Február 9, szombat - Music Tag /121

Szevasztok, Törpeharcsák!
A héten már akartam egyszer jelentkezni, de az a bejegyzés annyira hosszadalmas, hogy még alig haladtam vele. Viszont nagyon szerettem volna valamit posztolni, és mivel jelenleg betegen csücsükélek itthon az ágyamon, úgy döntöttem, itt a lehetőség.
Ezt a bejegyzést csaknem teljes egészében tegnap írtam, mára csak a helyesírás-javítás és az esetleges módosítások meg a fejléc maradt, így sokkal jobban ütött volna az előző mondat, ha péntek délelőtt kerül ki a poszt. Mindegy, szombat van és még mindig beteg vagyok.


Sokat rizsázok zenékről a blogon, de zenei tageket nem szoktam töltögetni. Sajna, már nem emlékszem, milyen blogról írtam ki ezeket a kérdéseket a jegyzetfüzetembe még tavaly, mindenesetre több helyen is belefutottam már hasonló tagbe, úgyhogy elhatároztam, hogy én is kitöltöm, mert imádok zenét hallgatni és zenéről beszélgetni ^^ Már előre megmondom, hogy mostanában átmentem Directionerbe, szóval nyugodtan tagadjatok le, ha besokallnátok belőlem. Na, csekkoljátok le a playlistemet, és hallgassatok meg belőle ezt-azt :)
Ó, egyébként találtam még pár ilyen taget, szóval lehet, hogy majd lesz még hasonló bejegyzés.
Update: sokkal több Backstreet Boys-t nyomattam bele, mint 1D-t, legyetek büszkék rám.


Egy dal, ami a gyerekkorodra emlékeztet

Már ez a kérdés eléggé elgondolkodtatott, szóval nem tudom, mi lesz itt a továbbiakban :D  A Legyetek jók, ha tudtok-at választottam a Napoleon Boulevard-tól, mert nagyon-nagyon sokat hallgattam ezt a zenét kiskoromban. Plusz, amikor 2012-ben nagybátyáméknál nyaraltunk egy hétig az unokatesóimmal, gyakorlatilag egy komplett tábort szervezett négyünknek, kreatív feladatokkal, kirándulással, mindennel, és a hét végére összeállított nekünk egy videót a héten készült képekből, és az egyik aláfestő zene is ez volt, szóval mindig ez fog eszembe jutni róla :)



Egy dal, ami az exedre emlékeztet
Mi az az ex, lol. Hát, én sajnos ilyen illetővel annyira nem rendelkezem, így ebben a tekintetben nem tudok nyilatkozni. Most benyomhatnék ide poénból valami szakítós dalt vagy hasonlót, de nyilván, ha lenne exem, akkor ahhoz kötődne is valami. Így nem fűznék ide semmit.


Egy dal, amiről a szüleid jutnak eszedbe
Tulajdonképpen ide bármilyen Hooligans, Queen vagy Demjén számot bemondhatnék, ugyanis szinte ezeken élünk itthon. Amit kiemelnék - és nem Hooligans, se nem Queen - az az egyik kedvenc zenekarom, a Coldplay Adventure of a Lifetime című dala, ugyanis apunak kb 2 éve ez a csengőhangja, így egyrészt mindig ő jut eszembe, amikor valahol meghallom, hogy I can feel my heart beating, oh you make me feel, másrészt pedig ehhez kötődik sztori is. Nagyon sokat nevettünk ezen a tesómmal, de amikor egyszer apu véletlenül meghallotta a rádióban, teljesen odalett érte, és kérdezte is, hogy ez mi, én meg mondtam, hogy a Coldplay, és a címe Adventure of a Lifetime. Apunak kicsit nehezére esett megjegyeznie, mert németül pengén beszél, de az angol nem az erőssége, viszont miután megtanulta, folyamatosan hangoztatta, hogy ez az Adventure of a Lifetime, és minden egyes számra a rádióban rákérdezett, hogy ez a Coldplay-e. Nagyon vicces volt :) Most neki is állok Coldplay-t hallgatni.



