Július 26, csütörtök - Betekintő az első Art Journalomba /100


Sziasztoook!
Naaa, ki teszi ma közzé a századik bejegyzését??? Hát ééééééén!!!! *tapsvihar, fanfárok*

Forrás
Ezen jeles esemény alkalmából valamivel többet akartam, mint egy havi összegző, ami egyébként kedden lesz esedékes remélem, addig meg is tudom írni, mert rengeteget olvastam júliusban, így aztán a mai bejegyzést egy kicsit másmilyenre terveztem, mint a korábbiakat.
Széljegyzet: már az augusztus közepén esedékes első blogszülinapra is van ötletem - döbbenet, hogy repül az idő!



Szóval ebben a mai bejegyzésben belelapozunk az első Art Journal-omba. Aki nem tudná, mi ez (bár a neve mutatja), tulajdonképpen egy kreatív napló. Mivel ennél még kezdő voltam ebben a témában, egy sima keményfedeles füzetet használtam, de már rájöttem, hogy egy kicsit ennél több kell ehhez, nagyon vékonyak voltak a lapjai, és festeni például elég nehéz volt bele. Mindenesetre a mai napig szeretettel lapozom újra ezt a könyvecskét, rengeteg munkám van benne, és mindenkinek tetszett eddig, akinek megmutattam. Mivel nagyon sok mindent alkottam bele, nem fogom az egészet megmutogatni (pláne, ha nem nézi meg ezt a bejegyzést senki, akkor elpocsékolt idő lenne az egész), hanem csak a kedvenc oldalaimról fogok pár gondolatot elmondani. Ha esetleg sokan megnézitek, akkor mindenképp lesz folytatás. Na, kezdjük ezt a 100. bejegyzést! ♡




Mindjárt itt az elején dilemmába kerültem, mert nem tudtam eldönteni, hogy melyik oldallal kezdjem. Végül ezt választottam. Aki követi a nem létező munkásságomat, az tudhatja, hogy az egyik legnagyobb inspirációm ez az ember, akit Vincent van Gogh-nak hívnak. Kedvenc képem tőle egyértelműen a Csillagos éj, de ezen kívül is sok munkáját szeretem, például a napraforgós képeit, vagy a Sorrow-t, ami szintén itt van ezen az oldalon. A festmények ragasztva vannak, az idézetek pedig nyilván van Gogh-tól származnak.





Második kedvencem ez az oldal, ahová 100 dolgot írtam össze, amit szeretek, vagy akkor szerettem. Mindenki azt kérdezi, hogy tényleg 100 dolog van-e odaírva - de ha nem annyi lenne, miért írnám ezt? Akik megpróbálták megszámolni, mind leragadnak valamennyinél, de én tudom, hogy 100 van, mert miközben írogattam őket, mindig írtam a sarokba, hogy hányadik. Egyébként meglepődnétek, milyen egyszerű 100 dolgot összeszedni - sokkal nehezebb leszelektálni, hogy mit leszel kénytelen lehagyni a listáról. A fotón egyetlen dolgot "radíroztam le", ami személyes volt. Konkrétan a Híres Ember Nevét, akiről a gimimet elnevezték. Igen, én szeretem a sulimat.





A következő oldalért nem kellett sokat lapoznom. Tavaly a Könyvhétre vittem magammal ezt a kis könyvecskét, ahol a kedvenc íróimmal, vagy olyan írókkal, akiknek a könyveit tervezem olvasni, írattam bele. Az oldalt még előző este előredekoráltam, de miután belekerültek az írók - Rácz-Stefán Tibor, Spirit Bliss, Hajdú-Antal Zsuzsanna és Papp Dóra - üzenetei (plusz anyu meg a húgom kis irkája), még befejeztem a színezgetést. Ezen az oldalon a nevemet, meg a húgom nevét firkáltam át.





Egy másik inspiráló festőnek is készítettem egy oldalt, aki nem más, mint Andy Warhol, a pop art képviselője (pont múltkor beszéltem erről). Akkor még nem voltam ennyire ráfüggve a pop artra, nem is ilyen stílusban készült az oldal, hanem egy Pinteresten látott ötlet alapján. Meglepődtél, mi?






Az egyik legkedvesebb oldalam jön most, amivel jó sokat vesződtem. Sok ilyen grafikát láttam már, hogy melyik agyfélteke mit tud, és én is akartam egy ilyet csinálni, úgyhogy csináltam. Mivel a jobb felelős a művészetért meg hasonlókért, azt sokkal színesebbre csináltam. Nagyon szeretem ezt az oldalt! <3 Az idézetek pedig egy Nickelback és egy Imagine Dragons-számból vannak.




Itt most sorozatban ez a harmadik oldal. A kedvenc trilógiámhoz, a Beavatotthoz készült, az öt csoport jelképével, plusz egy-egy általam hajtogatott pillangóval minden csoporthoz (azóta már elfelejtettem ilyeneket csinálni), és a legkedvesebb idézeteimmel a könyvekből. Fact: épp az Allegiant-ot olvasom, a Balatonon kivégeztem az Insurgent-et is. Ismét.



Ezt az oldalt elsősorban azért raktam bele, mert ez konkrétan szemétből készült. De tényleg. Mármint nem úgy, hogy mindenféle tejesdobozokat ragasztottam be, hanem csomagolópapír meg virágboltos papírmaradványokból vagdostam össze a dolgokat - és amúgy tök jó lett a végeredmény. Az egyik kedvenc előadóm, Adam Lambert gondolata olvasható itt - The best way to be loved is to love yourself. Vagyis a legjobb módja annak, hogy szeretve legyél, ha szereted önmagad. Vagy valami hasonló.




