Október 22, hétfő - A-tól Z-ig könyves tag /109

Sziasztok!
Ezer éve nem volt sem könyves bejegyzés, sem tag a blogon, szóval eldöntöttem, hogy ma vegyítem a kettőt, és megérkezem egy book tag-gel. Sokáig böngésztem más blogokon a megfelelő tag után (ez nálam mindig nagy dilemma, hogy végül mi is legyen), mert hogy őszinte legyek, október 23. alkalmából akartam valami magyarosat posztolni (hogy a tavalyi október 23-i bejegyzésemet idézzem: ÉÉÉÉÉLJEN A HAAAAZAAA!). Aztán végül nem lett belőle semmi. Tavaly ilyenkor kitöltöttem az Olvasok Hazait book tag-et, de ugyanazt nyilván nem fogom kétszer kitölteni, és nem igazán találtam más, magyar könyvekkel foglalkozó taget. Így inkább maradtam simán annál, hogy keresek valami szimpatikusat. A Sorok Között Könyves Blogon bukkantam rá az A-Z-ig könyves tagre. Nem néztem meg a blogger válaszait, mert az engem nagyban szokott befolyásolni a válaszadásban, viszont a kérdéseket sem olvastam végig, csak itt-ott belepillantottam, és úgy döntöttem, jó lesz. Sok kérdés, könyvekkel kapcsolatban - még jó, hogy itt a hosszú hétvége, van időm elszöszmötölni ezzel a bejegyzéssel :))



Author You've Read the Most Books From
Író, akitől a legtöbb könyvet olvastad
Elég volt szimplán a Szent Johanna Gimi-sorozat végigolvasása (amiről egyébként tömören a - nem éppen pozitív - véleményemet elolvashatjátok ide kattintva), hogy az élre törjön kedves Leiner Lauránk. Emellett olvastam tőle az Akkor szakítsunkot, ami az egyetlen könyve volt, ami így utólag visszagondolva is tetszett (érdekes, pedig a többség inkább ezt nem kedveli), a Késtélt, valamint félig-félig a Hullócsillagot és a Bábelt, amiket nem olvastam végig.
Ééééés ha a félig elolvasott LL könyveket nem számítjuk, akkor holtversenyben mellette áll Cassandra Clare, a kedvenc írónőm, akitől 10 könyvem van meg, és mind a 10 kiolvasva (Végzet Ereklyéi - 6 kötet, Pokoli szerkezetek - 3 kötet, Gonosz fortélyok első része). Hál' isten nem vallottam kudarcot így Leiner Laurával :D (bocsánat mindenkitől, aki szereti őt)


Best Sequel Ever
Legjobb folytatás
Nehéz kérdés... Talán az Üvegtrón-sorozat kötetei (amiből még csak most fogom a negyedik részt olvasni). Az első kötet után csak azon járt az agyam, hogy egy ilyen király könyvet hova lehet még több köteten keresztül fokozni? Hát, megkaptam a választ. Pláne a Tűz örököse után, ami egy ZSENIÁLIS folytatás volt :)

Forrás


Currently Reading
Jelenlegi olvasmány
Böszörményi Gyulától olvasom az Ambrózy báró esetei második részét, a Rudnay-gyilkosságokat. Imádom a történetvezetést, a szereplőket, egyszerűen mindent! Még nyáron kaptam kölcsön Hópihétől az első kötetet és csak mostanra jutottam el a másodikig, de újra és újra beleszeretek ebbe az egész világba, nem számít a kihagyás :)


Drink of Choice While Reading
Ital olvasáshoz
Teás és kávés vagyok, de nagyon durván. Valamelyikből szinte mindig van egy bögrével az asztalomon vagy a könyvespolcon, ami mellett olvasgatni szoktam, mert ha nem iszom, akkor eszem, ha pedig nem eszem, akkor iszom, és jobban szeretek teát vagy kávét kortyolgatni, mint rágcsálni. Többnyire epres vagy valami erdei gyümölcsös teát iszom, a kávét pedig rengeteg tejjel, cukorral és egy nagy adag tejszínhabbal tolom be.

