Február 25, hétfő - Oscar-díj Book Tag (2019-ben is) /123

Szasztok, Törpeharcsák!
Szottyant egy kis időm meg kedvem blogolni ma délután, és mivel ma a filmmániások körében minden a tegnap éjjeli Oscar-gáláról szólt, úgy éreztem, én, meg a könyveim sem maradhatunk ki a mókából, így mielőtt nekiállnék a pár száz szavas esszémnek meg a töritanulásnak, szánok egy kis időt a dologra, és megismétlem egy tavaly már elsütött book tagemet, az Oscar-díj Book Tag-et. Kicsit módosítottam az első kérdésen, mert ott az úgymond "örök legjobb könyvet" kell megneveznem, ezért átvariáltam egy kicsit, és a tavalyi és az idei Oscar-gála között olvasott könyveimre korlátozom itt az egész mai rendszert, hogy ne legyen kavarodás. Na, kezdjük...

Igeeeeeen, ezt én rajzoltam gépen!!! ^^


~ Legjobb film ~
Legjobb könyv


Már nincs nálam a könyv, mert könyvtári volt, úgyhogy pillanatnyilag a Tumblr-ön élek.
A tavalyi év egyik legmeghatározóbb olvasmánya... is lehetett volna, igazából annyira állatira mély nyomot nem hagyott, viszont az egyik legzseniálisabb LMBTQ, meg úgy általában az egyik legzseniálisabb könyv volt, amit 2018-ban olvastam, szóval szerintem méltán nyeri el idén a legjobb könyvnek járó kitüntetést.
~ Legjobb rendező ~
Legjobb író


2018-ban végre neki tudtam kezdeni Böszörményi Gyula nagy sikerű sorozatának, az Ambrózy báró eseteinek, és bár továbbra sem jutottam tovább a második kötetnél bokros teendőim közepette, de egyszerűen imádom a könyveit, és nagyon sokat jelent nekem, hogy megismertették velem a barátaim, szóval idén ő számomra a legjobb író :)
~ Legjobb férfi és női főszereplő ~


Két magyar írónő csodaszép borítójú könyveinek főszereplőire esett a választásom.
Papp Dóra Bolyongóját azóta alig vártam, hogy megtudtam, hogy meg fog jelenni, és amint lehetett, meg is vettem és el is olvastam, ezen kívül két barátnőmnél is járt már, és mindkettejük pozitív véleménnyel adta vissza. Szepes Norbinál királyabb, menőbb és csodálatosabb főszereplőt szerintem nem is kívánhattunk volna. Egyszerűen nem volt mibe belekötnöm sem a könyvet, sem Norbi karakterét illetően.
Eszes Rita Rókatündér című könyvét is hasonló lelkesedéssel szereztem meg, és ezt illetően sem kellett csalódnom, mert nagyon színes, ötletes történet volt, ami kicsit végre kiszakított a hétköznapokból, remekül szórakoztam az olvasása közben, és teljesen elvarázsolt. Midori állati szimpatikus volt, a leírás alapján pedig nagyon szép - na, meg ki ne szeretne ezek után kitsune lenni, most őszintén... :)
~ Legjobb forgatókönyv~
Legjobb cselekmény


Szintén régóta terveztem elolvasni a Lány, darabokban című könyvet. Tulajdonképpen engem nagyon durván foglalkoztat minden ilyen pszichés tartalmú regény, szóval nem volt kérdés, hogy ezt is el kell majd olvasnom, és egyébként egy nagyon pozitív csalódás volt, ugyanis egyáltalán nem azt hozta, amit vártam tőle, szóval eléggé meglepett, de csakis a jó értelemben.
~ Legjobb látványtervezés / díszlet ~
Legjobb világépítés


Na, ide tartogattam mindvégig az általam a tavalyi évben megszeretett Harry Pottert, ami kezd vetekedni számomra a Végzet Ereklyéivel. Szerintem, aki szereti, annak nem nagyon kell magyarázkodnom, hogy miért :) Még csak mostanában kezdem majd az utolsó részt, ne spoilerezzetek! :)
~ Legjobb idegen nyelvű film ~
Legjobb nem angol / amerikai eredetű könyv


Már elég sok magyar könyvnek adtam díjat, úgyhogy most nem magyart választottam, hanem skandinávot, Jo Nesbo Hóember című könyvét, amit tavaly év végén olvastam, és nagyon tetszett. Egészen megszerettette velem a műfajt, bár a suliban kettyósnak gondoltak, amiért ilyeneket olvasok, de hát már úgyis antiszociálisnak vagyok bélyegezve, mellette a kettyós igazán belefér.
És ezzel zárnám a mai taget, remélem, hogy tetszett nektek. Ha igen, akkor azt jelezzétek felém, most pedig elsuhanok törit magolni és kérek segítséget az esszémhez is. Na, csók, pá, csóközön mindenkinek,
legyetek jók!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

December 15, vasárnap - Magammal viszlek a Vörösmarty téri vásárba | Intsant Kriszmösz-zeneajánló /137

Május 19, szombat - Régi VS Új vízfestékkészletem /086

Április 30 - május 7 - Naplóbejegyzések | A "ballagástól" az érettségi végéig /144