Május 9, szerda - Repül a bálna! /084

Sziasztok!
Te jó ég, ezer éve nem került fel semmilyen festmény a blogra, ez a bálna meg itt porosodik a laptop mappáiban arra várva, hogy végre kiposztolhassam...
Te jó ég vol2, az érettségi szünet utolsó napja van ma, és egy pillanatra még a napot sem tudtam belőni. De azt a tegnapi matekérettségi után szerintem mindenki tudja, hogy ha ma kedd van, akkor 100 nap múlva csütörtök. Bár a felvételikből nagyobb mémek szoktak készülni szerintem, de már összefutottam érettségis mémmel ezzel kapcsolatban... Egyébként lehet, hogy csak én nézegetem a feladatsorokat, mindenesetre a matekérettségi enyhén szólva is az elbutulás kezdetét mutatja számomra. Egy 80 grammos csoki 35 százaléka kakaó, akkor hány gramm kakaó van benne... Ne csesszetek már fel...


Na, ismét jól kipanaszkodtam magam, szóval fessünk! A mai festmény már egy ideje elkészült, csak még tartogattam, hogy mikor osszam meg róla a bejegyzést. Sajnos úgy alakult, hogy az érettségi szünetre tervezett bejegyzéseim közül egyet sikerült csak megírnom, de még azon is dolgoznom kell, egybe pedig belekezdtem, de nem sokat haladtam vele. Így aztán most jött el a bálnám ideje.

Mielőtt bárki pánikba esne/örömtáncot járna (nem tudom, hányan kívánják innen a halálomat), a festménynek semmi köze nincs az egy-két évvel ezelőtt nagy felkapottságnak örvendő Blue Whale, azaz Kék Bálna nevű öngyilkos játékhoz, és nem is szándékozom arról beszélni, holott nyilván megvan róla a véleményem. Úgy gondolom, ez a dolog már eléggé lecsengett ahhoz, hogy ne bolygassuk fel újra. Poszáta, akkor igazán elkussolhatnál már te is... Jól, van, jól van, befogtam, most már tényleg fessünk...

Amire szükségünk lesz:
~ 3 féle árnyalatú kék akrilfesték
~ valami festéket jól bíró felület, amire festünk (lehet vászon, vagy kifejezetten festésre való papír). Ezt az utóbbiakban már nem szoktam megemlíteni a szükséges eszközök listáján, de olyan régen festettünk már, hogy úgy döntöttem, térjünk vissza az elejére, és ab ovo, ahogy a rómaiak szokták volt mondani.
~ egy lapos ecset (itt csak a háttérhez lesz szükségünk rá)
~ ragasztószalag (ideiglenesen)
~ írólap, vagy bármilyen sima papír egy gyors vázlathoz
~ grafitceruza (lehet egy külön a vázlathoz is, de a lényeg, hogy ha többet használsz, minimum egy nagyon puha grafit legyen ami jól maszatolódik, mert szükségünk lesz rá egy kis csaláshoz. Hoppááá, új bejegyzésötlet...)
~ fehér akrilfesték (minimális mennyiségben)
~ fehér zselés toll
~ fekete és kék filctollak (lehetőleg olyan, ami jól fog és működik festékrétegen is)

Let's get started!

Legelső lépésben (ha igényed van egy fehér keretre, vagy legalábbis arra, hogy ne legyen ocsmány a szélén a festés ismerlek, tudom, hogy nem tudsz egyenes vonalat húzni 😆) ragaszd körbe ragasztószalaggal a papírt/vásznat. Az én képemen láthatjátok, hogy egy elrontott festményt hasznosítottam újra. Hát igen, azt hittem, képes vagyok magamtól is alkotni valamit, de rájöttem, hogy nem. De egyébként ezt a bálnás cuccost is én találtam ki ^^


Ezután elkészítjük a hátteret. Mivel én minél jobban el akartam fedni ezt a szörnyű próbálkozást itt, egy kicsit túlzásba vittem a kék festéket, szóval ti nyugodtan használhattok kisebb mennyiséget is 😃 Igen, egyébként most jöttem rá, hogy hogy lehet a Bloggerben smiley-kat gyártani, szóval bocsi 😁 Felülre vittem fel a legsötétebb árnyalatot, és így haladtam lefelé. Ezután egy vastag lapos ecsettel összemostam a színeket.


