Május 12, szombat - Too Much Information Book Tag /085

Sziasztok!
Valamikor hónapokkal ezelőtt kitöltöttem egy Too Much Information nevezetű taget. A napokban éppen rábukkantam, amikor átfutottam, hogy milyen bejegyzések is kerültek ki eddig a blogra (néha bele szoktam lesni az eddigi irományokba, egyrészt, hogy lássam, mennyire fogalmaztam rémesen, másrészt, mert gyakran találok bennük beígért bejegyzésötleteket, ha végképp elfogy az ihlet). És már az elejét azzal kezdtem, hogy ebből van book tag is (a szimpla TMI-tagben engem ismerhettetek meg kicsit jobban). Így aztán arra gondoltam, miért is ne tölteném ki a book taget is, elvégre a márciusi High Fantasy Book Tag óta nem volt ilyen a blogon, és tudjátok, mennyire szeretem ezeket töltögetni. Na, szerintem kezdjük is el. Ez a tag is 50 kérdésből áll, akárcsak a "párja", szóval ismét hosszú lesz :)


1. Melyik szereplőnek van a legjobb stílusa?
Forrás
Már most szeretném azt a tényt leszögezni, hogy egy magyar és egy angol nyelvű blogbejegyzést olvasok itt emellett, hogyha netán nehezemre esne a kérdés értelmezése, akkor ki tudjam húzni magam a szarból. Kezdésnek itt van mindjárt ez a kérdés, amit mindkét blog máshogy értelmezett: az egyik öltözködési stílusra, a másik emberi stílusjegyekre értelmezte. De szerintem, ha emberi stílusjegyekre gondolna, akkor azt máshogy fogalmazná meg a kérdés. Szóval szerintem Katniss Everdeen-nek van a legjobb stílusa (persze, csak miután jelentkezett a Viadalra, előtte nem valószínű, hogy túl divatosan öltözködött). Emellett a hajfonatát is imádom, mindig is akartam olyat csinálni, de valószínűleg többször már nem lesz olyan hosszú hajam, hogy olyanom lehessen, mert röviden jobban szeretem (pedig nemrég megkaptam, hogy jól állt a hosszú is).

2. A könyves szerelme(i)d?
Most éppen Chaol Westfall az Üvegtrón-sorozatból, bár a harmadik kötetben kevesebbet szerepelt a kelleténél. Emellett persze vannak még, például Jem Carstairs a Pokoli szerkezetekből, lehetne Alec Lightwood is, de őt ugye shippeljük Magnusszal, szóval ezt a lehetőséget kizárjuk :D Igazából az Árnyvadászok felébe bele voltam zúgva a Végzet Ereklyéi-mániám idején, a másik felébe csak azért nem, mert nők. Majd újra kéne olvasnom azt is.

3. Valaha szeretett szereplő, akit mostanra elkezdtél megutálni?
A Szent Johanna Gimi teljes szereplőgárdája. Erről nem is szándékozom többet beszélni, már kifejtettem mindent egy februári bejegyzésben.

4. Legnagyobb/leghosszabb könyv a polcodon?
Szerintem a legutóbb olvasott A tűz örököse a leghosszabb, bár ez ugye könyvtári példány. Remélem, így is számít, egyébként talán az Éjfél kisasszonyt tippelném leghosszabbnak.


5. A legnehezebb könyv a polcodon?
Nyilván kemény borítósok előnyben :D Szerintem ez is A tűz örököse vagy az Éjfél kisasszony lehet, most nem fogok berohangálni könyveket emelgetni.
Update: öhmm, közben megtettem. Büszkén jelenthetem, hogy a Magyar helyesírás szabályai tizenkettedik kiadása a legnehezebb :D



6. Vannak könyves posztereid?
Egy darab van, a Beavatott-sorozat angol nyelvű posztere. Egyszer megvettem Molyon egy hóbagolytól a teljes trilógiát angolul, eredeti angol kiadást kaptam (USD-ban van az ára is!), mindhárom kemény borítós, zsír új, szerintem egyszer sem olvasott, és egy hozzá tartozó dobozban kaptam, ezzel együtt érkezett a poszter is. Már nem teszem ki, mert nyáron költözünk, de ha végre saját szobám lesz, biztosan kikerül a falra *-*

Forrás

7. Vannak könyves ékszereid?
Van egy fecsegőposzátás nyakláncom (alapkellék), ezt párban vettem egyszer Balatonon, a másik J-nél van, mivel ő ismertette meg velem a sorozatot, és ő a legnagyobb rajongó, akit ismerek.
Ezenkívül van egy könyv alakú medálom, ami kinyitható. Ennek története van :D Tavaly nyertem egy könyves fotópályázat első helyezettjeként néhány könyvjelzővel együtt. Amikor megérkezett a nyereményem, csak a könyvjelzők voltak benne. Nagyon elkeseredtem, és írtam is az írónak, akitől nyertem, hogy hát nem kaptam meg... és így "ismertem meg" Tinát a Lapok közé rejtőzve-blogról, ugyanis ő is részt vett a versenyen, és véletlenül ő kapta meg a láncomat :D Postán visszaküldte nekem, amiért örök hálám neki. Szóval ez a másik könyves ékszerem, kicsit elkalandoztam :)


