Január 20, szombat - Illúzió Illusztrációk #2, avagy B, mint P...?? + könyves terveim 2018-ra /060

Sziasztok!

A múltkori 3D-s rajzon felbuzdulva ma ismét belevágtam egynek az elkészítésébe. Legutóbb egy A betűt készítettem el, most pedig egy B-t fogok. Nyugi, nyugi, nem fogok itt Zengő ABC-zni nektek, egyszerűen arról van szó, hogy Bambi barátnőm az A betűs rajzot meglátva rögtön el is kunyerálta tőlem. Mivel Bambi igazából A. Mármint nem teljesen A, ehhez a matek dolgozatoknak sok köze van. Mindegy, ezt ti nem érthetitek :)) Aztán másnap, mikor elvittem neki, felajánlottam P-nek is, hogy kaphat ő is egy B-set, mert P meg igazából B. Szóval ja, most neki készítettem ezt el. Plusz, ha mindezzel végeztem, megmutatom nektek, milyen csodálatosra csináltam meg a polcot az asztalom fölött, ezt követően pedig megosztom veletek a 2018-as olvasós terveimet - most, hogy mindenki kitöltötte az összes, újévi fogadalmakkal kapcsolatos Book Tag-et. Én csak gyorsan elmondanám, mit tervezek az idei évre. Na de csak szép sorjában.


Előző ilyen bejegyzés: https://csakmagambanbeszelek.blogspot.hu/2018/01/januar-13-szombat-illuzio-illusztraciok.html

Szóval. Amiket felhasználtam hozzá, azok ugyanazok, mint legutóbb. Sima, fehér papír, kétféle keménységű grafitceruza, vonalzó, radír és kék toll.


Kezdésként egy téglalapot rajzoltam fel a lapomra. Én úgy csináltam, hogy a hosszabb oldalak mentén négy, a rövidebbek mentén öt centimétert mértem be, és itt húztam meg a téglalap oldalait. A képen a már ismert, 4,1 centiméternél eltörött vonalzómat láthatjátok, de azért gondolom, látszik, mekkorát mértem be :))


A B-t ebből úgy alakítottam ki, hogy minden oldalát megvastagítottam 3 cm vastagságúra, majd meghúztam azt a bizonyos "övet", amivel egy B betű rendelkezik. Ezután szépen lekerekítettem, ahol szükséges volt. Végigfényképeztem a folyamatot, de sajnos nem nagyon látszanak a vonalak és nem akarok megint Paint-ben szerkeszteni. Azért remélem, érthetően magyaráztam.


Ezután egy sima fekete tollal átrajzoltam a körvonalakat, majd kiradíroztam a felesleget.


Most jött az a rész, amikor a 3D-hatás érdekében behúzogattam a vonalakat. És ismét nem sikerült őket perspektivikusan megfelelően megrajzolnom, szóval ezt még gyakorolnom kell.


Kedvenc részünk, a lap megvonalazása! YEEEEEEY, nem látom a kezekeeeeeet!!!
..

..
Szóval a kék tollal megvonalazzuk a lapot, mintha egy füzet lenne. A B-t hagyjátok ki, ha lehet. Én 1 centinként húztam be a vonalakat és összesen 24-et készítettem.



Ezt követte a tényleges 3D-hatás elkészítése. Első lépésben meg kell vonalazni a kihagyott részeket is a B vonalain belül, ezután már csak tónusozni kell.


Hát, így sikerült az enyém. Ismét nem lett tökéletes, de azért elmegy. Legközelebb már másféle Trick Art-tal jövök.

Szóval, megígértem nektek azt a polcot, így meg is mutatom. Nekem nagyon tetszik, a kedvenc könyveimet pakoltam fel, és sokkal jobban néz ki, mint amikor mindent az asztalomról csak úgy felhánytam oda.


Most pedig akkor beszéljünk a 2018-as olvasós terveimről. Korábban egyébként említettem egy tervben levő könyvkritikát. Ez nem fog megvalósulni. Bonyolult, hogy miért, szóval bocsi :)
Ami mindenképpen szándékomban áll, az minimum 50 könyv elolvasása idén. Nem tudom, hogy ezt túl tudom-e teljesíteni, mivel eddig egyszer sem fordult elő, hogy számoltam volna az egy év alatt elolvasott könyveimet. Majd meglátjuk. Sajnos én nem vagyok az az 1 nap = 1 könyv típusú ember, mint mondjuk Hópihe, így jelentősen kevesebb könyvet tudok elolvasni, mint az ilyenek. Mindenesetre tegnap kezdtem el az idei ötödik könyvemet.

