld, piros, de igény szerint változhat
~ Mintás (lehetőleg karton)papír (ez is beszerezhető szerintem papírboltban, én a művészellátóban szereztem az enyémeket. Ha sajnálod rá a pénzt, a neten egész jó mintákat lehet találni, nyomtathatsz is papírt, vagy krumpliból csinálhatsz nyomdát és magadnak tervezheted meg, egyszer én is kipróbálom). Én egy piros alapon pasztellszín pöttyös lapot választottam a húgom segítségével, és egész jól passzol is a végeredményhez.
Kellhet még: olló, körző, ecset, ragasztó (ez lehet stift vagy kétoldalú ragasztó, vagy hobbyragasztó, mindegyik működik), vonalzó a mérésekhez.

Kezdjünk bele!


Első lépésként egy szabályos négyzetet vágtam ki a fekete papírból. Ez kivitelezhető úgy, hogy egy négyzet alakú cuccot körberajzolsz rajta, vagy úgy, hogy kiméricskéled. Utóbbi esetben nagyobb a valószínűsége, hogy elszámolod magad, én mindenesetre így csináltam. Az én négyzetem végül 10 cm oldalhosszúságú lett.


Ezt követően kimértem a négyzet közepét. Ezt csinálhatod úgy, hogy behúzod a két oldalfelezőt (esetleg félbehajtod, majd még egyszer félbe a lapot, de én nem akartam ezzel belerondítani), vagy úgy, ahogy én is tettem, az oldalfelezőkön két egymáshoz és a középponthoz közeli pontot bejelöltem és azokat összekötöttem, majd elfordítva a lapot megismételtem ugyanezt, és pont megkaptam a közepét. De ez elég hülye magyarázat volt, szóval szerintem maradjunk az oldalfelezőknél. Most jöhetett a körző. Mivel az én négyzetem 10x10-es, így a beírható kör sugara 5 cm huh matek, ezért a körzőt nagyjából 4,5 cm-re nyitottam ki, és a középpontból kiindulva rajzoltam egy kört, ez lesz a "sablonunk".


Ezután kerestem egy nekem tetsző szöveget és betűtípust. Ez most éppen a Merry Christmas lett, de esküszöm, legközelebb kreatívabb leszek :D Ide beillesztek néhány klassz betűtípust, hogy ti is válogathassatok kedvetekre.

Kép forrása


Most jöhet a fehér akrilfesték meg az ecset. Hétvégén sikerült beszereznem egy nagyon-nagyon vékony, egész pontosan 2-es vastagságú Gold Line márkájú ecsetet, így most azt teszteltem. Volt már korábban két Calligraphy-témájú bejegyzésem (ha nem láttad, katt ide és ide), azokban említettem, hogy az ilyen stílusú betűket sokszor festik, és mint most rájöttem irdatlan precizitást igényel, szóval ha netán most elbizonytalanodtál, akkor válassz egy fehér tollat :) Néhol én is elrontottam, de első próbálkozásnak szerintem egész jól sikerült az írás. A fontosabb tanácsaimat a fentebb belinkelt két bejegyzésben megtaláljátok.


Most akkor jöhet a fantáziád, és díszítsd kedvedre a kártyát karácsonyi vagy egyéb mintákkal. Itt is segítek egy kicsit és mutatok ezt-azt. Én magyalt, egy piros csillogó gömböt és fenyőágakat festettem még rá, illetve néhol áthúztam a kör vonalát (ami egyébként a díszítés után kiradírozható). Azért itt hagyok nektek még néhány ötletet:

Kép forrása

Ezután nagy nehézségek árán kiválasztottam a mintás papírt. Mivel az én fekete lapom 10 cm oldalhosszúságú, ebből egy 11x11-es négyzetet vágtam ki, majd igyekezvén hogy sikerüljön a közepére ragasztottam a félkész képeslapomat. Mivel ez nem igazán sikerült, kénytelen voltam itt-ott kicsit igazítani rajta ollóval, de úgy gondolom, hogy a küldetés sikeres volt.


A kérdés már csak az, hogy mit kezdjek ezzel a csodával. Valószínűleg valami ajándékkísérő lesz belőle, vagy (mint azt már az elején leírtam) lehet, hogy a hátuljára írok majd valamit. Na igen, ilyenkor hasznos lenne, ha előregondolkodnék és mondjuk akkora hátlapot választanék, amiből tudok kinyithatós kártyát csinálni. Mindegy.

Remélem, tetszett nektek az új kis "sorozatom" első része, ha igen, akkor dobjatok egy lájkot rá, és majd igyekszem a következővel. A hétvégén kezdődik az advent, erre is tervezek majd valamit.
Addig is kitartást mindenkinek, legyen nagyon szép hetetek,
legyetek jók!
FMBxxx

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

December 15, vasárnap - Magammal viszlek a Vörösmarty téri vásárba | Intsant Kriszmösz-zeneajánló /137

Május 19, szombat - Régi VS Új vízfestékkészletem /086

Április 30 - május 7 - Naplóbejegyzések | A "ballagástól" az érettségi végéig /144