8. OTP-d?
(OTP=One True Pairing, azaz a tökéletes páros, akik nem alkotnak egy párt, de egyébként tökéletes pár lennének)
Azt hiszem, ez egyértelmű (bár kinek mi), Emma Carstairs és Julian Blackthorn, akik sajna a parabatai-dolog miatt nem lehetnek együtt (bár érzem, hogy lesz itt még gubanc. Nem olvastam az Árnyak urát, csak a fülszöveget).

9. Kedvenc könyvsorozatod?
Naaaa, hol marad a többes szám :D
Cassandra Clare - A Végzet Ereklyéi
Cassandra Clare - Pokoli Szerkezetek
még mindig Cassandra Clare - Gonosz Fortélyok
Veronica Roth - A beavatott
Sarah J. Maas - Üvegtrón
Suzanne Collins - Éhezők Viadala
Papp Dóra - Tükörlelkek. Ezt nem szoktam olyan sokszor emlegetni, tavaly nyáron olvastam a két kötetet, és rögtön beleszerettem a történetbe és a szereplőkbe. Majd egyszer talán írok róla bejegyzést, meg újra is olvasom :) A Könyvhétre pedig kijön az írónő új könyve. Csak egy napra megyek majd fel, de ha mázlim van, talán lesz lehetőségem harmadszorra is találkozni vele :)

10. Kedvenc filmadaptáció-betétdalod?
Szerintem nem leszek meglepő :D Bár például a blog, ahonnan ezt nézem, Imagine Dragons-számot választott, a Radioactive-ot, ami talán a Burok filmadaptációjának volt a betétdala? De a könyvnek is egyszer veselkedtem neki, de annyira elnyújtott cselekménye volt, hogy nem olvastam végig (majd egyszer). Az Imagine Dragons az egyik kedvenc bandám, de a film miatt nem őket választom.


11. Egy könyv/történet, aminél azt kívánod, hogy bárcsak folytatódna?
Rácz-Stefán Tibor: Mikrofonpróba. Nem egy világirodalmi remek, hogy némi javítanivalót maga után, de én nagyon szerettem, mert nincs egy bonyolult cselekménye, tökéletes kikapcsolódásnak. Szerencsére már talán nem kell sokat várni a Kapcsolatpróbára.


12. Kedvenc egykötetes könyv?
Katja Millay - Nyugalom tengere. Már többször esett róla szó a blogon, egyik örök kedvenc marad.


13. Mióta olvasol?
Olvasni kb. nagycsoportos óvodásként tanultam meg, és rövidebb könyveket már elsősként olvasgattam. Vicces, de igazán nagy olvasónak szerintem már negyedik osztálytól, tehát nagyjából 2011-től mondhatom magam, amikor már tényleg szívesen olvasgattam 150 oldalnál rövidebb, követhető cselekményű regényeket. Vagyis nagyjából 6-7 éve vagyok könyvmoly.

14. Melyik roxforti házba tartozol?
Ismét jöhetnek a kövek, de nekem a Harry Potter kimaradt az életemből :)

15. Mit keresel egy könyvben?
A könyvjelzőmet. Bádumm-tsss.
Szeretem a több cselekményszálon futó, csavarokkal és váratlan fordulatokkal teli könyveket. Ahol túl kiszámítható a cselekmény, azokat nagyon utálom.

16. Kedvenc idézeted?
"Egy olvasó ezernyi életet megél, mielőtt meghal. Az az ember, aki nem olvas, csak egyet."
~George R. R. Martin
Tudom, nagyon snassz, meg nagyon tipikus, de nagyon igaz.

17. Kedvenc író(nő)k?
Cassandra Clare (meglepődtél, mi?)
Sarah J. Maas
Veronica Roth
Cecelia Ahern
Jennifer L. Armentrout, bár a Luxen-sorozattól kezdek kicsit eltávolodni, de eldöntöttem, hogy adni fogok egy esélyt a többi könyvének
On Sai
Suzanne Collins
Húha, milyen feminista felsorolás lett :D

18. Kedvenc borítód?
John Green - Teknősök végtelen sora, bár még csak a napokban érkezett meg a könyv hozzám, de imádom rajta a teknősöket, és csináltam is képet róla a sajátjaimmal ^^

19. Akciódús vagy romantikus?
.... na, aki olvas rendszeresen, az tippelhet :D Természetesen akciódús. Általában a romantikus olvasásaimból születnek a kiakadós bejegyzéseim (ld. Zuhanás, Papír hercegnő). Persze a könyvek többségéből nélkülözhetetlen a romantika, és bizonyos mértékig el is viselem.