Forrás


E-reader or Physical Book?
E-könyv vagy papír alapú?
Papír, papír, papír! Csokó barátnőmmel rengeteget tudunk erről vitázni, ő szinte mindent e-book olvasón olvas. Igazából azzal sincs semmi bajom, amíg nem történik plágium és illegális letöltés, de egyszerűen nekem szükségem van arra, hogy a kezembe foghassam a könyvet, lapozgathassam, szagolgathassam. Lehet, hogy a könyvek drágák, de mire van a könyvtár, meg az online rendelés? :))


Fictional Character You Probably Would Have Actually Dated In High School
Egy karakter, akivel jártál volna a középiskolában
Bajban vagyok, bajban vagyok... Rengeteg ilyen karakter van, de tényleg (mindannak ellenére, hogy a legtöbb ilyen romantikus YA regénytől agysegget kapok, és többnyire ezeken bosszankodom itt a blogon). Négyessel pl. ezer százalék, hogy kavarnék a Beavatottból (mivel még határozottan középsulis vagyok, a harmadik évemet taposom a *kukutyimi* Híres Ember Neve Gimiben, így jelen időben mondom), aztán Daemon Black a Luxenből szerintem alap nálam, ahogy Chaol is az Üvegtrónból (imádom a csávót). Szerintem maradjunk meg ennyinél, különben erről szólna az egész bejegyzés :D


Glad You Gave This Book A Chance
Könyv, aminek örülsz, hogy adtál egy esélyt
A Hollófiúk Maggie Stiefvater-től. Korábban szinte eszembe sem jutott, hogy elolvassam ezt a sorozatot, mert nem különösebben érdekelt. Nyáron találomra kaptam le a könyvtárban a polcról az első kötetet, és hát nagyon jól tettem! Teljesen ráfüggtem Gansey-ék kalandjaira, már csak a Hollókirály várakozik a polcomon. Biztos fájni fog elengedni a sztorit, és hát félek is a végétől, de nagyon kíváncsi is vagyok egyben :)


Hidden Gem Book
Rejtett gyöngyszem
Jean-Claude Mourlevat Földlakó című könyve, amit tavaly olvastam. Elég random választás volt, de énnekem nagyon-nagyon tetszett. Baromi eredeti maga az ötlet, a történet érdekesen van megírva, fordulatos és egészen különleges. Mindenkinek ajánlom, akik szeretik a valóságtól kissé elrugaszkodó történeteket, én személy szerint nem csalódtam benne.


Important Moment in Your Reading Life
Egy fontos pillanat a könyves életedben
Zoe Sugg, azaz Zoella Girl Online című könyve, ami az első regényem volt angol nyelven. Nem mondom, hogy azóta nem tudok leállni az angolul olvasással, mert idén még csak 6-7 könyvet olvastam el angolul, de ha nem találkozom össze ezzel a kötettel a könyvtárban, lehet, hogy soha nem mertem volna nekivágni az idegen nyelven olvasásnak - vagy még mindig a The Little Prince-szel szüttyögnék, ami azért nem életem könyve :) (bár nagyon szeretem)

Forrás


Just Finished
Most fejezted be
Az Érints meg!-antológiát olvastam a héten, mivel vissza kellett vinnem a könyvtárba, így pár napra félretettem Ambrózy bárót, hogy a novelláskötetet elolvassam. Elég vegyesek az érzéseim iránta, hogy teljesen őszinte legyek, és úgy döntöttem, hogy habár egy ideje nem írok könyvkritikákat, most kivételt fogok tenni, és remélhetőleg tényleg meg tudok valósítani egy olyan bejegyzést, ahol sorra végigveszem a kötet novelláit és el tudom mondani nektek, hogy mi tetszett és mi nem bennük, így talán bennem is letisztázódhat az egész. Ha netán ez a bejegyzés nem valósulna meg, nyugodtan lehet utálni :)


Kinds of Books You Won't Read
Könyvtípusok, amiket nem fogsz olvasni
Nem igazán van ilyen. Nyilván vannak olyan műfajok, amiket kevésbé szeretek, vagy újra és újra csalódok bennük (khmmm, YA, khmmm), de valahogy mégis újra és újra ilyen könyvekbe botlom, egyszerűen elkerülhetetlenek. Simán lehet, hogy megfog egy jó fülszöveg, egy szép borító, egy klasszul hangzó részlet, és BUMM már ott is van a kezemben a könyv. Aztán lehet, hogy utána itt sírom ki magam a blogon, hogy már megint mit tettem, de hát na. Igazából mindenre nyitott vagyok. A kedvenc műfajaimban is megesik, hogy olyan könyvvel találkozom, ami nem nekem való, és az általam nem annyira kedveltekből is bukkanhatok olyanra, ami aztán az egyik kedvencemmé válik. Kísérletezgetni kell, és néha engedni a csábításnak ;)


Longest Book You've Read
A leghosszabb könyv, amit olvastál
Jajj basszus, ebbe újra és újra belefutok... Még mindig a Tűz örökösét tartom a leghosszabbnak, bár a mostani Rudnay-gyilkosságok se egy röpke olvasmány, és a polcomon várakozó Árnyak királynője valószínűleg le fogja taszítani a Tűz örökösét a trónról. Az üvegtrónról hahahahahaha értitek... Poszáta, szerintem menj aludni, fél 11 van... Naaaa, csak még pár kérdést....


