Október 28, vasárnap - Tim Burton ihlette virágtartó | Csináld magad | Mit hozok ki én egy YouTube-tutorialból? /110

Sziasztok!
Itt az őszi szünet (legalábbis nekünk, diákoknak biztosan), és közeledik a Halloween, amit mi, magyarok természetesen NEM tartunk, mert az nyugatimádat. Áhh, egy fenét! Tegnap volt szerencsém elmenni a Lidl-be, ahol majd kiesett a szemem a Halloween-i cuccok, dekorációk, ruhák, jelmezek tárházát látva. Bár a trick-or-treateléstől szerintem még elég messze állunk, azt nem tagadhatom, hogy a Halloween óhatatlanul is belopta magát a magyar köztudatba is, és szerintem ebben nincsen semmi rossz. Ott vannak azok, akik minden ilyen gondolat után hőbörögni kezdenek (remélem, innen távol tartják magukat), hogy majd bejön ide is a Halloween aztán a halottak napját meg a Mindenszenteket rögtön elfelejtjük blablabla. Nem mindenki idióta, erre ennyit mondanék. Nem hinném, hogy azért, mert átveszünk valamit a fejlettebb országoktól, elfelednénk a sajátunk hagyományait. Nyilván vannak kivételek. Szerintem a Halloween egy nagyon kreatív dolog, szóval miért ne áshatnám bele magam kicsit jobban, ha eddig úgyse tettem?
Mostanában függtem rá a Karácsonyi lidércnyomásra. Biztos sokan ismeritek a mesét akár mesekönyvből, akár Tim Burton bábfilmjéből. Nekem pont múlt héten nyílt végre alkalmam megnézni. Azért szerettem volna már egy ideje megnézni, mert egyre több olyan nagyon kreatív ötletet látok, amit ez a mese inspirált, és meg is akartam őket valósítani, de nem éreztem jogosnak, amíg nem láttam a mesét. Most, hogy ez megvolt, végre nekiálltam alkotni :)


Tegnap készítettem el ezt a kis virágtartót, amit az egyik kedvenc youtuberem csatornáján láttam. Ritkán (szinte soha) nem csinálok meg olyan do it yourself-ötleteket, amiket YouTube-on látok, mert ezekből többnyire katasztrófa lesz, de ez annyira tetszett, hogy ragaszkodtam hozzá. Szóval most ezt dokumentálnám nektek lépésről lépésre (persze az eredeti videó megtekinthető ide kattintva), így ha szeretnétek, ti is elkészíthetitek, vagy hátradőlhettek és röhöghettek a küzdelmemen, vagy amit akartok :)

Amire szükséged lesz:


💮 egy kosár + szemeteszsák, vagy valamilyen zacskó (én ezt skippeltem, ugyanis sikerült beszereznem a virágnagykerből egy olyan kosarat, ami virágültetéshez van és eleve ki van bélelve nejlonnal)
💮 vizes oázis (tudjátok, ilyen zöld szar amibe mindenfélét lehet dugdosni... jól hangzik, nem? Én először száraz oázist akartam használni, de még időben utánanéztem, és mivel a növénykéinket öntözni kell, jobbnak láttam vizesre cserélni)
💮 valami kis tartórúd (én olyat használtam, amit anyu az orchideákba szokott tűzni, hogy legyen mire felfutnia a növénynek, és ebből is kettőt, de ha neked van valami erősebb, akkor egy is elég)
💮 virágföld (én sima szobanövényekhez valót szereztem be)
💮 növénykék (az enyém egy lilás és egy fehér színű ciklámen lett, de nyilván a lehetőségek tárháza végtelen, hogy neked épp mi tetszik, és hogy mekkora a kis kosarad)
💮 bádogkanna (na ezzel rendesen meggyűlt a bajom, ugyanis használatra nem nagyon árulnak ilyet, vagy ha mégis, akkor nagyokat csak. Végigjártam minden létező nagykert, OBIt, Praktikert, mindent, mire végre találtam egyet szintén a virágnagykerben, ami ráadásul színben még passzolt is a kosárkámhoz. Azért fontos, hogy használható bádogkanna legyen, mert szükségünk lesz a csövére a dekorhoz, szóval azt mindenképp érdemes lecsekkolni, hogy nem csak valami gagyi szart veszel, aminek esetleg nem használható a csöve, mert ilyennel is találkoztam)
💮 LEDes világítás (lehetőleg drót. Én a PEPCO-ból szereztem be egy ilyet ez a reklámhelye, lényegében tényleg csak egy drót, ami világít, tartozik hozzá kapcsoló is, úgyhogy zsírszuperkirály. Az enyém 4 méter hosszú)
💮 olló
💮 ragasztópisztoly
💮 kanál

Kezdjünk bele!

