November 24, péntek - DIY Karácsonyi Üdvözlőlapok ~ 2. rész /045

Sziasztok!
Ismerős valakinek az érzés, amikor a kiszemeltednek tetszik valami, amit te csináltál? Hát én ma megtapasztalhattam ezt, amikor rajzon a tanár megmutatta néhány festményemet az osztálynak, és elismerő megjegyzéseket és kíváncsi pillantásokat kaptam az irányából (az elismerő megjegyzések tárháza kb. az "Azta"-ig terjedt, de hát na. Akkor is. Meg különben is, az osztályom szókincse alapból ennyi, ha a rajzaimról van szó. F##k). Majdnem elsírtam magam az óra közepén örömömben.
Na, szerintem rá is térhetünk a mai projektre. Az előző részt elég sokan megnéztétek, így arra jutottam, érdemes lesz ezt a sorozatot folytatni és energiát fektetni belé. Mondjuk, ha nem érdekelne titeket is csinálnám, de így több a motiváció :) Ma egy kinyithatós kártyát készítettem az előző hibáimból tanulva. Persze a rend kedvéért most is vétettem ezt-azt, de nem baj, holtáig tanul az ember. Vagy mi.
Az előző ilyen témájú bejegyzést megnézhetitek ide kattintva.

Hogy a feeling ismét meglegyen, mutatok egy klassz kis zenét, amit ma találtam, egyébként pedig én a bejegyzés írása közben teát iszogatok, esetünkben éppen csokis-narancsos-chilis ízűt. Nem a kedvencem, de az elmúlt napokban besokalltam a szilvás-fahéjas és a cseresznyés teáktól, úgyhogy ma gondolkodás nélkül választottam ezt az ízt. Ittam már jobbat is, ebből bármennyit ihatok, sose fog jobban ízleni :)) Az a rendes teaíz megvan, de sajna a csokit határozottan érezni rajta, a narancsot egyáltalán nem, a chili pedig enyhén csípős. Ehh...


Szóval akkor alapanyagok és eszközök:
~ két darab papír: egy magának a képeslapnak, egy meg a keretnek. Én egy 20x14 cm-es piros és egy 21x15 cm-es fehér darabot választottam (ezek körülbelüli értékek)
~ vonalzó, ha méricskélni akarod a papírdarabjaidat, ezen kívül nem lesz rá szükség
~ akrilfestékek (nekem zöld, piros meg fehér kellett eredetileg, plusz később bevontam még egy sötétebb zöldet)
~ ecset (én a múltkori nagyon vékony ecsetemet használtam)
~ grafitceruza (biztos kezűeknek elhanyagolható)
~ fehér zselés toll
~ ragasztóstift vagy hobbyragasztó
~ valami, amin tudsz festéket keverni
~ víz a festéshez
~ valami alátétszerűség, ez majd a későbbiekben jól fog jönni

TIPP, még így az elején: vigyázz, hogy mi van a környezetedben, én sikeresen összefestékeztem az állatmenhelyi közösségi szolgálatra nyomtatott jelentkezési lapomat. Sssszzzíííííváááás.

Kezdjünk bele!


Kezdésnek ugyebár lemértem a papírdarabjaimat. Ezután mindkettőt pontosan félbehajtottam, majd a nagyobbik darabot félretettem, arra egyelőre nincs szükség. Elterveztem, hogy hogy is fog pontosan kinézni, amit ráfestek a lap elejére. Ehhez egy, az enyémnél is világosabb zöldre volt szükségem, így azt magamnak kellett kikevernem a palettán. Ezzel a színnel aztán felfestettem ezeket a levélkéket a kártya elejére.


Ezt nem hagytam megszáradni mert lusta vagyok kivárni. Igazából szubjektív, hogy ki hagyja megszáradni és ki nem, itt most nincs olyan nagy jelentősége. Különben meg az akril gyorsan szárad, szóval még így, hogy nem is vártam, majdnem megszáradt, mire a következő fázisba értem.
Piros bogyókat festettem a növényre (iiigen, jó hülye vagyok, a piros papírra festek pirossal...), majd, mivel még elég üresnek tűnt, elővettem egy sötétebb árnyalatú zöldet (hivatalos neve a viridiánzöld, én csak exittáblazöldnek hívom) és ezzel árnyékoltam azokat a részeket, ahová normál esetben nem ér el a fentről érkező napfény.


A mai lapra a merry&bright-feliratot terveztem, így leírtam magamnak egy külön papírra, hogy hogy is nézzen ki ez a felirat, majd - miután elégedett lettem az eredménnyel - fel is vázoltam a képeslapra. Fehér zselés tollal írtam át a betűket, és szaggatott vonalakkal díszítettem, így:


Ezután még mindig kissé üresnek tűnt a lap, így úgy döntöttem, csinálok rá egy kis hóesést. Egy másik papírt tettem a piros lap alá, majd fehér akrilfestéket kevertem el vízzel nagyjából 1:1 arányban. Ezt többféleképpen is ráspriccelhetjük a lapra, akár egy régi fogkefével, akár egy erősebb sörtéjű ecsettel. Én eredetileg csak az elejére akartam a havat, de aztán meggondoltam magam és a hátuljára is tettem belőle, ez ízlésfüggő.


Most már nincs más hátra, mint hátra, ragasszuk fel a rá a kidíszített piros lapot a fehérre. Nekem kicsit vágnom kellett a szegélyből, de szerintem a végeredmény magáért beszél, én kivételesen kifejezetten elégedett vagyok vele.


Remélem, a ti tetszéseteket is elnyerte a mai képeslapunk. Ha igen, dobjatok rá egy lájkot :) Ha sikerül a hétvégén befejeznem a most olvasott könyvemet, akkor majd jelentkezem egy értékeléssel, is, egyéb esetben legkésőbb jövő héten jövök :) Addig is nagyon jó hétvégét nektek,
legyetek jók!
FMBxxx

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

December 15, vasárnap - Magammal viszlek a Vörösmarty téri vásárba | Intsant Kriszmösz-zeneajánló /137

Május 19, szombat - Régi VS Új vízfestékkészletem /086

Április 30 - május 7 - Naplóbejegyzések | A "ballagástól" az érettségi végéig /144