Dal, ami megnyugtat
Ha már itt belemerültem a Coldplay-hallgatásba, pont beletrafáltam ennek a kérdésnek a közepébe, ugyanis most a Magic-et hallgatom, amit azt hiszem, tavalyelőtt szerettem meg. Egyszerűen annyira kellemes dal és olyan szép szövege van, hogy ha egyszer elkezdem hallgatni, akkor utána sokáig nem lehet lelőni, mert újra és újra hallgatom. Tényleg, a legborzasztóbb időszakaimat többnyire ennek a dalnak a segítségével vészelem át. Így belegondolva, rengeteget köszönhettem az utóbbi években a Coldplay-nek a Sky Full of Stars óta.



Egy dal, ami a fejedben ragad, akárhányszor hallod
Ezek többnyire azok a dalok, amiket pont hogy nem akarsz hallani, és állatira fel tudnak cseszni. Elég sok ilyenem van, többnyire azok a számok, amiket az osztálytársaim előszeretettel bömböltetnek a nagyszünetben a teremben, de vannak egyebek is. Például a legbosszantóbb szám az univerzumban szerintem a Kumbejj. Szívesen mindenkinek, aki most lejátssza és két napig nem szabadul tőle 💋



Egy dal, ami egy jó barátodra emlékeztet
Pé az egyik legjobb barátom, vele töltöm a legtöbb szabadidőmet, éppen ezért nagyon sok zenét hallgatunk. Zayn és Taylor Swift I Don't Wanna Live Forever című daláról például biztosan mindig az fog eszembe jutni, amikor videocseten ültünk ki-ki a saját szobájában, és én halkan elindítottam ezt a számot, de csak pont azon a hangerőn, hogy ne zavarja a vonalat. Akkor derült ki, hogy áthallatszik a zeném hozzá, amikor a refrénbe egyszer csak Pé beleüvöltötte, hogy UNTIL YOU COME BACK HOME. Nagyon nevettem rajta, gyakran, ha az utcán megyek és épp ez szól a fülesemben, akaratlanul is elnevetem magam, amiért aztán az emberek furán néznek.



Egy dal, ami a tavaly nyárra emlékeztet
Tavaly nyáron váltam hatalmas Backstreeter-ré, így a legtöbb Backstreet Boys-dal a nyárra emlékeztet. Talán, ha egyet ki kéne emelni, a The One-t választanám, mert például a balatoni kempingezésünk alatt ezen a dalon éltem. Sajnos mostanában ezt nem hallgatom, de pont ezért most be is pótlom. Egyszerűen imádom ezt a számot, szerintem ez volt az első olyan daluk, amit meghallgattam tőlük, ha az I Want It That Way-t és a mindenki által ismert Everybody-t nem számítjuk, mert azokat már sokkal régebb óta imádtam. Plusz költözéskor is folyamatosan ezt nyomattam, amikor apuval meg Bátyussal a szobámat pingáltuk.



Egy dal, ami az első szerelmedre emlékeztet
Ez egy fogós kérdés. Tudniillik én nagyon sokáig azt hittem, hogy teljesen immunis vagyok a fiúkra meg úgy általában a szerelemre. Volt egyszer valaki, aki bejött, de hozzá nem kötök dalt, plusz szeretném is azt a témát elfelejteni. És gondolom, nem plátói szerelmekre gondolunk most, tehát az pl nem számít, hogy 12 évesen bele voltam zúgva a ByTheWay szőke szépfiújába, Olivérbe bár mondjuk most is ugyanezt csinálom, csak 18 évesen vagyok belezúgva Harry Styles-ba, akivel még mindig van köztünk több mint 6 év. Mindegy, soha ne mondd, hogy soha. Szóval mondhatni úgy az első srác, akibe tényleg belezúgtam, az Random Zénó volt még 9. osztály második hetén (kicsit olyan SzJG-s ez a téma). Őrá pedig nagyon sok szám emlékeztet. Mondjuk az Arctic Monkeys R U Mine? című dala. Majd egyszer talán elmondom, miért.



