December 9, szombat - DIY Karácsonyi Üdvözlőlapok ~ 4. rész, avagy karácsony Ed Sheeran-nel :) /050


Sziasztok!

Folytatódik a DIY Karácsonyi Üdvözlőlapok szériám, ami immáron a negyedik résznél tart. A mai egy kicsit egyedibb képeslap lesz, mint a többi, ezt ugyanis Bambi barátnőmnek fogom adni karácsonyra, szóval voltak konkrét elképzeléseim a végeredményt illetően. Ezzel együtt egy kicsit egyszerűbb képeslap lesz, nem lesz szükség különösebb rajztudásra az elkészítéséhez, mert szinte csak ragasztásról lesz szó, szóval bárki el tudja készíteni, és szerintem eddig ez sikerült a legjobban (jó, lehet, hogy azért, mert Bambi miatt beleadtam apait-anyait). Szóval íme, az Ed Sheeran-es karácsonyi lap :))


Korábbi képeslapkészítős bejegyzések:

1. rész:
https://csakmagambanbeszelek.blogspot.hu/2017/11/november-22-szerda-diy-karacsonyi.html
2. rész:
https://csakmagambanbeszelek.blogspot.hu/2017/11/november-24-pentek-diy-karacsonyi.html
3. rész:
https://csakmagambanbeszelek.blogspot.hu/2017/12/december-5-kedd-diy-karacsonyi.html




Szükséges anyagok és eszközök:

~ kartonpapír a képeslap alapjának. Én újrahasznosítottam egy 2006-os plakátot valami családi napról, igazából csak az a lényeg, hogy tartson, úgyis elfedjük majd.
~ általad választott nyomtatott kép. Ez lehet az ajándékozott kedvenc előadója (teszem azt Ed Sheeran), kedvenc állata, vagy csak valami szép karácsonyi kép, ahogy szeretnéd. Nekem Ed Sheeran lett. Jövő héten, ha újra neki tudok veselkedni a képeslapoknak, valami hasonlót fogok gyártani Shawn Mendes-esben Színek. (A Szí azért lett dőlt betűkkel írva, mert ez a barátnőm művészneve itt, és ha csak úgy leírom, hogy Színek akkor az olyan, mintha a szín szó többes száma lenne. Na, befogtam...)
~ vonalzó
~ olló
~ ragasztóstift vagy hobbyragasztó + ragasztópisztoly
~ különböző mintás ragasztószalagok (én háromfélét használtam)
~ ilyen szőrös baszung, ami dróton van (na ezt jól megmondtam, de fogalmam sincs, hogy ennek mi a neve) piros és fehér színben. Tudjátok mit, egyezzünk meg abban, hogy valami, amiből mikulássapit lehet csinálni...
~ grafitceruza
~ fehér és arany zselés toll

Kezdjünk bele!

Először is méretre kell szabni a kartont. Én ezt úgy kiviteleztem, hogy kétszer egymás mellé rámértem a már kivágott képet Edről, és ezt vágtam ki. A pontos méretre vágás nem sikerült, mert mivel jó randán vágtam ki, kénytelen voltam igazgatni rajta itt ott, aminek az lett a vége, hogy jóval kisebb lett a karton, mint a kép, de ezen majd később segítünk.


Ezt követően ráragasztottam a félbehajtott kartonra Ed fotóját, majd amilyen pontosan csak tudtam, levágtam a lelógó felesleget.


Most jön a pontosságot igénylő rész. Ez ízlés szerint csinálható, attól függően, hogy te hogyan szeretnéd borítani a képeslapot. Én kissé rézsútosan vontam be mintás ragasztószalaggal, váltogatva a különböző sávokat, és úgy csináltam, hogy rálógjon a képre, hogy ne szigetelődjön el egymástól annyira a lap eleje és hátulja. Lehetőleg a képpel színben harmonizáló ragasztószalagokat válassz. Nem baj, ha lelóg a felesleg, ha végeztél, vágd le.
Tipp: ha te is úgy csinálod, hogy átlógjon a lap elejére, akkor lehet, hogy nehezen csukódik majd össze, ezért javaslom, hogy tegyél rá egy nehezebb könyvet akár ezután a lépés után, hogy lepréseld, de ha végeztél a képeslappal is ráér.


Ezután én mikulássapit csináltam Ednek, ez a lépés is szabadon kivitelezhető. Az általad választott anyagból ragaszd fel a sapkát a ragasztópisztoly segítségével. Én ebből a szőrös baszungból csináltam, esküszöm, dunsztom sincs, hogy hogy hívják ezt az izét. Lényegében egy szőrös drót, és jól formázható. Az én mikulássapim ily módon még 3D-s is lett, kiemelkedvén a képből.
Vigyázz, ne égesd meg magad a ragasztópisztollyal!! (Ezt nekem felesleges mondani, mert minden évben megsütöm magam vele, de ti még remélhetőleg elejét tudjátok venni egy kisebbfajta égési sérülésnek)


Miután megszáradt a ragasztópisztoly (erre jobb esetben nem kell túl sokat várni), a képeslap külső részével már csak annyi a dolog, hogy fehér zselés tollal hópelyheket rajzolunk rá. Ezek lehetnek kis pöttyök, bumszlik, csillagok, vagy ki is dolgozhatjátok őket. Én egy, a bumszli és a csillag közötti köztes állapotot választottam. Ezzel a borítás elkészült.


Már csak az van hátra, hogy kedvünkre dekoráljuk a lap belsejét, akár egy személyes üzenettel, akár képpel, bármivel. A bal oldalra beleírtam a We keep this love in a photograph / We made these memories for ourselves részletet a Photograph című dalból, amit egyébként fentebb be is illesztettem, szóval, ha nem hallgattad meg aláfestésnek, tedd meg most ;)


Ez a kis rész pedig eléggé megihletett ahhoz, hogy a túloldalra majd egy közös fotót ragasszak Bambiról és rólam, de ezt ti már nem láthatjátok. A kép alá majd egy kis karácsonyi üdvözlet is fog kerülni, és tulajdonképpen végeztünk is. Ezek után remélem, Bambi nem tévedt ide a blogra, bár nem olyannak ismerem, mint aki blogot olvasna szabadidejében.

Remélem, tetszett nektek a mai bejegyzés, én nagyon élveztem a képeslapgyártást, pláne így, hogy voltak konkrétan céljaim. Hm, lehet, hogy ezentúl így kéne dolgoznom :) Holnap már nem biztos, hogy lesz bejegyzés, születésnapot ünneplünk, illetve még leckét kell majd írnom és tanulnom hétfőn kémia tz, blah, úgyhogy majd jövő héten jelentkezem remélhetőleg további képeslapokkal, meg esetleg könyvajánlóval, de ez majd még elválik :)
Addig is szép hétvégét, jó pihenést és karácsonyi készülődést nektek (tudom, hogy mindenhol vannak Grincsek, de ha te Grincs lennél, most nem olvasnád ezt a bejegyzést, vagy tévednék?),
legyetek jók!
FMBxxx

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

December 15, vasárnap - Magammal viszlek a Vörösmarty téri vásárba | Intsant Kriszmösz-zeneajánló /137

Május 19, szombat - Régi VS Új vízfestékkészletem /086

Április 30 - május 7 - Naplóbejegyzések | A "ballagástól" az érettségi végéig /144