Kép forrása

A második nagy célom 10 darab angol nyelvű könyvet elolvasni. Vagy akár többet. Négy már van nekem is, a Beavatott-trilógia részei, illetve Jeff Abbott Panic című könyve. Ez utóbbi valami krimi, még Szítől kaptam karácsonyra, de még nem álltam neki. Eskü el lesz olvasva, nyugiii.

Kép forrása

A harmadik tervem kiolvasni egy könyvet. Nem nagy durranás, mi? Na és németül? Bizooony, Bambi karácsonyra megajándékozott a Lány a jég alatt című krimi német kiadásával, a Das Madchen im Eis-szal. Nincs umlautos A a billentyűzetemen, bocsi. Ennek a könyvnek ma reggel álltam neki. Ez nem olvasás lesz, hanem tömény fordítás. A németem szörnyű, annak ellenére, hogy most félévre feltornásztam a tavaly év végi négyesemet ötösre. De tényleg, Bambival ez a német egy belsős poén már, ugyanis egyikünk rosszabb németből, mint a másik, és németórákon fetrengünk a röhögéstől, annyi baromságot hordunk össze.
Kép forrása

De, hogy egy kicsit beszéljek erről az idegen nyelven olvasós fétisemről. Hogy mi motivál? Hát, az biztos, hogy nem a családom. Már reggel megkaptam anyutól, ugyan diszkrét megfogalmazásban, hogy nem kéne németül olvasnom, vagy legalábbis valami vékonyabb könyvvel kéne kezdenem. Tudom, hogy célszerű a saját szintednek megfelelő könyvvel kezdeni, de könyörgöm, azt is mondatonként kéne fordítanom, és ugyanolyan kínszenvedés lenne, mint ez. Akkor meg, miért ne olvashatnám ezt?
A másik meg, amikor megemlítettem a 10 darab angol könyv kiolvasása célomat. Komolyan, anyu úgy viselkedik velem, mintha féltene attól, hogy angolul olvassak. Bajom lesz tőle, vagy mi? Vagy egyszerűen nem hisz abban, hogy meg tudom csinálni. Mintha nem olvastam volna el nyáron egy hét alatt egy 300 oldalas könyvet angolul. Jaj, hagyjuk már... Imádom, hogy ilyen támogatóak. Majdnem annyira, mint a képzőművész álmaimmal kapcsolatban. Hát kösz szépen. Már csak miattuk is megcsinálom. Az angol olvasós célomat, a német olvasós célomat és a képzőművészetit is!

Remélem, tetszett nektek ez a mai "vegyes felvágott" bejegyzés. Volt itt minden, rajzolás, könyvespolc, tervek, nyelvtudás... Holnap nem hiszem, hogy leszek, de jövő héten igyekszem majd bejegyzést írni. Illetve idéntől bevezetek egy "havi összegzőt", ami annyi lesz, hogy hónap végén összegzem az olvasott könyveimet és hogy hogy állok a kihívásaimmal, amiket kitűztem magam elé, emellett azt is megmutatom, hogy miket rajzoltam és festettem az adott hónapban.
Majd valamikor a közeljövőben érkezem, addig is
legyetek jók!
FMBxxx

Az előző Illúzió Illusztrációt inspiráló videó: https://www.youtube.com/watch?v=Y-x_-2Yv17Y
A mostanit inspiráló videó: https://www.youtube.com/watch?v=DlQP4UU0J-0
Az idegen nyelv fejlesztéséről írt régebbi bejegyzésem: https://csakmagambanbeszelek.blogspot.hu/2017/08/augusztus-21-hetfo-angoltanulas-konnyen.html

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

December 15, vasárnap - Magammal viszlek a Vörösmarty téri vásárba | Intsant Kriszmösz-zeneajánló /137

Május 19, szombat - Régi VS Új vízfestékkészletem /086

Április 30 - május 7 - Naplóbejegyzések | A "ballagástól" az érettségi végéig /144