Ez az oldal a Balatonon készült tavaly nyáron. Érdekessége, hogy először a ballonokat M&Ms cukorkák helyettesítették, de aztán megettem őket (LOL), így aztán kénytelen voltam magam megfesteni őket. Minden írás az Imagine Dragons On Top Of The World című dalából van, amire pont akkoriban voltam ráfüggve. A Fel! című filmet amúgy nem láttam, de annyi ilyen jó ötletet láttam már cukorkákkal, hogy úgy gondoltam, miért is ne csinálhatnék belőlük hőlégballont, ami pont a házat emeli fel.




Erről szerintem nem kell túl sokat mondanom. Nem a legszebb, de ennyi tellett tőlem - egyébként itt kezdtem el többet festegetni ebbe a könyvbe.




Tavaly nyáron találtam rá egy hiper-szuper együttesre, akiknek szerintem sokkal nagyobb elismerés járna, mint amennyit kapnak, ugyanis nagyon kevesen ismerik őket - a Written by Wolves-ról beszélek, egy új-zélandi rockbandáról. Fantasztikus zenéjük van, valamiért mégis kevesen hallgatják őket. Segáz, egyszer majd csak befutnak, én nagyon bízom benne, mert nagyon szuper az, amit csinálnak. Ezt az oldalt róluk készítettem, és egyébként ők is látták egy Instagram-posztomban, még hozzá is szóltak, Mikey pedig visszakövetett.



Széljegyzet: itt tartottam a bejegyzés írásában, amikor lent jártam az udvarban kacsaúsztatót csinálni. Igazából csak locsolni, de ha én nekiállok locsolni akkor a végére csak úszni tudók jöhetnek be az udvarba. Elmentem visszavinni a locsolócsövet a tárolóba, amikor is a földön a sarokban szembetaláltam magam egy hat kötőjel nyolc és fél centiméter átmérőjű kaszáspókkal. Akivel, mint tudhatjátok nem kifejezetten vagyunk jóban. Igyekeztem nem gondolni arra, hogy ha a kolléga itt van a százévente egyszer takarított tárolóban, akkor valószínűleg nincs egyedül. De végül nem bírtam ezt a tényt kiverni a fejemből, így felnéztem a plafonra. Az, hogy "nincs egyedül", enyhe kifejezés volt. Körülbelül tízen voltak még fölöttem ugyanebből a méretből, meg még vagy öt kisebb. Mindenesetre fasza gyerek voltam, és visszatettem a locsolócsövet, csak hát közben olyan meredten bámultam a plafont, hogy apu utánam jött megkérdezni, hogy mit keresek.



Szinte mindegyik oldalnak megvan a maga története, így elég nehéz nem mindegyiket beleírni a bejegyzésbe. A következő választottam egy akrilfestékkel készült oldal, amelyre a kedvenc versemet, Edgar Allan Poe Lee Annácskáját írtam. Szerintem ez a világ egyik legszebb verse. A bal oldalra a képet egy újságból vágtam ki, a jobb oldalra az alakokat én rajzoltam fel nem a legszebb, a verset pedig tollal írtam le.




Ebből a dupla oldalból csak az egyik felét mutatom meg, ezt is azért, mert ezek voltak életem első és egyelőre utolsó, teljesen saját kezűleg készített mandalái. Jó, a kört körzővel rajzoltam. Ennyit azért megtehetek ;)



A következő egy vegyes technikával készült oldal. A hátteret egy vastagabb ecsettel pacsmagolva festettem akrillal, a kék részeket szintén akrillal csináltam. A fát fekete tollal, és a feliratot is, a madarat pedig újságpapírból ragasztottam ki és ráfestettem. Ez az egyik legkedvesebb oldalam (bár már sokról mondtam el ezt), nagyon élveztem a készítését.



Ééééééés a tényleges legkedvesebb oldalam: ALEX TURNER, hát ki más?! Én imádom Alex Turnert amúgy! Ezt a rajzot egyébként szintén Pinterestről csórtam, szóval ez sem az én érdemem. Mindenesetre ez a legeslegjobb oldal, örök kedvencem.



Erről mintha bejegyzést is csináltam volna már. Egy pillanat, és meglesem.
Igen, ide kattintva megnézhetitek, hogy hogyan is készült pontosan ez az oldal. Mindenesetre ezt aznap éppen az inspirálta, hogy Random Zénó polaroidokkal díszített pólóban jelent meg a suliban, és hát muszáj volt egy ilyen oldalt csinálnom. Kicsit obsessednek tűnök, pláne, ha azt nézzük, hogy őt meg rohadtul nem érdeklem. Időnként arra gondolok, hogy nem is érdemli meg a rajongásomat.


Az ezután következő oldalakat sajnos már kicsit összecsaptam, mert el akartam kezdeni az új Art Journal-t, amin egyébként jelenleg is dolgozom, bár ez már csak festményeket tartalmaz, nem ilyen kreatív, mint ez.
Ennyi lett volna ez a mai bejegyzés, remélem, tetszett nektek, ha igen, azt jelezzétek. Jövő kedden érkezem a júliusi összegzéssel (majd a Balatonról kiposztolom, trolololo), ami pedig az augusztusi bejegyzéseket illeti, kezd körvonalazódni a fejemben az ütemezés, csak mert elég sok dolgom lesz augusztusban: költözés, pakolás, festés, kötelező olvasmány és ahhoz a lecke... Belegondolni is fáj. De majd jelentkezem mindenképp.
Legyetek jók!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

December 15, vasárnap - Magammal viszlek a Vörösmarty téri vásárba | Intsant Kriszmösz-zeneajánló /137

Május 19, szombat - Régi VS Új vízfestékkészletem /086

Április 30 - május 7 - Naplóbejegyzések | A "ballagástól" az érettségi végéig /144