20. Hová mész, ha valami szomorú történik az egyik könyvedben?
Csokóhoz vagy Hópihéhez, a két könyvmoly osztálytársnőmhöz. Mindkettőjükkel jó barátok vagyunk, Hópihével nagyon sokban egyezik az ízlésünk, míg Csokó (aki szintén majdnem mindent olvasott, amit én), ha netán ismeretlen könyvet említek neki, két napon belül kiolvassa, hogy panaszkodhassak neki :D

21. Mennyi ideig tart elolvasnod egy könyvet?
Hát itt sok tényező közrejátszik. A könyv hosszúsága, hogy egyáltalán tetszik-e, vagy csak azért olvasom, mert mondjuk kötelező, illetve nyilván a szabadidőm mennyisége. Mostanában borzasztó lassan tudok olvasni, van, hogy egyáltalán nincs is rá időm a tanulás miatt, vagy éppen azért, mert azon stresszelek, hogy tanulnom kéne és nem visz rá a hitem az olvasásra. Szünetben azért kicsit többet olvasok, mint suliidőben.

22. Mennyi ideig gyászolsz egy könyvet?
Mondanám, hogy gyorsan túl vagyok rajta, de annyira nem. Többnyire hamar belemerülök egy új könyvbe, de egy csomó ideig pattog az agyam a másik könyv körül, és elég nehéz megtalálnom a helyem az újban.

23. Legkevésbé kedvenc könyved?
Soroljam? :D Nem ám, megszavaztam a Papír hercegnőt a szarság csúcsának.


24. Pozitív dolgok egy szereplőben?
Bátor, vicces, makacs, okos.

25. Negatív dolgok egy szereplőben?
Hisztis, idegesítő, buta.

26. Miért kezdtél el blogolni?
Széljegyzet: látszik, hogy ez a tag a sima TMI tag "testvére", mert a kérdések szinte ugyanazok, csak át vannak könyvesítve.
Régóta blogoltam már, különféle blogjaim voltak. A Magamban beszélek előtt volt egy azt hiszem, egy-másfél éves kihagyásom. Ezt a blogot eleinte magamnak nyitottam, de hál' istennek, egyre többen vagytok itt :)

27. Félelmetes könyv?
Courtney Summers - Éles helyzet, életem első és egyelőre utolsó zombis könyve. Még nyolcadikban olvastam azt hiszem, de az egyik legparább könyv, ami valaha a kezembe került.


28. A legutóbbi könyv, ami megsiratott?
$iraccc, Te$$! Ritkán sírok könyvön, úgy rémlik, a Mrs. Kennedy és én óta nem nagyon sírtam semmin.
Update: pont azon a délutánon, miután ezt megírtam, valamit megkönnyeztem a Tűz örökösében, már nem emlékszem, mit. Csak gondoltam, ideírom. De olyan rendes sírás tényleg nem volt a Mrs. Kennedy és én óta.



29. A legutóbbi könyv, amit 5 csillagra értékeltél?
Először, amíg ez a bejegyzés itt porosodott, még Fitzek-től a Terápia volt, de menet közben kiolvastam a Tűz örökösét, és megkapta az öt csillagot.

30. Kedvenc könyvcímed?
Anne Percin - A Remény kalózai és Róbert Katalin - Szelídíts meg!



31. A legutóbbi könyv, amit olvastál?
Sarah J. Maas - A tűz örököse, az Üvegtrón harmadik része. Eddig talán ez tetszett legjobban a sorozatból.


32. Mit olvasol éppen?
Suzanne Collins - Futótűz, az Éhezők Viadala második része. Végre rászántam magam, hogy elhozzam a könyvtárból, elvégre milyen poszáta az, aki látta az összes filmet de még csak az első könyvet olvasta??


33. A legutóbbi filmadaptáció, amit láttál?
A napokban néztem meg pont a Futótüzet.

Forrás

34. Egy szereplő, akivel mindig is beszélni akartál?
Magnus Bane :)) Megbeszélnénk a halhatatlanság előnyeit-hátrányait, meg ilyenek. Rengeteg mindent kérdeznék tőle, szóval nem szabadulhatna tőlem egyhamar :)

35. Egy író, akivel mindig is beszélni akartál?
Veronica Roth! Imádom a Beavatott-szériáját, rengetegszer olvastam már, és természetes, hogy odalennék meg vissza, ha beszélgethetnék a szerzővel :3

36. Kedvenc olvasós nasi?
Igazából bármit képes vagyok felzabálni olvasás közben, szóval nincs különösebb kedvencem. Többnyire gumicukorral és francia drazséval tömöm a fejem, bár ezt nem csak olvasáskor teszem :P

37. Egy könyves világ, amiben szívesen élnél?
Az Árnyvadász-könyvek világában szívesen élnék, bár azok lényegében a mi világunkban játszódnak, egyszerűen csak olyan helyszínekkel, amiket mi, halandó mondénok nem láthatunk a halandó mondén szemünkkel :)) De egyszerűen annyira profin felépítettek az Árnyvadász-könyvek, hogy tulajdonképpen bármilyen helyszínen ellennék, ami szerepel bennük.