Major Book Hangover Because Of
Legnagyobb "másnaposságot" okozó könyv
Még én magam is meglepődtem a választásomon, de így mostanában a legdurvább ilyen élményem a nyári kötelezőmnél, Stendhal Vörös és feketéjénél volt. Baromira tetszett a könyv, és mikor SPOILER a végén lefejezték Julien Sorelt és elolvastam az utolsó sort is, becsuktam a könyvet és csak bámultam hosszan magam elé. Nem bírtam felfogni, hogy ilyen vége lett, mert tényleg megkedveltem a főszereplőt és szabályosan büszke voltam rá azért a sok mindenért, amit fiatal kora ellenére elért rövidke életében, és igazságtalannak ítéltem a halálát.


Number Of Bookcases You Own
Könyvespolcaid száma
Ha most csak az én szobámat nézzük, akkor egy darab könyvszekrényem van, viszont az tele van. Több szekrény sajna nem is férne be, nincs valami hatalmas szobám, de nekem pont elég ez így, a legtöbb könyvemet különben is a könyvtárból szerzem be, a könyvtári könyveknek pedig fenntartok egy külön kis kockapolcot (lásd lejjebb). Többnyire nincs rajta sok minden, maximum hét könyvet szoktam havonta betárazni.




One Book You Have Read Multiple Times
Egy könyv, amit többször is olvastál
A Beavatott mindhárom részét mondhatnám, de mivel a kérdés kiemeli, hogy egy könyv, így hát legyen a Beavatott első kötete, amit magyarul ötször, illetve angolul egyszer olvastam el. Következő célom egyrészt az angol olvasás minél többszöri megismétlése, másrészt nekimenni egyszer németül is. Egyszer élünk!


Preferred Place To Read
Kedvelt hely az olvasáshoz
Amióta végre elköltöztünk (már lassan két hónapja) és saját szobám van, végre lehetőségem nyílt egy saját kis olvasósarkot kialakítani. Ez pusztán annyi, hogy az ablak mellé állítottam a könyvespolcot (egyébként a könyvespolc kiválasztásán agyaltam a legtöbbet - a többi bútor sokadlagos), ami egyébként ilyen lépcsőzetes (lásd lejjebb), és ezért amúgy nagyon büszke vagyok magamra, ugyanis, mivel tetőtérben lakunk szuperül kihasználtam a tető csapottságát. Szóval a polcom az ablak mellett van, mellé pedig betettem egy kis szőnyeget és a babzsákfotelemet, a polc mögött pedig volt olyan mázlim, hogy pont van egy rejtett konnektor, így a polcra tudtam tenni egy kis olvasólámpát is, és a polcon természetesen elfér a teám vagy a rágcsálnivalóm is - ennél tökéletesebb helyet keresve se találhatnék az olvasáshoz :)



Quote That Inspires You / Gives You All The Feels From A Book You've Read
Idézet, ami inspirál / mindenféle érzéseket ad át neked egy könyvből, amit olvastál
Fú, mindig van egy csomó ilyenem, de most egyszerűen nem jut eszembe egy sem. Pedig mondjuk a Beavatott tele van ilyenekkel, már lassan kívülről tudom a könyvet. Ezek szerint nincsenek ilyen életre szóló létbölcsességeim :DD


Reading Regret
Könyv, amit megbántál, hogy elolvastad
Nincsenek ilyen könyveim. Nem emlékszem, hogy végül közzétettem-e régebben egy book tag-et, amit kitöltöttem. Volt benne egy hasonló kérdés. Bármennyire is az legyen, hogy időnként felbukkanok itt a blogon és 10000 karakterben bosszankodom az aktuális mi-a-francért-olvastam-ezt-el könyvem miatt, de úgy gondolom, hogy minden könyv, amit valaha olvastam, valamilyen szinten hozzájárult az ízlésem és önmagam formálásához. Szóval ki merem jelenteni, hogy nem bántam meg egy könyv elolvasását sem. Most itt nagyon bölcselkedek, a valóságban egy köcsög állat vagyok, ez csak a látszat, hogy én ilyen értelmes lennék ;)


Series You Started And Need To Finish (all books are out)
Sorozat, amiből minden rész megjelent, elkezdted és be kell fejezned
A Luxen-sorozat azon kivételes YA könyvek egyike, amelyeket nagyon szeretek. Meg is van öt kötete, de (shame on me) még nem jutottam a harmadiknál tovább, és kezdem elfelejteni a történetet, szóval amikor újra nekiveselkedem, elölről kell kezdenem az olvasást. Ezenkívül azt a rengeteg spin-off kötetet is szeretném előbb-utóbb elolvasni, amik megjelentek a sorozathoz. Gyorsan lecsekkoltam Molyon, hogy biztosan lezárult-e a sorozat. Ennél sose lehet tudni.