Egy dal, ami reményt ad
Reményt? Ó, te szent szilvamag. Szóval ilyen never don't give up your fucking dreams-alapon kell gondolkodni. Nem vagyok kretén angolból, ez a "never don't give up"egy ilyen mottó lett már nálunk, nem is emlékszem már, honnan indult. Két dal között vacilláltam, az egyik a Sunrise Avenue Dreamer-je volt, de végül a Nickelback-től választottam a What Are You Waiting For?-t. Szerintem hallgassátok meg és rájöttök, miért.



Kedvenc bandád/előadód egyik száma
Na, akkor itt jön a dilemma, hogy mi a kedvenc előadóm/bandám? Bazzzzzz.... Tudjátok, mit? A One Direction-t még úgyse lőttem el egyszer sem a mai bejegyzésben, és pillanatnyilag tényleg őket hallgatom legtöbbet, úgyhogy akkor választok egyet tőlük. Nagyon szeretem például a Where Do Broken Hearts Go-t. Most elindítottam a számot, szóval szünetet tartok, amíg elmúlik a fangörcsöm.



Egy zene a kedvenc filmedből/sorozatodból
Most lehet röhögni, de mostanában rákattantam arra, hogy gyerekkori kedvenc meséimet nézem újra, és a napokban annyira megszerettem ismét a Hamupipőke 2-t, hogy kétszer egymás után megnéztem. Így ebből a meséből választom a Put It Together-t, ami egyébként szintén elmenne egy gyerekkorra emlékeztető dalnak, mert csak emiatt a szám miatt vártam végig mindig a stáblistát xD



A dal, amit utoljára hallgattál
Hát most hallgattam meg pont a Where Do Broken Hearts Go-t a 1D-től, de ezt a tag miatt, szóval mindjárt átpörgetem, hogy mit hallgattam ma reggel.
Valószínűleg Niall Horan-től lehetett az On The Loose, amiért szintén totál odavagyok meg vissza, mert nagyon király szám! Tuti ezt hallgattam utoljára, mert napok óta alig hallgatok mást :)
Ugye ezt a bejegyzést még tegnap írtam, akkor tényleg az On The Loose volt az utsó szám, ma már nyilván más, de most nem akarok ide bekavarni, mert a most hallgatott számom szerepel még a listán :D



Egy dal, ami egy olyan barátra emlékeztet, akivel már nem vagytok jóban
Sokat meséltem már Singvogelről, aki kilencedikben egy nagyon fontos ember volt az életemben, de sajnos elváltak útjaink - és ha idén leérettségizik, ez már végleges lesz. Sok zenét küldözgettünk egymásnak akkoriban, de nagyon-nagyon különbözött az ízlésünk. Akkoriban jött ki a Train Play That Song című dala, amiért én teljesen odavoltam, és elküldtem neki, miközben videocseteltünk. Hát, azt a fejet látni kellett volna. Nagyon kiakadt, hogy ez borzalmas. Mindig azt az esetet juttatja eszembe :D Igen, nagyon rosszul esett, mert elég bunkón jelentette ki, de hát ő ilyen volt. 11 éves korom óta imádom a Train-t, és foggal-körömmel védtem az egyik kedvenc bandámat.



Egy dal, ami a szerelmedre emlékeztet
Miééééért tartunk már megint itt? Továbbra sincs párkapcsolatom, akkor most megint beszéljünk arról, akibe bele vagyok zúgva? Akkor kap még egy dalt, ami nem Arctic Monkeys, hanem a Bigger a Backstreet Boys-tól. Mert miért ne? First off I can't keep a promise / I'm no one to count on at all / But you don't care /You keep sticking around /While I'm acting a clown / You're bigger than me. Sokáig rá emlékeztetett. De most? Hát nem tudom...




Egy dal, amit szívesen énekelsz

Én nagyon szeretek énekelni, meg hát nagyon szépen is tudok - igaz, ezt még senki nem mondta. Tulajdonképpen bármit imádok énekelni, feltéve, ha nem hallanak, mert az nagyon de nagyon de nagyon gáz. Főleg, amikor a Westlife (vééééééééégre visszatértek!!!!!) számát, a Hello My Love-ot énekelem, mert ahhoz még táncolni is előszeretettel szoktam, mondanom sem kell, a mozgásom is hagy némi kívánnivalót maga után. Amúgy a Westlife-ot (beszarás) kb 2 hónappal azután találtam meg, hogy feloszlottak, de nem szűntek meg az egyik nagy kedvencemnek lenni, így aztán a fellegekben jártam, amikor kiderült, hogy újra összeállnak.



