Március 31, szombat - A galaxis legmenőbb DIY húsvéti tojása *-* + Márciusi olvasmányaim /078

Sziasztok!
Igen, már megint itt vagyok. Sőt, ismét eltelt egy hónap 2018-ból, ami egy újabb havi összegzést jelent. De mivel pont így hónap végén már mindenki húsvét-lázban ég, már egy hete azt terveztem, hogy mit fogok nektek készíteni húsvétra. Szóval először is alkotunk valamit, aztán bemutatom, hogy mit olvastam márciusban. Azt már előre beharangozom, hogy rohadtul nem sikerült egyik márciusra kitűzött célomat sem teljesíteni. Ez az én saram, tudom...


Szóval, lévén, húsvét van, nyilván tojást fogunk festeni, de nem akármilyent! A tavalyi évben egy Starry Night-os tojást festettem:



Jelenleg ott tartunk, hogy ruházkodásunk, használati tárgyaink, dekorációink és úgy általában a világunk körében hódít a galaxis-mintázat. Én már annyira nem vagyok oda-vissza tőle, mint eleinte, de el kell ismernem, hogy a variációk végtelenek - mint a galaxis, trololo - és még én is ki tudom benne élni a nem létező kreativitásomat. Így aztán úgy döntöttem, ha már van galaxisos póló, galaxisos slime, galaxistérkép, galaxisos táska, -pulóver, -alsógatya, mit tudjam én, akkor én miért is ne készítenék egy galaxisos húsvéti tojást!!! Persze nem én vagyok az első, aki ilyennel próbálkozik, csak írd be a Google-ba, hogy galaxy easter egg, és szétcrasheli a gépedet a rengeteg találat. Szerencsére most legalább a gondolat magától szállta meg az agyamat, az más kérdés, hogy ismét nulla eredetiséggel.

Na, akkor bele is vághatunk szerintem.
Szóval, amiket én felhasználtam hozzá:
~ egy hungarocell tojás, természetesen ti használhattok rendes tojást is, de ez pont itt volt nekem útban, és mivel valamikor régen lefestettük valami okádásronda lilára, így ez még alapszínnek is tökéletes volt.
~ mivel az én tojásom lila volt, így ötféle akrilfestéket használtam csak fel: világoskéket, sötétkéket, feketét, fehéret és rózsaszínt, ez utóbbit textilfestékként importáltam, ugyanis nincs rózsaszín akrilfestékem és ha én állok neki kikeverni, akkor a büdös életben nem végzek.
~ különböző méretű ecsetek (ha szükséges, én végül csak egy közepeset használtam)
~ víz
~ keverőpaletta
~ valami, amibe bele tudod szúrni a tojást száradni (na igen, ez arra az esetre vonatkozik, ha nem rendes tojással dolgozol. Igazi tojásnál szerintem a tojástartó is jó megoldás). Én egy oázissal kitöltött dobozkát használtam ehhez.
~ fogpiszkáló
~ igény szerint CSILLÁM *-*

Azért megmutatom nektek a hungarocelltojás méretét :D Picit nagyobb az átlagnál...


Szóval. Első lépésben, ha a tojás nem rendelkezik valamilyen galaxis-jellegű alapszínnel, akkor fesd le. Javaslom a feketét, de igazából ez mindegy. Én azért hagytam a lilát, mert nem akartam elpazarolni ezt az alapot, ugyanis rózsaszínhez hasonlóan lila festékkel sem rendelkezem.
Ha ezzel megvagy, válassz egy másik színt. Én a világoskékkel indítottam. Ezt az ecsettel pamacsolva vidd fel. Bármilyen vonalat húzhatsz vele, én az igazi "fekete lyuk"-hatásért spirálosan festettem.


Lehetőleg még a festék száradása előtt láss neki a következő lépésnek, vagyis egy másik színnel (nálam sötétkék) folytasd ugyanezt, vagyis az előbb húzott vonalak mellett húzz még egyet. Ezt a kép szerintem érthetőbbé teszi:


Én ezután rózsaszínnel, feketével és fehérrel nekiálltam kitölteni a szabadon maradt részeket. Ekkor még nem mondanám, hogy hasonlított galaxisra, de a későbbiekben még dolgoztam rajta.


A csillagokat fehér akrilfestékkel és egy fogpiszkáló segítségével csináltam meg. Kicsit időigényes, de a végeredményért szerintem simán megéri. Ha nincs ennyi türelmed, egy régi fogkefével is ráfröcskölheted az akrilfestéket, de ez nekem általában nem szokott valami jól elsülni és inkább hasonlít hóra mint csillagokra.


Ezután anyu kicsit besegített és egy drótdarabból csípőfogóval csinált nekem egy kis akasztót, amire egy rózsaszín madzagot kötöttünk. Köszi, anyu!



Éééés itt már majdnem kész voltam, ám eszembe jutott, hogy a festékes dobozomban porosodik egy csomó csillámos ragasztó és csillámpor. Úgy voltam vele, hogy akkor adjuk meg a módját, és az egyik ilyen csillámos ragasztóval nekiálltam bekenni az egész tojás felületét. A végeredmény valami zseniális lett, mindenki odavan tőle meg vissza. :)


És hát ez lett a végső tojás, bár a csillám órákig száradt rajta, de szerintem simán megérte :))
És akkor gyorsan beszéljünk a márciusban elolvasott könyveimről. Olvasás terén sajnos abszolút alulmúltam magamat, pontosabban az eddigi 2018-as átlagteljesítményemet, és mindössze 4 könyvet olvastam ki. Szerintem erre az Üvegtrón oldalszáma sem lehet mentség...
A képek forrása a moly.hu.

