Április 30, hétfő - Áprilisi események, szerzemények és olvasmányok | Bloggal kapcsolatos könyves hírek /082

Sziasztok!
Eltelt az április is, így aztán ismét sort kerítek egy összegzésre, ezúttal egy kicsit kibővített változatban. Igen, a múlt héten megint visszafogott voltam bejegyzések terén, konkrétan semmi nem került fel, ezt nagyon sajnálom. Ha más nem, legalább ez a kis havi összegzés egyfajta rendszerességet jelent a blogon. De ne aggódjatok, most éppen tele vagyok ötletekkel a májust illetően, és ha netán a vizsgák meg ilyenek miatt nem valósulnának meg, még mindig ott a június. És hamarosan kezdődik a nyári szünet, ami nyilván felér egy megváltással blogger szemmel (is). Na, de még április végén járunk, úgyhogy gyorsan vágjunk bele!
A könyves képek forrása a moly.hu.


Hol is kezdjem? Március 31-én fainul összegeztem a márciusi olvasmányaimat, majd még aznap este kiolvastam az akkor olvasott könyvemet, Cecelia Ahern-től az Ahol a szivárvány véget ért, így ezt most pótolnám az akkoriak közül:



Másodszorra olvastam, és még mindig fantasztikusnak tartom. Egy felettébb elgondolkodtató és vicces történet a felnőtté válásról, felelősségvállalásról és önmagunk megtalálásáról (ezt valaki igazán ráírhatná a következő utánnyomás borítójára ajánlásnak, mert nagyon bölcs lett). Az egész könyv levelekben, e-mailekben és chatelésekben van megírva, talán ez teszi még érdekesebbé és egyedibbé. Tényleg, csak ajánlani tudom.



Mielőtt összegezném az áprilisi olvasmányaimat is, mindenképpen szeretnék szót ejteni a Könyvfesztiválról, pontosabban nem szót ejteni, hanem belinkelni az arról írt bejegyzésemet (ide kattintva elolvashatjátok). Hiszen ez az év egyik nagy könyves eseménye, és naná, hogy én sem maradhattam ki a buliból. Nagyon kalandosra sikerült a napunk fent Bp-n, szóval mindenképpen csekkoljátok le, ha eddig még nem tettétek.

Ebben a hónapban szereztem három új könyvet is: On Sai-tól az Apa, randizhatok egy lovaggal?-t (értékelés itt), Sebastian Fitzek-től az Ámokjátékot és Sara Shepard-tól a Hibátlanokat. Hamarosan sort kerítek ez utóbbi kettőre.
A Könyvfesztiválos zsákbamacskában is szereztem egy könyvet, Cat Patrick-tól az Úgyis elfelejtemet, ami sajnos már megvan nekem, így igyekszem elpasszolni.
Ezen kívül szombaton megrendeltem John Green új könyvét, a Teknősök végtelen sorát, és mivel jelenleg van pénz lóvéra, hiszen még van két elköltendő libris ajándékkártyám karácsonyról illetve a szülinapomról, a kemény borítós kiadást rendeltem meg. Adjuk már meg a módját!

Na, de most gyorsan sorra venném, hogy miket olvastam áprilisban.


Sarah J. Maas: Crown of Midnight - Éjkorona

Az Üvegtrón második része. Húha, most egészen ledöbbentem, hogy ezt is ebben a hónapban olvastam. Azóta annyi minden történt, hogy tök távolinak tűnik a könyv. Az Üvegtrón után nem kellett csalódnom az Éjkoronában sem, bár azt tegyük hozzá, hogy az első rész szerintem sokkal eseménydúsabb volt. Itt, miután végre elcsitultak a kedélyek, volt idő végre romantikázni, nehogy már ez kimaradjon ebből is, illetve volt lehetőség a mindenféle titkok felszínre bukkanására, öldöklésre, kamuhegyekre és a többi és a többi. Az első rész jobban tetszett, de mindettől eltekintve szerintem izgalmas volt ez is.


