December 5, kedd - DIY Karácsonyi Üdvözlőlapok ~3. rész /048

Sziasztok!

Visszatértem a kis képeslapgyártó sorozatomhoz, amire sajnos az elmúlt napokban nem tudtam annyi időt fordítani, mint szerettem volna. Mondhatnám kifogásnak, hogy sokat kellett tanulni, vagy hasonló, de ismertek, én még lustának lenni is lusta vagyok, nem hogy tanulni...

Szóval ma tök lelkesen egész nap azt tervezgettem, hogy hazaérek és képeslapot gyártok, éééés... hazaértem és rohadtul nem jutott eszembe semmi eredeti. Belenézegettem néhány videóba, gondoltam, utánalesek Pinteresten, de nem akartam megint valami olyat, hogy valahonnan csórom az ötletet, amit aztán megvalósítok. Így aztán üldögéltem egy darabig a papírjaim felett, forgattam és bámultam őket, amíg eszembe nem jutott a csodálatos ötlet. Most ezt láthatjátok, illetve ennek a megvalósítási folyamatát. Mint mindig, most is hibáztam ezt-azt, de majd segítek, hogy ti ezeket a hibákat kiküszöböljétek.


Mint azt megszokhattátok, kezdjük az alapanyagokkal és a szükséges eszközökkel a projekt megvalósításához:
~ fekete papír. Én sima fénymásolópapírt használtam. TI KARTONT HASZNÁLJATOK, vagy legalábbis a fénymásolólapot ragasszátok rá valami vastagabbra, mert a végeredmény így elég nyüzzent lett - megint nem gondolkodtam.
~ arany és fehér zselés toll (ez persze relatív)
~ olló
~ vonalzó
~ mintás papírok a díszítéshez
~ ragasztó (lehet stift vagy hobbyragasztó)
~ mintás ragasztószalag

Kezdjünk bele!


Namármost, én az elején nem igazán fotodokumentáltam, csak néhány lépés után esett le, hogy ezt valahogy rögzíteni kéne. Szóval először is kivágtam fekete papírból ami nektek karton egy 11x20 cm oldalhosszúságú darabot. Kis ráhagyást nyugodtan számolhattok, ha gondoljátok. Ezt félbehajtottam, majd a sarkokat lekerekítettem illetve, lévén, hogy el####tam a félbehajtást és a vágást és rosszul lett kimérve, le is vágtam a megfelelő méretűre. Itt láthatjátok kinyitva és félbehajtva is.


Kiválasztottam, hogy mit is szeretnék ráírni és mivel díszíteném a képeslapot. A fentebb már beillesztett dal refrénjének az elejét választottam, plusz egy Boldog karácsonyt!-feliratot ezúttal magyarul, és kis gömböket díszítésnek. Mindezt felvázoltam a lap belsejére.


Most jött az arany zselés toll, amivel átírtam a dalszövegrészletet. A kalligráfiáról szóló két korábbi bejegyzésemet megtekinthetitek itt és itt.


A megtervezett gömböket mintás papírokkal tettem színesebbé. Egy ezüst és egy arany mintás lapra esett a választásom. Néhány gömböt vágtam ki belőle a terveknek megfelelően, a maradékokat pedig a zselés tollakkal rajzoltam meg később. A papírköröket ragasztóstifttel rögzítettem a képeslapra.
Miután ezek a helyükre kerültek és a megmaradt két gömböt is kiszíneztem a tollakkal, ugyanezt a két tollat használva akasztókat rajzoltam a gömböktől kiindulva a lap tetejéig. Kicsit sűrű lett a teteje, de szerintem egész stílusosra sikerült.


Szintén kalligráfiával készült a Boldog karácsonyt!-felirat. Egy kicsit kísérleteztem azzal a B betűvel, végül ez lett a végleges verzió, amit itt lentebb láthattok. Ezt követően még néhány részletet rajzoltam, például egyik gömbre csillogást, vagy valamelyik madzagra egy masnit, de ez már részletkérdés.


Végül utolsó simításként a külső részre ragasztottam egy csíkot egy mintás ragasztószalagból, és már el is készültünk.


Remélem, tetszett nektek ez a mai bejegyzés, ha igen, dobjatok rá egy lájkot. Majd sietek a következővel, illetve majd karácsonyi ötletekkel is készülni fogok nektek, csak győzzek mindent megírni :)))


Találkozunk hamarosan, addig is
legyetek jók!
FMBxxx

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

December 15, vasárnap - Magammal viszlek a Vörösmarty téri vásárba | Intsant Kriszmösz-zeneajánló /137

Május 19, szombat - Régi VS Új vízfestékkészletem /086

Április 30 - május 7 - Naplóbejegyzések | A "ballagástól" az érettségi végéig /144