Ezután ennek meg kell száradnia. Sajnálatos módon az általam felvitt festékmennyiségnek köszönhetően ez csaknem egy fél napot igénybe vett. Így addig is megpróbáltam olyan fancy festékelkeveredős fotókat csinálni, mint amilyenek Pinteresten meg Tumblr-en vannak, de mint azt láthatjátok, ez nem sikerült 😅


Megszáradt a festékünk, és Tumblr-en, Pinteresten, Instagramon és Snapchaten is megosztottuk, hogy milyen nagyszerűen szórakozunk. Mi jön most?
Futunk néhány kört Pinteresten/kinek hol tetszik. Ez a lépés persze kihagyható. De, ha már ott vagyunk, keresünk egy képet egy bálnáról. Ez a lépés is kihagyható, ha tudsz fejből bálnát rajzolni. Mert hát ki ne tudna fejből bálnát rajzolni? Mondjuk én. Szóval kerestem egy bálnás képet és ezt lefirkantottam egy írólapra. Most jön a varázslat. Én egy szénceruzát választottam a következő lépéshez, amikor is megfordítjuk a lapot és a hátulját kiszínezzük grafittal. Nem kell az egész lapot, elég ott, ahol a bálna van. Ezután visszafordítjuk bálnával fölfelé és rátesszük a festményre (ami remélhetőleg eddigre már megszáradt), majd a bálnát egy hegyes ceruzával vagy tollal újra átrajzoljuk, jól rányomva a ceruzát. Így a túloldalról a grafitrétegnek hála a bálnánk átmásolódik a vászonra. Mutatom ezt a gyakorlatban:


A kép aljára én egy nagyváros körvonalait rajzoltam fel egy világítótoronnyal, de ez nyilván választható, hogy ki mit szeretne még alkotni. Fehér akrilfestékkel megfestettem a világítótorony fénycsóváját, illetve a bálna fölé a Holdat. Egyszer majd talán lesz holdfestős tutorial is, bár a többi bolygóról már volt egyszer a nyáron.


Ezek után ismét visszatértem a Pinterestre (igen, konkrétan szerintem a fél életemet ott töltöm, kövezzetek meg), mert elkevertem az előző bálnás képemet, és szükségem volt egy újra, ahol látszik a bálna "mintája", mert ez kellett a továbbiakban. Ugyan a választott bálna testhelyzete nem sokban hasonlít az enyémre, de mintának tökéletes.


Most jött a türelemjáték. A fehér zselés tollal pontonként rajzoltam meg a bálnát, mintha csillagokból állna össze, plusz csillagokat is rajzoltam az égre. Kicsit időigényes, de szerintem a végeredményért mindenképpen megéri. Egyébként én imádom ezt a technikát, képes vagyok egész portrékat elkészíteni így. Tetszik, mert kicsit eltér a megszokottól, kikapcsol, hiszen lényegében csak pöttyözgetek, hol sűrűbben, hol ritkábban, ráadásul mindenki odavan a végeredményekért - engem is beleértve. Szóval mindenképpen próbáljátok ki egyszer valami egyszerűbb rajzon, ha pedig művészlelkek vagytok, akkor hajrá!




A város épületeinek sziluettjét először a közepesen sötét kék akrilfestékkel kezdtem el megcsinálni, de ez nem annyira tetszett, így előkaptam néhány filctollat és azzal fejeztem be, váltogatva a sötétkéket és a feketét, attól függően, hogy milyen távol vannak az épületek.


És ezzel tulajdonképpen el is készültünk, már csak a ragasztószalagot kell eltávolítani a képről. Ha netán feltépi a papírt, egy hajszárítóval melegítsd fel előtte a ragasztócsíkot, akkor könnyebben feljön. Szóval ez a végeredmény 🐋🐳


Nagyon remélem, hogy tetszett nektek ez a mai tutorial, jól szórakoztatok és kedvet kaptatok egy kis festéshez, alkotáshoz. Láthatjátok, hogy tényleg nem egy nagy was ist das elkészíteni, és bízom benne, hogy a kis tumblr-ös festékelkeveredős küzdelmemmel sikerült egy kis mosolyt csempésznem az arcokra. Nekem kezdenek hiányozni a festegetős bejegyzések, mert imádom őket csinálni, de sajnos mostanában nincs annyi időm ezekre, mint régebben. Júniusra túl leszek minden vizsgán és az osztálykirándulásról is hazatérek, így aztán újult erővel támadhatom meg a Bloggert és a Könyvhetet. Addig is lehet, hogy ritkás és nyögvenyelős lesz ez a blogolás, de én küzdeni fogok, csak legyetek türelemmel, és nagyon szurkoljatok majd a vizsgámért. Az azt követő héten mindenképpen összefoglalom, hogy mi minden történt (csak azért nem rögtön utána, mert az a hetem borzasztóan sűrű lesz).
Mindenesetre hamarosan mindenképpen találkozunk, addig is minden jót nektek és kitartást,
legyetek jók!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

December 15, vasárnap - Magammal viszlek a Vörösmarty téri vásárba | Intsant Kriszmösz-zeneajánló /137

Május 19, szombat - Régi VS Új vízfestékkészletem /086

Április 30 - május 7 - Naplóbejegyzések | A "ballagástól" az érettségi végéig /144