Egy dal, ami megríkatott
Imádok dalokon bőgni, ezt már az elején le kell, hogy szögezzem, bár többnyire ez akkor fordul elő, ha a számnak van valami jelentése a számomra. Az egyik leglegendásabb bőgésem viszont az volt, amikor tavaly nyáron éppen fedeztem fel a régebbi BSB-számokat, amikor is szembejött velem a Show 'Em What You're Made Of. És hát én meghallgattam. Egyre jobban meghatott, de amikor a vége felé Howie, akibe akkor éppen halálosan szerelmes voltam, énekelte, hogy You find the truth in a child's eyes / When the only limit is the sky / Living proof, I see myself in you, hát én ott olyan irgalmatlanul elkezdtem bőgni, hogy utána alig bírtam abbahagyni. Azt gondoltam, ha meghallgatom még egyszer, talán lehiggadok. LÓPIKULÁT, még jobban sírtam tőle... Komolyan, soha nem sírtam még ennyire számon. Persze azóta már sokat hallgattam a dalt, szóval már nem annyira megható, mint elsőre amikor arcon vágott, de néha még most is sok tud lenni, főleg, ha rossz napom van. Nagyon sokat tud segíteni, ha először AJ, aztán Nick majd Howie énekli, hogy önmagára ismer bennem :P



Egy dal, amitől táncolni támad kedved
Előbb már említettem a Hello My Love-ot, na de az a dal, amit évek óta ha meghallok, legszívesebben kimennék az utcára elkápráztatni a világegyetemet a bomba mozgásommal, na az a One Direction (♡♡♡♡♡) Live While We're Young-ja. Hát, már nem azért, de szerintem nincs az az ember, akinek ettől nem támad danszolhatnékja :) Egyszer, amikor még közös szobánk volt a tesómmal, táncra perdültem erre a dalra. Anyu persze pont akkor nyitott be. Azóta csak akkor táncolok, ha száz, hogy egyedül vagyok itthon :)



Egy dal, amit szeretsz, de ritkán hallgatsz
Hát ilyen nagyon sok van. Pont most hallgattam meg az Imagine Dragons (akiket szintén nagyon szeretek) Next To Me című számát, ami a mindenki által ismert Believer/Thunder/Whatever It Takes trió után jelent meg a Walking The Wire-ral egyetemben. Hogy lehet egy együttes ilyen csodálatos??????




Az első dal a zenelejátszód listájában

Kétféleképpen vannak listába rendezve a dalaim, egyrészt hozzáadás dátuma szerint, meg egyszer ABC-rendben. Utóbbit nem preferálom, mert... hát maradjunk annyiban, hogy néha vannak problémái a telómnak a dalcímekkel és az ABC-rendezéssel. Szóval, ha a hozzáadás dátumát nézzük, akkor az első a One Direction-től az Act My Age, ezt szedtem le legutóbb. Imádom a szövegét :D



Az utolsó dal a zenelejátszód listájában
Na, görgessünk le. Kíváncsi vagyok, mit tárolgatok legrégebb óta.
Legrégebbi számomnak James Blunt Postcards című dalát írja, ami elsők között került rá a telómra. Pont a hetekben álltam neki újra James Blunt-számokat hallgatni, ami egyébként nagyon hiányzott nekem, mert régebben nagyon szerettem a dalait.



A jelenlegi kedvenc dalod
Harry Styles - Two Ghosts. Most álltam neki hallgatni, de már vagy hatszor meghallgattam egymás után, szóval ez most egy gyors váltás volt, egyébként eredetileg Liam Payne és J Balvin Familiar-je állt a listám élén.



