Február 18, vasárnap - Fél éves lett a blogom :) /068

Sziasztok!
Forrás

A mai nap nagyon különleges a számomra, ugyanis ma lett fél éves a Magamban beszélek, ami számomra hatalmas mérföldkő, ugyanis nem emlékszem, volt-e olyan blogom, amit ennyi ideig tudtam volna írni és ennyire élveztem volna csinálni, mint ezt. Tegnap este kicsit gondolkoztam, hogy ma mit kéne írnom ennek a már-már piros betűs napnak a tiszteletére, de a fejemben lévő kuszaságokból nagyon nehéz volt bármi értelmeset kihoznom, ugyanis elég bonyolult számomra, hogy hogy érzek február 18-a iránt. Elvégre ez egy féléves blogforduló vagy mi a fene, és örülnöm kéne, meg büszkének lenni... de ez a nap tavaly óta a gyászé, ugyanis ma egy éve veszítettem el egy nagyon fontos embert. De most őt igyekszem kicsit félretenni, szerintem ő sem örülne, ha odafentről azt kéne néznie, hogy én itt könnyezek a gép előtt, amikor örülnöm kéne, elvégre ez a blog az én titkom, és az én titkom ilyen királyan teljesít :) Sohasem felejtünk el, remélem tudod, ahogy azt is, hogy borzasztóan hiányzol és hihetetlen, hogy már egy éve nem vagy köztünk. Néha egy örökkévalóságnak tűnik, néha olyannak, mintha csak tegnap történt volna. Néha pedig azt sem hiszem el, hogy megtörtént.


Szóval, így a féléves évforduló tiszteletére találtam egy Book Blogger Tag-et, amit szerintem érdemes kitölteni, mert a blogolással kapcsolatos kérdéseket tartalmaz. Igen, mint sok blogger, én is rá vagyok függve a tagekre, kövezzetek meg. Nos, akkor hozzá is látnék.


Eredeti kép forrása
Edited by me


Mikor kezdtél el blogolni, és mi volt az első bejegyzésed?

Attól függ, pontosan mit nézünk. A legelső blogomat még nagyon-nagyon régen vezettem és a teknősömről szólt, róla posztolgattam képeket és semmi értelme nem volt és senki nem olvasta. Volt egy oldalam mindenféle lovas dolgokról is, ezt a kettőt még a Webnode-dal írtam. Utána volt négy történetes blogom, amiből egyet nem fejeztem be még szintén Webnode-os volt, egyet összecsaptam, mert már nem akartam folytatni, kettőt pedig befejeztem és szerettem is őket írni. Ezután lett egy kritikás blogom már ezzel a profillal, de más névvel, amin minden kezem és szemem elé keveredő dolgot szétkritizáltam és mindenféle baromságot írtam, azt is bezártam, és akkor másfél évig a Blogger közelébe sem jöttem.
Aztán ugye a Magamban beszélek  2017. augusztus 18-án nyitotta meg kapuit, és az első bejegyzésemben csak összevissza hadováltam mindenről, ami éppen eszembe jutott. De hát azzal indult ez az egész :)

Ki vagy mi inspirált, hogy elkezdj blogolni?

Az első blogjaimat a teknősömről meg a lovakról még magamtól álltam neki írni, a történeteket pedig leginkább annak hatására, hogy J barátnőm is elkezdett történetes blogokat vezetni. A sztorijaim visszatekintve röhejesen bénák voltak, egy fantáziavilágban éltem már akkor is. A kritikás blogom nem tudom, pontosan miért jött létre, a Magamban beszéleket pedig, mint már többször is elmondtam, a Girl Online című könyv inspirálta Zoe Sugg-tól, azaz Zoellától.

Mi a célod a blogoddal?

Nincs különösebben semmi célom vele. Nem szeretném megváltoztatni senkinek a gondolkodását és kitűzött megtekintésszám sincs, amit majd el szeretnék érni. A blog először azért jött létre, hogy ha unatkozom, irkálhassak valamit, megoszthassam veletek a rajzaimat és kibeszélhessek könyveket. Jelenleg is valami hasonlót csinálok, plusz a Blogger tényleg egy "nyilvános napló", egy menedék lett nekem, ahol elbújhatok FMB álarca mögé és csak kiírhatom magamból az érzéseimet és a gondolataimat. Szóval válaszolva a kérdésre, nincsenek sem terveim, sem céljaim.

Mi az a dolog, amit bárcsak tudtál volna a blogolásról, mielőtt elkezded?

Nincs ilyen, úgy gondolom, büszke lehetek a blogomra és arra, hogy amit itt elértem, többnyire saját erőmből értem el, és a blogolással sincsenek különösebb bökkenőim vagy problémáim.

Mi volt a legnagyobb blogos teljesítményed?

