Április 18, szerda - Híradások + Pinteresting vol3 /080

Sziasztok!

Nagy nap ez a mai: megalkotódik a 80. blogbejegyzésem itt, ami a közzétettek közül a 79-edik. /Még a kezdetekben volt egy rövid időre közzétett novellám, amit visszamentettem piszkozatra, viszont nem volt szívem törölni és elolvasni sem, így az csak ott tengődik a maga sorszámával, és bele van számolva a bejegyzések közé./ Yeyyyy!!!


A címben szereplő >Híradások< mindösszesen annyit takar, hogy kicsit mesélek, mi minden történt velem az elmúlt időben. A bejegyzések ritkaságára kivételesen tényleg az időhiány és az alkotói válság a mentségem, viszont ebben az időben számos király dolgot vittem véghez, és szerencsére a bejegyzések tekintetében is vannk új ötleteim, illetve már befotózott pinteresting- és alkotunk- posztjaim arra az esetre, ha véletlenül kifogynék az ötletekből.
Ami az olvasásaimat illeti, áprilisban szuperül haladok (remélem, nem most kiabálom el), és a harmadik könyvem vége felé járok. Tudom, ez másoknak nem egy nagy dolog, de a márciusi mélypontom után én nagyon büszke vagyok erre a teljesítményre.
Emellett pedig több, iskolai méretű projektben kaptam már-már mondhatni kulcsszerepet, ami a rajzokat és a kalligráfiát illeti, amiért őszinte köszönet illeti a rajztanáromat és Ofőmet, na meg az angoltanárnőmet is, aki ugyan eléggé húzta a száját, de tegnap elengedett óráról ennek érdekében. Bár ők ezt úgysem látják. Bármennyire is van az, hogy a rajztanárom folyamatosan mindenre azt hajtogatja, hogy de nem kötelező ám, nyugodtan mondhatsz nemet, meg hasonlók, de számomra hatalmas megtiszteltetés, hogy ilyen nagyságú feladatokkal bíz meg, és legalább valamivel elfoglalom magam délutánonként. Tény, hogy sokszor a hátam közepébe sem kívánom a pluszmunkát a vizsgákra és a májusban esedékes kompetenciára való készülés és a töménytelen mennyiségű tanulnivaló és dolgozat mellé, de elképesztő módon ki tudnak kapcsolni a kreatív feladatok, és nem mellesleg, bár mások nem szívesen mutogatják a munkáikat, engem óriási büszkeséggel tölt el, hogy az én rajzaim díszítik itt-ott a sulit, még ha sokan nem is tudnak róla.

És hát, ami miatt már hetek óta izgatott vagyok, az a holnap kezdődő Könyvfesztivál, aminek én a szombati napján fogok részt venni :)) Az biztos, hogy számíthattok élménybeszámolóra, és hogy minden mozdítható könyvjelzőt és prospektust hozok magammal...

Na, szerintem áttérhetünk a Pinteresting részre :) Ezt a képet még pár héttel ezelőtt készítettem, szokás szerint egy Pinterestről szedett ötlet alapján, itt van az a kép:


A Pinterestingnek fenntartott mappámban bukkantam rá, és mivel tökéletes vasárnap reggeli kikapcsolódásnak tűnt, úgy döntöttem, végül is miért ne :) Szóval íme, szokás szerint lépésről-lépésre lebontva ez a klassz kis rajz, hogy láthassátok: igazából nem is olyan nehéz, mint amilyennek elsőre tűnik!

Amire szükség lesz: egy A/4-es lap, amiből majd le tudunk vágni egy négyzet alapot, de ha van négyzet alakú lapod, az a legpraktikusabb; ha vágni kell, olló; grafitceruza a vázlathoz; radír, hogy ezt ki tudjuk radírozni; körző; fekete toll. (Ízlés szerint színes toll, vagy ceruzák, ha neked színesen jobban tetszene.)

Én kezdésnek levágtam négyzet alakúra a lapot, így 21x21 cm-es lett. Ezután kimértem a közepét (mindkét oldalt megfeleztem egy egyenes vonallal, és a metszéspontjuk a lap közepe), majd ide szúrva a körzőt, megrajzoltam a rajz alapját, egy kört. Már nem emlékszem a pontos méretére, de úgy rajzold, hogy minden beleférjen.


Ezután felrajzoltam a szikladarabot, körülötte a vidéket meg a tavat, csak úgy vázlatszerűen, hogy mi hol legyen. Most jön az a rész, hogy elkezdtem felpakolni a bolygókat is. Én szisztematikusan, a Naprendszer bolygóinak megfelelően csináltam őket, de embere válogatja. A külső körre három került, majd mindig egy kicsivel beljebb rajzoltam egy újabb kört, és azokra is elszórva rajzoltam bolygókat és holdakat.


Előkerült a fekete toll: a köröket végigpontoztam (meglepődnétek, ha tudnátok, mennyire kikapcsoló tevékenység), a bolygókat és minden mást pedig átkontúroztam. A füvet rövid, függőleges vonalkákkal érzékeltettem, a sziklát is vonalakkal, pöttyökkel árnyékoltam. A tóba húztam néhány vonalkát, és fákat rajzoltam a domboldalra. A bolygókat a saját jellegzetességeiknek megfelelően díszítettem.


És már el is készültünk :) Az én végeredményem így fest:


Remélem, tetszett nektek ez a bejegyzés, én nagyon élveztem, hogy beszámolhattam kicsit nektek a dolgaimról és bemutathattam nektek ezt a kis rajzocskát. Most mennem kell, ugyanis miközben ezt írtam, kaptam néhány roppant bosszantó üzenetet, és kicsit felidegesítettem rajtuk magamat. Semmi gond nincs, viszont néha Bambit és Szít kedvem lenne lefejelni.
Aki jön, annak jó Könyvfesztivált, aki pedig nem, annak minden jót kívánok,
legyetek jók!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

December 15, vasárnap - Magammal viszlek a Vörösmarty téri vásárba | Intsant Kriszmösz-zeneajánló /137

Május 19, szombat - Régi VS Új vízfestékkészletem /086

Április 30 - május 7 - Naplóbejegyzések | A "ballagástól" az érettségi végéig /144