Three Of Your All-Time Favourite Books
Három örök kedvenced
Mivel könyvről beszélünk, nem sorozatról, most a Beavatott első részét mondom Veronica Roth-tól, aztán a Leányrablás Budapestent Böszörményi Gyulától és A hercegnőt Cassandra Clare-től. Ez utóbbit azért választottam, mert szerintem az ő könyvei közül ez volt rám a leges-legdurvább hatással.


Unapologetic Fangirl For
Könyv, amiért menthetetlenül fangirl-módra rajongsz
Egyértelműen a Végzet Ereklyéi és minden egyéb Cassandra Clare-től - akik régebb óta figyelik a blogot, tudhatják, hogy odavagyok meg vissza az Árnyvadászokért, vámpírokért, vérfarkasokért és minden természetfeletti cuccért, és ha tehetném, ebben a világban élnék.
Forrás


Very Excited For This Release More Than All The Others
Új megjelenés, amit a legjobban vársz
Sarah J. Maas-tól várom az Üvegtrón zárókötetét, bár nekem addig még két kötet van a sorozatból, és az angol megjelenés lesz holnapután, ha jók a forrásaim. Ezen kívül a decemberben angolul megjelenő Queen of Air and Darkness-t várom Cassandra Clare-től, bár ugyanaz a probléma, hogy még nem olvastam az Árnyak urát. Találkoztam vele pénteken a könyvtárban, de mivel minden CC-könyv, amit eddig olvastam, ott ül a polcomon, félek, hogy ha elhoznám a könyvtárból, már nem venném meg. Ez pedig vétek lenne!




Worst Bookish Habit
Legrosszabb könyves szokás
Nincs ilyenem. Vigyázok a könyveimre, nem hajtogatok sarkokat és hasonlók :)


X Marks The Spot
Start At The Top Left Of Your Shelf And Pick The 27th Book
X jelöli a helyet
Keresd meg a polcodon a 27. könyvet bal felülről kezdve
J. L. Armentrout - Ónix




Your Latest Book Purchase
Legutóbbi könyvvásárlásod
Két könyvet rendeltem, plusz igényeltem Szeretetcsomagot (már nem is tudom, mi volt az akció neve, de krimiket és thrillereket küldtek). Vic James Aranykalitkáját már el is olvastam, elég vegyes érzésekkel csuktam be, valamint Paul Rudnick-tól a Minden a te hibád című könyvet vettem, amire régóta kíváncsi vagyok. Ezen kívül ajándékba kaptam Castle-től a Hőségriadót, amivel az egyetlen problémám, hogy egy sorozat része - persze ez szerencsére orvosolható :)


Zzz Snatcher Book (last book that kept you up WAY late)
Legutóbbi könyv, amit késő estig olvastál
Ilyenem nincs, a magyarázat pedig, hogy bármilyen izgalmas is legyen egy könyv, pikk-pakk képes vagyok elaludni bármin. Szoktam elalvás előtt olvasgatni pár fejezetet, de képtelen vagyok sokáig fennmaradni és olvasni. Legutóbb a Vörös és feketét olvastam ájulásig - de szó szerint, valamikor - számomra - már nagyon későn konkrétan arra keltem, hogy kiesett a kezemből a könyv :))


Na, ennyi volt a móka mára, most nekiállok kidekorálni ezt a bejegyzést. Hétfőn tervezem közzétenni, szóval ti nem láthatjátok, hogy a felét szombat este, a másik felét vasárnap reggel gépeltem, és hogy most még mennyi időmbe fog telni a képek beillesztése és a megformázás :D
További jó pihenést a hosszú hétvége hátralevő részére,
legyetek jók!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

December 15, vasárnap - Magammal viszlek a Vörösmarty téri vásárba | Intsant Kriszmösz-zeneajánló /137

Május 19, szombat - Régi VS Új vízfestékkészletem /086

Április 30 - május 7 - Naplóbejegyzések | A "ballagástól" az érettségi végéig /144