December 31, vasárnap - Tűzijáték vízfestékkel; BÚÉK! /054

Sziasztok!
Lassan véget ér egy újabb év, beléptünk 2017 utolsó 24 órájába már 15 órája, de ez részletkérdés. És hát miért is ne posztolnék valami újévköszöntő-óévbúcsúztató valamit a blogra így december 31-én? Eredetileg egy 2017-es visszatekintőt akartam, megspékelve a 2018-as terveimmel, de ez annyira snassz, mindenki ezt csinálja, miért is állnék be a sorba? Így inkább csinálom azt, amihez azt hiszem értek, és festek nektek valamit, amit aztán itt megörökítek egy újabb tutorial formájában. Úgyis régen festettünk már. Egész konkrétan a Starry Night lemásolása óta nem is festettem semmit, amit megosztottam volna veletek, mert éppen karácsonyi képeslap lázban égtem, amiket egyébként egy kivétellel mind odaadogattam a barátaimnak karácsonyra. Na, nem szövegelek tovább, inkább lássuk, mit is csinálunk ma.


Ezt a tűzijátékos festményt készítettem el. Kezdjük a szükséges anyagokkal és eszközökkel.

~ vízfestéket jól tűrő lap (akvarellpapír, vagy valami hasonló, a lényeg, hogy ne ázzon át)
~ vízfesték (láthatjátok a képen, hogy én két festékpalettát is előszedtem, de egyébként felesleges, mert egyforma színek voltak a kettőn, csak volt egy-két szín, ami az egyikből kezd kifogyni és ott jól jött a másik)
~ víz (én szokás szerint két külön tálkát is használtam, az egyikben tisztítottam az ecsetet a másikban pedig csak bevizeztem. Aki olvasta a régebbi bejegyzéseket, tudja, miért)
~ ecset több méretben (ez tőled függ, hogy neked milyenre van szükséged)
~ ragasztó a keret leragasztására (mondjuk papírragasztó)
~ ééééééééés..... fehér zsírkréta vagy egy gyertya, vagy bármi, ami viaszt tartalmaz
~ fehér zseléstoll, papírzsepi, fehér ceruza a részletekhez
~ barátunk, a medvesajt hajszárító


Most pedig lássuk a tényleges folyamatot. Ha szükséges, használhatsz referenciaképet a tűzijátékokhoz, én is használtam, a neten rengeteget lehet találni. Első lépésben leragasztottam a papír oldalait, hogy egy szép fehér keretet kapjak majd a végén (1). Ezután nekiálltam színes köröket festeni a papírra oda, ahová a tűzijátékokat akartam (2-3-4). Nyugodtan használj olyan színeket, amilyeneket akarsz, össze is keverhetsz színeket, hagyhatsz fehéren részeket. Amilyenre csak szeretnéd a tűzijátékokat.


Amíg ezek megszáradnak, megfestettem a vizet sötétkék és fekete összekeverésével. Néhány sávot fehéren kellett volna hagynom majd a visszatükröződések miatt, de elfelejtettem, így ezeken a részeken zsepivel visszaszedtem a színt, még amíg nem száradt meg a festék (5). Ezekre a sávokra felvittem azokat a színeket, amilyeneket használtam a körökhöz (6-7) és összemostam a víz alapszínével, így egész pofás lett a víz (8).


Ezt követi az egyetlen szokatlan eszközünk, ami a viasz (9). Ezt használhatjuk gyertya vagy zsírkréta formájában is, én a gyertyát választottam leginkább azért, mert nem volt itthon fehér zsírkréta. Ha megszáradtak a körök (hajszárító rásegíthet), nekiállhatunk a viasszal megrajzolni a tűzijátékokat a körökre (10-11-12). A működése egyszerű: a viasz lepergeti magáról a vizet, ezzel együtt a festéket is. A fehér zsírkréta valószínűleg jobban fog működni, mint az én gyertyám, de a végére azért megoldottam, hogy látsszanak azok a tűzijátékok. Na, de egyelőre itt tartunk.


Most jöhet a kismillió réteg vízfesték. Jó vizesen vigyétek fel, különben elfedi a viaszt, de egyébként ez sem akkora probléma. Sokadik átfestés után így nézett ki:


Itt éppen a végső kétségbeesés küszöbén álltam, ám egy véletlen folytán rájöttem, hogy zsepivel fel tudnám vakarni a viaszt róla, így jobban láthatóvá válnak a tűzijátékok, szóval így is tettem és amennyire csak tudtam, felszedtem róluk a viaszt (17-18). Ezután már csak fehér zseléstollal és fehér ceruzával végeztem el néhány utolsó simítást, és mondhatni készen is voltam (19-20).


Már csak a ragasztót kellett felszednem és készen is lettem. Aki ismer, az tudja, hogy imádom a különböző filtereket, így ki is próbáltam egyet a képen, egész különleges lett:


Na, de hát ennyi lett volna a mai kis festegetős tutorialom, remélem, jól szórakoztatok és esetleg sikerült meghoznom a kedveteket egy kis alkotáshoz. Ezzel én a Bloggerben le is zárnám 2017-et. Minden korábbi festményemet meg tudjátok nézni ezen a linken. Találkozunk 2018-ban, addig is
legyetek jók!
FMBxxx

Kép forrása

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

December 15, vasárnap - Magammal viszlek a Vörösmarty téri vásárba | Intsant Kriszmösz-zeneajánló /137

Május 19, szombat - Régi VS Új vízfestékkészletem /086

Április 30 - május 7 - Naplóbejegyzések | A "ballagástól" az érettségi végéig /144