Egy dal, amit valaki énekelt neked
Nekem? Nekem nem nagyon szoktak énekelni. Talán ha a szülinapokat nem számítjuk, meg amikor Pé a gitárján gyakorol és én vagyok a közönség.


Egy dal, amit ki nem állhatsz
Tulajdonképpen ebből listát kéne írni. Többnyire nem vagyok híve a hallgassuk ami népszerű-elvnek, bár előfordul, hogy éppen slágerlistás szám a kedvencem. Nagyon sok olyan előadó van, akiknek nem bírom a zenéjét, de hogy őszinte legyek, nem szeretnék most itt egy számot kiemelni.


Egy dal, amire egy barátoddal táncoltatok
Az erdélyi osztálykiránduláson az nagyon nagy volt, amikor a szobában felhívtuk egymást videocseten a lányokkal (igen, mindenki egy helyiségben tartózkodott), és e mellé mint az állat nekiálltunk énekelni a Titanic-ból a My Heart Will Go On-t (mert Pé kedvenc filmje, és egyébként borzalmasan hangzott, ahogy öten zengtük ezt a dalt, mert senki nem tud egy épkézláb hangot kiadni közülünk, plusz azokat a magas C-ket sem túl egyszerű Celine Dion után csinálni), közben pedig mindenki a maga módján táncolt és filtereket próbálgattunk. Gondoljatok bele, mit szólhattak, akik elmentek az ajtó előtt :)



Egy dal, amit egész nap hallgatni tudnál és nem unnád meg
Louis Tomlinson - Miss You. Ezt valahová bele kellett tennem, és szerintem ez egy tökéletes zárás ide :)



Fuhh, hát ez nagyon hosszú volt, nem számítottam volna rá, hogy ennyi lesz! Remélem, azért van, aki eljutott idáig és nem ikszelt ki menet közben, bár gondolom, nem túl érdekes egy vadidegen zenéit hallgatni. Na, mindegy is. Jövő héten remélem találkozunk, addig is
legyetek jók!

Megjegyzések

  1. Szia, itt egy lelkes kis törpeharcsa! :D
    Olyan aranyos lett ez a bejegyzés!:)
    Jó volt olvasni, hogy egy-egy zenéhez milyen érzés, gondolat fűz Téged, hogy milyen személyek jutnak eszedbe egy-egy dal meghallgatásakor. Volt, hogy elmosolyodtam, felnevettem és olyan is volt, hogy egy régi szép emlékem jutott eszembe.
    Például ez a "Never don't give up"-os dolog nálunk is ilyen poénnak számított/számít és tavaly, amikor Balatonon voltam megelevenedett előttem ez a mottó. :D Elmentünk bevásárolni és a kasszában álló, a húszas éveiben járó fiatal srác karján pontosan így, NYELVTANI HIBÁVAL volt a kezére tetoválva ez az idézet. Elhiheted, hogy kétszer is jól megnéztem és próbáltam visszafogni a nevetést, ami a boltból való kilépést követően ki is tört belőlem. :DD Szegény srác, én nem tudom, hogy mit szólt, amikor megtudta, hogy hibásan lett rátetoválva.. bár az is lehet, direkt így íratta fel, na akkor elég rossz döntés volt.
    A másik pedig, hogy a Kumbejj-t gyerekkoromban rengetegszer énekeltük a tűz körül, gitárkísérettel, így tehát nekem ez a dal mindig a régi meleg nyári estéket juttatja eszembe.:)
    Szerintem lopom ezt a tag-et.😉

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia, kedves Törpeharcsa! :))
      Örülök, hogy tetszett a tag meg a válaszaim is, én magam is nagyon élveztem a kitöltését, mert nem csináltam még hasonlót. Kíváncsian várom a válaszaidat (ja, és jót röhögtem a Never don't give up-sztoridon)!
      FMB

      Törlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

December 15, vasárnap - Magammal viszlek a Vörösmarty téri vásárba | Intsant Kriszmösz-zeneajánló /137

Május 19, szombat - Régi VS Új vízfestékkészletem /086

Április 30 - május 7 - Naplóbejegyzések | A "ballagástól" az érettségi végéig /144