Egyrészt az, hogy már fél éve megy a blog és még nem unom csinálni. Másrészt, hogy már ötezren jártatok itt ennyi idő alatt, ami egy döbbenetes szám számomra. Ezen kívül az egyik legnagyobb dolog, amit elértem, hogy novemberben megkaptam a Teaszünet Díjat, ami azóta is kering a bloggerek körében, és néha szívesen olvasok bele mások bejegyzésébe, hogy vajon mennyit változtak a dolgok a díjjal.
Ami a másik legnagyobb meglepetés volt számomra ez alatt az idő alatt, hogy a fiú-lány barátságról írt októberi bejegyzésem a 800 megtekintést is átlépte. Meg is jegyezném, az a bejegyzés nagyon közel áll hozzám, szerintem abban voltam a legőszintébb hozzátok. Igaz, azóta már nem érzek úgy Singvogel iránt, ahogy akkor gondoltam, hogy érzek. Talán soha nem is éreztem. Ezt már nem fogom megtudni.


Milyen bejegyzéseket szeretsz írni?

Az alkotunk-címkével ellátott bejegyzések a kedvenceim. Imádom őket csinálni, azért mert előtte is megelőzi egy folyamat, amíg elkészítem az adott festményt vagy rajzot és megfelelő képeket készítek a folyamatról, majd ezt követi ennek az egésznek a szavakba öntése, hogy pontosan mit is csináltam, és nagyon élvezem ezt az egészet csinálni. Megjegyzem, szinte az egész blog az alkotós dolgokról szól, szóval tulajdonképpen mindent imádok itt csinálni.


Hol blogolsz általában?

Mivel saját szobám egyelőre sajnos nincs (hamarosan lesz), többnyire a tesómmal megosztott szobámban blogolok a babzsák fotelben vagy az asztalomnál, de most például a konyhában ülök a konyhaasztalnál, mert még nincs ébren senki, és közben várom, hogy lefőjön a kávé.

Milyen könyvet értékeltél utoljára öt csillagra?

Amie Kaufman és Meagan Spooner These Broken Stars - Lehullott csillagok című könyvét. Tudjátok, hogy nem vagyok oda a romantikus könyvekért, de ez ezzel az egész körítéssel meg sztorival teljesen magával ragadott és imádtam.

Forrás

Milyen könyvet értékeltél utoljára egy csillagra?

E. T. A. Hoffmann Az arany virágcserép című remekművét, ami kötelező olvasmányunk volt. Azért csalódtam kicsit, mert úgy vettem észre, hogy a gimnáziumi kötelezők sokkal jobbak, mint az eddigiek voltak, például az Anyegin is 3,5 csillagot ért el nálam. Hát az Arany virágcserép nem jött be. Remélem nem azt húzom majd az év végi vizsgán.

Mi az a három szó, ami miatt leveszel egy könyvet a polcról?

Fantasy, disztópia, kortárs.

Mi a kedvenc olvasós környezeted?

A babzsákfotel a szobánkban, az asztalom, az iskolapad, a fa a mama kertjében... Igazából bárhol képes vagyok olvasni :)

Milyen tanácsot adnál annak, aki most kezdi a blogolást?

Én még fél év után is újnak érzem magam itt, szóval nem tudom, mit tudnék tanácsolni nektek. Sok mindent tanultam a Bloggerről és a blogolásról egyaránt, de például még mindig képtelen vagyok arra, hogy normálisan megszerkesszek egy bejegyzést úgy, hogy az számítógépről és telefonról is olvasható legyen. Ezért bocsánat, én többnyire laptopról írom a bejegyzéseimet.
Talán az elsődleges tanácsom az lenne, hogy ne arra törekedj, hogy minél többen olvassanak, mert nem fogod élvezni a blogolást. Inkább láss benne egy hobbit és egy unaloműző tevékenységet, és írd azt, amit élvezel írni. Sose azt nézd, hogy vonzza-e a közönségedet. Ha élvezettel csinálod, az mindennél többet ér.

Nos, ennyi lettem volna így a féléves blogfordulóra. Nagyon remélem, hogy tetszett nektek, és nagyon köszönöm, hogy ennyien itt vagytok velem és támogattok abban, amit csinálok. A közeljövőben tervezek egy pinteresting bejegyzést, amit már a héten akartam, de minden dolgozatot most pótoltam be a betegeskedős hetemről, így alig volt időm egyáltalán zenét hallgatni, nemhogy blogolni.
Jövő héten már remélhetőleg találkozunk, addig is
legyetek jók!
FMBxxx

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

December 15, vasárnap - Magammal viszlek a Vörösmarty téri vásárba | Intsant Kriszmösz-zeneajánló /137

Május 19, szombat - Régi VS Új vízfestékkészletem /086

Április 30 - május 7 - Naplóbejegyzések | A "ballagástól" az érettségi végéig /144