Február 10, szombat - Pinteresting vol1 ~ Én megpróbáltam... /066

Sziasztok!
Iiiigen, iiigen, ismét egy új széria... És tudom, hogy a Trick Art is csak két részt ért meg eddig, de igyekszem mindennel haladni, amibe belekezdek. Legfeljebb megáll pár résznél, de mindig ott lesz, ha netán rám jön az alkothatnék.
Na, ssszóval. A héten elég sok időm volt gondolkodni, mivel itthon voltam a kis vírusommal, így együtt sokat gondolkodtunk a blogról, és arra jutottunk, hogy kéne csinálni egy pinteresting-sorozatot, amihez már két résznyi anyagunk van is pontosabban a második holnap fog elkészülni remélhetőleg, ha nem jön közbe semmi. Mivel az ötleteim nagy részét amúgy is a Pinterestről szedem, szinte minden bejegyzésre rányomhatnám a pinteresting címkét, de ez a sorozat konkrétan pinterestes ötletek megvalósításáról fog szólni. Az első ide készült mesterművem pedig már el is készült. Tutorial meg amúgy is régen volt az oldalon, szóval most itt van.

A referenciaképet, ami alapján dolgoztam, megleshetitek ide kattintva.

Na, szóval. Az, hogy miket használtam fel, megint csak a szokásos, de azért leírom ismét:
~ papír vagy vászon
~ körző
~ víz
~ kétféle vastagságú ecset
~ vízfestékek: világoskék, sötétkék, rózsaszín, fehér, fekete
~ fehér akrilfesték
~ durva sörtéjű ecset vagy egy használaton kívüli fogkefe
~ fehér zselés toll
~ fekete tinta
~ grafitceruza


Kezdjünk bele!


Első lépésben rajzolunk egy kört a lap közepére. Én ehhez körzőt használtam, de ízlés kérdése, ha te tudsz szabd kézzel, akkor hajrá, meg irigylem a skilljeidet.


Ezután a kör belsejét bevizezzük. Ehhez én a vastagabb ecsetet használtam, mert bár eredetileg a waterbrush-sal terveztem, hamar rájöttem, hogy ez semmi esetre sem valósítható meg, mert lemegy a nap, mire végzek. Ja, meg vettem be egy kis torokcukorkát, ami nem spóóónzorált, sajnos :D


A nedves felületet befestettem világoskékre. Az én kékem enyhén szólva is ocsmány. Be kéne szereznem valami professönöl vízfesték készletet mert ez így nagyon nem pálya.


Széljegyzet: van egy-két rossz minőségű képem, ezekért elnézést kérek.
Amíg ez a cucc még száradófélben van, sok festék és kevés víz segítségével nekiláthatunk kialakítani ezeket a felhőszerű cuccokat valahogy a képeken látható módon. Először csak nagyjából megterveztem, hogy hogy nézzen ki, aztán tényleg nekiálltam megpacázni. Ehhez világos- és sötétkék vízfestéket egyaránt használtam, valamint ahol szükséges volt, fehéret is vittem bele a felhős részhez.


Ezt folytatván sötétítettem kicsit ezen a koncepción még több kék festék felhasználásával, majd jöhetett a fekete is, amit összemostam a kék árnyalataival.


Most jött a rózsaszín árnyalat a kör alján, amihez nekem nem volt a megfelelő árnyalatom, így állhattam neki fehérből meg a sötétpinkemből valami használhatót kikeverni. Ha ez megvan, a kör alsó ívét is húzzuk ki feketével.


A csillagok megfestéséhez egy vegyes technikát alkalmaztam. Először egy kevés fehér akrilfestéket nyomtam a fogkefére, és a ujjaimmal ráspricceltem róla a képre. Tudjátok, hogyan. Biztosan mindenki játszott kiskorában a fogkefével. Vagy csak nekem nem volt már akkor sem életem?
Ezután fogtam a fehér zselés tollamat és pöttyözgetni kezdtem. Nem pontoztam végig az egész képet, csak itt-ott csináltam egy-egy csapatnyi csillagot. Plusz még néhány nagyobbacskát is odabiggyesztettem a rend kedvéért.


A fák megfestésével először megvártam, amíg megszárad minden. Elsőként néhány vonalat húztam, ezek a fatörzsek, majd rájuk festettem az ágakat és mindent, ami egy fenyőre kell. Néhányat halványabbra festettem, néhányat erősebbre, és miután minden megszáradt, egy-kettőn még a fekete tintámmal is átmentem, hogy látsszon, hogy ezek előbbre vannak, de ezek tényleg már csak részletek.


A dalszöveget grafittal írtam fel először rá, aztán a fekete tintával átírtam az egészet. Az idézet egyébként a fentebb belinkelt dalból van.


Szóval igen, ez lett a végeredmény :)


Remélem, tetszett nektek ez a mai bejegyzés, ha igen, dobáljátok meg egy like-kal. A napokban tartott közvélemény-kutatás végeredménye szerint szeretnétek timelapse-t a jövendőbeli oldalfejléc festéséről, szóval majd valamikor számíthattok arra is. A timelapse egyébként gyorsított videó akar lenni. Na, további szép hétvégét nektek, a jövő héten valószínűleg találkozunk, addig is
legyetek jók!
FMBxxx

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

December 15, vasárnap - Magammal viszlek a Vörösmarty téri vásárba | Intsant Kriszmösz-zeneajánló /137

Május 19, szombat - Régi VS Új vízfestékkészletem /086

Április 30 - május 7 - Naplóbejegyzések | A "ballagástól" az érettségi végéig /144