December 18, kedd - DIY Karácsonyi Üdvözlőlapok 2018-as kiadás, 1. rész /116

Sziasztok, Törpeharcsáim!
Ezért a megszólításért bocsánat. Látom, hogy mindenkinek van valami cukika neve az olvasóinak, nekem meg nincs, szóval ez jutott eszembe.
Képzeljétek, megtaláltam a tökéletes meghatározást poszáta mivoltomra, méghozzá az UFO szócska Wikipédiás magyarázatában - ne kérdezzetek semmit.
"Az UFO (angol betűszóUnidentified Flying Object, magyar jelentése: „azonosítatlan repülő tárgy”, a köznyelvben egyszerűen ufó) olyan repülő objektum, melyet nem azonosítottak." - mondá a Wikipédia, s teszi ezt felettébb bölcsen, ugyanis szerintem Freakin Mockingbird-re ennél pontosabb meghatározás nem érkezett: egy azonosítatlan repülő tárgy vagyok az internet és a Blogger rejtett bugyraiban.
Naszóval. Mai látogatásomnak az éterben nem csupán az a célja, hogy elhozzak nektek egy DIY karácsonyi üdvözlőlapot, amiknek tavaly nagy sikere volt, hanem az is, hogy itt lejegyezzek pár elhatározást. Például, hogy el kell hogy jussak 2018-ban a 70. könyvem elolvasásáig, mert egyelőre 66-nál tartok, és a megemelt tétet, a 75-öt ugyan biztosan nem érem el, de én a 70-et megcélzom. Egyébként nagyon durván antiszociális hatást keltek így decemberben: most összegeztem, és a hetedik könyvemet olvasom. De hát nagyon belejöttem most.
Pár hete még morfondíroztam azon, hogy kitűzzem-e célként, hogy 2018. december 31-ig meglegyen a 10.000 kattintás (9.700 fölött vagyunk), de az a helyzet, hogy mostanában nagyon-nagyon-nagyon durván lecsökkent a blogomat látogató emberek száma, ami nyilván kissé frusztrál, mert nem hinném, hogy változott volna a megszokott minőség a béka segge alól lejjebb nagyon nincs, szóval nem igazán tudom, hol rontottam el. Mindenesetre azt viszont eldöntöttem, hogy ha egyszer a blogom eléri a 25.000 kattintást mondjuk, akkor újra fogom aktiválni azt az Instagram-fiókot, amelyiket még egy régebbi Blogger-profilomnak hoztam létre, és lesz a blognak Instája, sőt, lehet, hogy Facebook-oldalt is létrehozok. De ez még nagyon messze van. Megjegyzés: Face-n jelenleg is megtalálhattok engem Teddy Fmb Jay néven :)
Na, most, hogy mindezeket elmondtam, szerintem bele is vágnék az első karácsonyi lapba, amit idén kiadok a kezeim közül. Idén ezen kívül maximum még egyet várhattok, szóval nem fogom túlzásba vinni. Mivel ma végre megírtam 2018 utolsó dolgozatát, nyugodt szívvel adom át magam az írásnak :)


Na, akkor vessük bele magunkat, ahogyan Nick Carter szavalá vala a Backstreet Boys Everyone című nótájában:

Time for the show to begin!

Amire szükséged lesz:
❄ papír, ami festésre alkalmas
❄ vízfesték
❄ víz
❄ ecsetek
❄ grafitceruza
❄ tűfilc, és/vagy fekete toll
❄ valami karácsonyi szenny nóta, amit hallgathatsz közben, ha te is olyan dilló vagy, mint a húgom, aki október óta csapatja (nem ítéllek el, nehogy magadra vedd). Én ZAYN-t bömböltettem a háttérben fejhallgatóval. IMÁDOM EZT A PASIT!! <3333


Khm...
So.
Kapjuk elő a papírt, aztán dolgozzunk végre. Ne húzzátok itt nekem az időt, komolyan mondom, nem hiszlek el benneteket...
Ja, hogy én húzom?
Bocsi.