Első lépés (lehetőség szerint kihagyható):
Amennyiben nem sikerült előre bélelt kosarat szerválnod, béleld ki a kosaradat nejlonzacskóval. Ez a virágföld szempontjából elég lényeges, hogy ne potyogjon ki, illetve öntözéskor a víz se folyjon ki belőle.

Második lépés:
Tegyél a kosár egyik sarkába egy nagyobb darab oázist. Nekem csak kis darabok voltak, így kettőt tettem egymásra. Ezután ebbe a cuccba szúrd bele a tartóruda(ka)t. Az eredeti videóban Jamie ezt úgy csinálta, hogy egy virágcserépbe beletett egy hungarocellgolyót és abba szúrta bele, de az én hungarocellgolyóm (amit a kellékeknél levő képen láthattok is) sajnos elég kicsi volt, ezért választottam az oázisos megoldást. Persze szabadon alkalmazható az ő módszere is - azért egy kicsit megbízhatóbb forrás, mint ez a nyomi itt a gép mögött :)))


Harmadik lépés:
Szórj a kosár aljába virágföldet (kb az egy negyedéig elég, mert majd még jön rá), plusz az oázist teljesen borítsd be földdel. Ezt követően fogd a virágjaidat, óvatosan emeld ki a tartójukból földestül (többnyire elég tömörek ezek a földek ahhoz, hogy egybe kijöjjenek) és tedd a kosárba. Majd folytatódhat a földelés, ehhez én használtam egy műanyag kanalat is. Töltsd fel teljesen a kosarat földdel, és jól nyomkodd le, hogy kellően tömör legyen. (Ha béna vagy, mint én, mindenképp teríts alá egy újságpapírt, mer' anyád ideges lesz oszt' szer'usz világ! #mückmári)


Negyedik lépés:
Bontsd ki a világítós szirszart. Én itt kaptam egy kisebb infarktust, mert nem volt benne elem, de hál' isten sima AA ceruzaelemek kellettek bele. Nem tudom, mi az az AA, de ez volt ráírva, szóval miért ne. A biztonság kedvéért próbáld is ki, hogy működik-e. Ezután jön az a rész, hogy a bádogkanna belsejéből indulva kidugjuk az egyik lyukon a drótot. Ez nekem kissé macerás volt, ugyanis túl kicsik voltak a lyukak, de szerencsére nem olyan kemény ez az anyag, hogy ne lehetne rajta ollóval segíteni, szóval kicsit tágítottam két lyukon. Húzd ki az egész drótot a végéig (kivéve nyilván a kapcsolót, amit csak simán helyezz el a kannában).


Ötödik lépés:
Fogd a ragasztópisztolyt és a kannát a fülénél fogva ragaszd a tartórúd tetejére. Mint azt a képen láthatjátok, itt nekem még csak egy rudam volt, ebből később lett kettő. Itt most meg is állnék tanácsokat osztogatni, ugyanis felmerülhet, hogy a rúd nem elég erős vagy stabil. Ezért is adtam hozzá egy második rudat, a kettő ugyanis már jobban elbírta a kannát. Ezen kívül segíthet, ha még jobban megnyomkodod a földet körülötte, hogy tömörebb legyen. Én még annyit csináltam, hogy körberakosgattam szorosan parafadugókkal, plusz kis vizet löttyintettem a földre, hátha segít. Így már egész jól elbírta a kis kannám súlyát.


Hatodik lépés:
Már csak annyi van hátra, hogy keresztül-kasul tekerd a fényfüzért a virágokon és a kosárkán, majd a végét visszadugd a másik lyukon a kannába, és tádámm!


Majd én tervezem még kiegészíteni a kiskertemet néhány Halloween-tökkel és apróbb dekorokkal, például egy Deadly Night Shade-es üvegcsét majd mindenképp akarok csinálni, amilyet a videóban is látni, de egyelőre eddig jutottam, mert nincs hőre keményedő gyurmám. Szóval majd még lesz itt folytatás - remélhetőleg ;)


Remélem, tetszett nektek ez a mai kis DIY bejegyzés, én baromira élveztem ezt az egészet - nem is értem, miért nem csináltam eddig ilyeneket. Az őszi szünetben remélhetőleg majd még tudok jelentkezni, szóval addig is türelem, meg minden. Jó pihenést mindenkinek,
legyetek jók!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

December 15, vasárnap - Magammal viszlek a Vörösmarty téri vásárba | Intsant Kriszmösz-zeneajánló /137

Május 19, szombat - Régi VS Új vízfestékkészletem /086

Április 30 - május 7 - Naplóbejegyzések | A "ballagástól" az érettségi végéig /144