On Sai: Apa, randizhatok egy lovaggal?
Ez volt a Vörös Pöttyös Szeretetcsomagom ajándékkönyve. On Sai-tól előtte már olvastam az Esővágyat, ami nagyon tetszett. Nyilván kíváncsi voltam más könyvére is, de valószínűleg inkább kivettem volna a könyvtárból, minthogy megrendeljem. Szerencsére megkaptam, sőt, a Könyvfesztiválon az írónő alá is írta nekem. Nagyon kedves volt mindenkivel. A könyvről írtam értékelést, ezt már fentebb linkeltem, ott el tudjátok olvasni. Mindenkinek ajánlom, nagyon aranyos, eredeti és magával ragadó történet.



Cecelia Ahern: Amikor megismertelek

Hajjajj... Sajnos ez a könyv nem hozta a várt színvonalat. Az Ahol a szivárvány véget ér és az Ui: Szeretlek után ennél többre számítottam. A főszereplő szörnyen idegesítő volt, és úgy tűnt, csak ő nem veszi észre ezt önmagán. Túlságosan anyáskodó, munkamániás és szerencsétlen. Most lehet, hogy csak azért gondolom ezt, mert én nem vagyok anyáskodó, a munkát pedig ahol lehet, kerülöm jó, szerencsétlennek szerencsétlen vagyok, nem tagadom, de egyszerűen képtelen voltam őt megkedvelni. Márpedig ahol már a főszereplővel baj van, ott többnyire a könyv sem fog a toplistára kerülni...



Suzanne Collins: Az éhezők viadala
Poszátaként szerintem nem kell bemutatnom végtelen rajongásomat a sorozat iránt. A könyvtárból első körben csak az első részt hoztam el, amit máris megbántam, hiszen ahogy végeztem vele, vitt volna tovább a lendület a másodikra. Mindegy, majd szerdán...




Egyelőre ennyi. Most éppen a Tűz örökösét olvasom SJM-tól. Ha sikerül végeznem vele a bejegyzés közzétételéig, akkor kiegészítem vele. Ha ti most olvassátok ezt a szöveget, akkor kudarcot vallottam xP

És szombaton még rábukkantam valamire a Libriben, ami mellett egyszerűen nem mehetek el szó nélkül. Ugyanis "végre-valahára" megjelent magyarul, szintén a Könyvmolyképző gondozásában annak a fostájfunnak a második része, amit úgy hívunk... Zuhanás. Nicole Williams regényéről beszélek, amiről tavaly írtam egy hosszas értékelést (inkább szitkozódást), amit egyébként itt el is tudok olvasni. A második rész magyar címe Csattanás lett, ami igazából nagyszerűen szimbolizálja azt, hogy mekkorát csattantam/koppantam, amikor bevállaltam a Crash elolvasását, és hogy mekkora pofonnak kéne már csattannia egyrészt Lucy és Jude arcán, másrészt a szerzőén, harmadrészt pedig a kiadóén, amiért ezt bevállalták. A Molyon egyelőre jobban áll az első résznél a második, ami a csillagozásokat illeti, 87%-on van a Clash, és 78%-on a Crash. Hát ne haragudjatok, nincs az a pénz, amiért én pénzt adnék ki ezért a szarért, de esküszöm nektek, ha megtalálom a könyvtárban, már csak azért is el fogom olvasni és véleményezem nektek a második részt.

Hát, ennyi lennék áprilisra. Remélem, jól telt nektek is ez a hónap és sokat olvastatok. Májusban találkozunk, addig is
legyetek jók!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

December 15, vasárnap - Magammal viszlek a Vörösmarty téri vásárba | Intsant Kriszmösz-zeneajánló /137

Május 19, szombat - Régi VS Új vízfestékkészletem /086

Április 30 - május 7 - Naplóbejegyzések | A "ballagástól" az érettségi végéig /144