Én a festéshez ilyen Dessin á Grain lapot használtam ez nem a reklámhelye, már biztos mutattam, mindegy. 21x21-es lapok vannak a tömbben, ebből egy felet használtam fel, szóval első lépésként a bármilyen papírodból vágj egy neked tetsző méretű darabot. Én kinyithatós kártyára szavaztam, ezért az én darabom 21x10,5 cm-es lett, a másik felét a lapnak pedig félretettem. A használandó darabot is félbehajtottam, így az alapunk már megvan.


Most jön az, hogy step-by-step bemutatom, hogy kell hópelyhet rajzolni.
Step by step, oooooh baaaabyyy, gonna get to you giiiiiirl, step by step, ROCK!
Oké, asszem az elmúlt időszakban kicsit boyband-obsessed lettem, bár a New Kids On The Block sem egy mai banda, még a Backstreet Boys előtt volt bőven. Jézusom, mi bajom van nekem?!

Na, vissza.
1. lépés: Húzz egy vonalat. Akkorát, amekkora hópelyhet akarsz.
2. lépés: Húzz még egy vonalat, erre merőlegesen, lehetőleg ugyanekkorát. Mivel én amatőr vagyok, arra hivatkoztam bénaságomat illetően, hogy nincs két egyforma szabályos hópehely. Az enyém ilyen egyedi.
3. lépés: Még két vonal, ezeket felezve. Lásd kép.


4. lépés: A vonalak metszéspontjára és a vonalak végeire jön egy-egy bogyó.
5. lépés: Húzz a vonalakkal párhuzamosan még egy-egy vonalat.
6-8. lépés: ... hát ezt nem tudom elmagyarázni, nézd a képet :D


Ezután szétnyitottam a lapot és kezdhettem a festést, amihez egy vékonyabb és egy vastagabb ecsetet használtam. A vastagabbal pacában felvittem a vizet a hópihe köré, mintha ott folydogálna, és ezeket a részeket festettem vegyesen világos- illetve sötétkékre. Utána pedig nekiálltam szöszmötölni, és a vékonyabbik ecsettel apró ecsetvonásokkal kitöltögettem a hópelyhen belüli részeket. Kicsit időigényes volt, de nem annyira, mint gondolnátok, és szerintem a végeredményért megéri.
Pro tipp: ha véletlenül átmennél a vonalon, a hópelyhet utólag kijavíthatod fehér zselés tollal vagy fehér akrilfestékkel.




Én kalligráfikusan pingáltam rá egy boldog karácsonyt-feliratot az elejére. Most nem fogok bővebben belemenni, szóval néhány ötlet, hogy honnan meríthettek segítséget ehhez:
❄ a Pinteresten rengeteg calligraphy ABC-t találhattok (ezt asszem én is pont onnan csórtam)
❄ Viszkok Fruzsi nemrég töltött fel egy ezzel foglalkozó YouTube-videót. Nem követem őt, viszont a téma kapcsán feldobta nekem a YouTube neked ajánlott-része, így meglestem. Itt megtalálhatjátok ti is.
❄ hogy kicsit magamat is promózzam, volt egy 3 részt megért sorozatom (folytatás tervben) a kalligráfiáról, szóval akit érdekel, mindenképp csekkolja le a blog alkotunk címkével megjelölt bejegyzései között őket.


Ízlés szerint választható plusz dekor:
❄ én egy kicsit átkentem ragasztóval az elejét, és kék csillámporral meghintettem a cuccot
❄ valamint mintás ragasztószalagot ragasztottam az élére.


Ezennel készen is vagyunk, már csak a belsejébe kell valami kedveset írni, tehát ne azt, hogy fordulj fel.
Remélem, tetszett nektek ez a mai bejegyzés és inspiráltalak kicsit titeket. Ha igen, azt jelezzétek felém és terjesszétek az igémet :D
A héten még találkozunk, nem szabadultok tőlem!
Legyetek jók!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

December 15, vasárnap - Magammal viszlek a Vörösmarty téri vásárba | Intsant Kriszmösz-zeneajánló /137

Május 19, szombat - Régi VS Új vízfestékkészletem /086

Április 30 - május 7 - Naplóbejegyzések | A "ballagástól" az érettségi végéig /144