Jaymin Eve - Leia Stone: Ash - Parázs
Értékelés: 4 csillag
A megjelenése óta kíváncsi voltam erre a könyvre, és igazából tetszett is. Az alapötlet nagyon jó és kreatív, egyedi, és egész jó a megvalósítása is, bár itt-ott a szereplők terén voltak problémák és hiányosságok, és a dialógusok sem voltak túl profin megírva. Néhol kissé össze voltak csapva. Ezt igazából sajnáltam a könyvben, mert ha ezektől az apróságoktól eltekintünk, egy tök egyedi, kalandos, fantáziadús könyvről beszélünk. Összességében szerintem nem volt rossz, és a fantasy rajongóinak ajánlom is.




Sarah J. Maas: Throne of Glass - Üvegtrón

Értékelés: 4,5 csillag
Erről a könyvről már kifejtettem a véleményemet itt. Nem olvastam még korábban a szerzőtől, de már készenlétbe helyeztem az Éjkoronát, a sorozat második részét, mert az Üvegtrón is borzasztóan tetszett. Biztos vagyok benne, hogy a sorozat fog még meglepetéseket tartogatni, hiszen egy sokkötetes sztoriról van szó, és hát valljuk be, hogy a Végzet Ereklyéi sem a 6 köteten át folytonosan önmagukat ismétlő cselekményei miatt vált ismertté. Lesz itt még kaland, van egy olyan érzésem ;)



Colleen Hoover: Maybe Someday - Egy nap talán
Értékelés: 4 csillag
A húgomnak vettem meg karácsonyra, mert nagyon régóta szerette volna megkapni, és igazából én is el akartam olvasni, szóval két legyet egy csapásra. Sajnos a tesóm még a történt elején nagyon megállt benne és szinte egy betűt sem olvasott belőle, így úgy döntöttem, nem várom meg, amíg kiolvassa, mert le fogok csúszni a molyos kihívásról, aminek célja ennek a könyvnek az elolvasása volt. Azt hinné egyébként az ember, hogy ez is csak egy a sok romantikus YA regény közül, pedig ez több annál. Nos, most itt nem akarom lespoilerezni az egész történet legfontosabb részletét, így most erről nem szólok. Mindenesetre számomra nagy meglepetést okozott. Colleen Hoover-től egyelőre csak a Helló, Hamupipőkét olvastam, amúgy nem tudom, milyen indíttatásból, mert nekem a Hopeless teljesen kimaradt. Majd egyszer lehet lesz olyan is...

Jenny Han: Utóirat: Még mindig szeretlek!
Értékelés: 4,5 csillag
Elég vegyes kritikákat kapott ez a könyv, akárcsak az első része, a Fiúknak, akiket valaha szerettem, de nem értem, miért. Igazából tény, hogy nem egy világirodalmi remekmű, és igen, főszereplőnk gyakran követ el hülyeségeket és Peter borzasztó módon tudja őt manipulálni... Mégis úgy gondolom, hogy ha lazítani akarsz, egy tökéletes délutáni kis olvasmány. Szóval én nem igazán láttam benne problémát. Vannak olyan könyvek, ahol tényleg szörnyen szerencsétlen tud lenni a főszereplő, de Lara Jean nem kifejezetten az, vagy ha valami kínosnak szánt dolog is történik vele, egyszerűen nem tudok vele úgy azonosulni. Igazából bárkinek szívesen ajánlom, kivéve az ilyen kis löttyedt sztorik kritikusainak, ők inkább keressenek valami erőset :D

Ezeken kívül egy kis részletet olvastam el Vörösmarty Mihály Csongor és Tündéjéből, ami az irodalomházihoz kellett. Az a vicc az egészben, hogy borzasztónál borzasztóbb regényeket feladnak kiolvasásra, de ebbe a kis verses tündérmesébe bőven elég beleolvasnunk és írnunk róla egy esszét - franc se érti a tanárokat.
Jelenleg pedig Cecelia Ahern-től olvasom újra az Ahol a szivárvány véget ér című könyvet, ami az egyik kedvenc regényem, csak mindig elfeledkezem róla. Most, hogy a könyvtári példányt a kezemben tarthatom, döbbentem csak rá, hogy mennyire imádom is ezt a könyvet - és az írónőt is. Szóval a legközelebbi könyvtári látogatásomkor elhozom még pár általam elfeledett könyvét :) <3

Nos, ennyi lenne a március havi összefoglalóm és a tojásfestésem. Remélem, tetszett nektek ez a bejegyzés. Jövő héten találkozunk, addig is
kellemes húsvéti ünnepeket mindenkinek,
legyetek jók!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

December 15, vasárnap - Magammal viszlek a Vörösmarty téri vásárba | Intsant Kriszmösz-zeneajánló /137

Május 19, szombat - Régi VS Új vízfestékkészletem /086

Április 30 - május 7 - Naplóbejegyzések | A "ballagástól" az érettségi végéig /144