38. Egy könyves világ, amiben nem szívesen élnél?
Panem. Tudjuk, hogy odavagyok az Éhező Viadaláért, de őszintén tegye fel a kezét, aki egy ilyen éhezéssel és igazságtalansággal teli világban szeretne élni...

39. A legutóbbi alkalom, amikor megszagoltál egy könyvet?
Minden könyvemet megszagolom (kivéve a könyvtáriakat, mert azok néha kellemes régikönyv-szagúak, néha meg kegyetlen büdösek). Legutóbb a Teknősök végtelen sorát szagoltam meg, amikor elhoztam a Libriből. Újkönyv-illat! *-*

40. Furcsa veszekedések a könyvekben?
Tulajdonképpen minden könyvben van legalább egy olyan veszekedés, amitől csak nézel, hogy WTF?, de most konkrét esetet nem tudnék felidézni.

41. Kedvenc romantikus könyv?
AJJJAJJJ! XD Na jó, az Ahol a szivárvány véget ér Cecelia Ahern-től, azt nagyon szeretem :)


42. Írsz?
Régebben írogattam történeteket, ezekből kettő még lerejtett blog formájában létezik is, de a legtöbbet beszüntettem, a füzetbe írtakat meg kidobtam. Utólag már bánom, nagyon szívesen visszaolvasnám a régi marhaságaimat, melyek legnagyobb többségükben fanfiction-ök voltak :))

43. Kedvenc varázstárgy?
Remélem, ez a kérdés most nem a Harry Potterre értendő megint, mindenesetre én nem annak fogom felfogni, mivel nem olvastam. Legyen a köpeny, a csizma meg az ostor a Csongor és Tündéből :D
Öhmm, igen, nyissunk a szépirodalom felé is... Ja, ezt ki mondta? Jó, ezt magam sem gondoltam komolyan, nem szeretem annyira a szépirodalmat mint kellene.

44. Quidditch-posztod?
NEM VAGYOK HP-S! Milyen lehetetlen tag ez már? :P

45. Egy zene, amiről egy könyv jut eszedbe?
Juuuuj, ilyenem sok van ^^ Például a OneRepublic teljes Dreaming Out Loud-albumáról a Beavatott jut eszembe, mert éppen akkor voltam mindkettőnek függője. Leginkább a Goodbye, Apathy volt ilyen erről az albumról, de a Won't Stop, All Fall Down, Prodigal és a Say is nagyon nosztalgikus hangulatba képesek hozni. Meg is hallgatom a Goodbye, Apathyt.



46. Kedvenc könyves közösségi oldal?
Természetesen a Moly :)

47. Használod?
Kicsit többet is, mint kellene :) Sokkal gyakrabban csekkolom, mint a Facebook-ot, talán csak az Instagram vetekszik vele.

48. Kedvenc Fandom?
Hát az nincs. Jó, talán az Árnyvadász-közösség.

49. Hány könyved van?
Pill, megiszom a kávém és megyek számolni...
...
Mivel rengeteg mesekönyv és album is van a polcomon, így csak a regényeket (és szótárakat) számoltam meg, amik 74-en vannak, de biztos, hogyha a kiskori meg-nem-válok-tőlük könyveimet is beleszámolnám, legalább még egyszer ennyi lenne :D

50. Kit hívsz meg?
Tinát, a Lapok közé rejtőzve-blogról. Múltkor én kaptam tőled egy kihívást, úgyhogy most rajtad a sor! Remélem, elfogadod a kihívást, hajrá! ;)

Nos, ennyi lettem volna mára. Amikor ezt a bejegyzést írom, még az érettségi szünet javában tart, de több tervem is van a szünetre a blogot illetően, így szinte biztos, hogy ez a bejegyzés még nem fog felkerülni a héten. Most még állhatok neki formázni is :)
Szóval nem tudom, hogy ez mikor fog kimenni, mindenesetre hamarosan biztosan találkozunk, addig is
legyetek jók!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

December 15, vasárnap - Magammal viszlek a Vörösmarty téri vásárba | Intsant Kriszmösz-zeneajánló /137

Május 19, szombat - Régi VS Új vízfestékkészletem /086

Április 30 - május 7 - Naplóbejegyzések | A "ballagástól" az érettségi végéig /144