Július 10, szerda - Félévzárási Pánik Book Tag | Ilyen volt 2019 első fele /132

Szevasztok, Törpeharcsák!
Most, hogy véget ért a június, több blogon és YouTube-csatornán is szembejött velem a Félévzárási Pánik Book Tag, ami azért keltette fel hamar az érdeklődésemet, mert néhány kósza book taget és a könyvfesztes ill. könyvhetes bejegyzéseimet leszámítva, idén egyáltalán nem beszéltem könyvekről a blogon. Elmaradtak a tavaly rendszerezett havi összegzők és a szánalmas könyvkritikáim is. Tény, hogy nem vagyok könyves blogger, egyáltalán, még így lassan két év után is keresem, hogy pontosan miről is szól a blogom, viszont a könyvek szerves részét képezték régebben.
Na, de mindegy is, most ebből a tagből megismerhetitek az idei év első felének olvasmányait.
Több helyen több változatát láttam a tagnek, én most erről a blogról írtam ki a kérdéseket.
A képek forrása a Tumblr.



Eddigi legjobb olvasmány 2019-ben?


Hát ez mindjárt az elején egy nehéz kérdés. Gondolom, a kérdés nem olyan könyvet szeretne válaszul, amit hatszor olvastam, annyira szerettem :D Hm. Úgy  éreztem, hogy tök sok könyvet olvastam el idén, de most az olvasmányaimat böngészve egyáltalán nem tűnik soknak az első féléves adagom, ami kb 38 könyvet jelent.
Úgy döntöttem, 2019 eddigi legjobb könyvének az Egy kutya négy életét fogom kikiáltani. Nagyon sok jó könyvet olvastam, így nehéz volt a választás, mindenesetre a kutyus története nagyon megfogott, sőt, még bőgtem is rajta egy sort, amikor senki nem volt a közelben :D Főleg azért, mert a mi családunkban (főleg mostanában azt tapasztalom) negatív érzelmeket ritkán mutatunk, ami a szomorúságot illeti, ráadásul én macskás vagyok, így nem gondoltam volna, hogy egy kutyás könyv ekkora hatással lesz rám.

Eddigi legjobb folytatás


Nekem ugye eddig a Harry Potter kimaradt az életemből, tavaly év végén kezdtem el elolvasni a könyveket, így idénre átlógott a 6-7-8. rész, szóval azt hiszem, elég egyértelmű, hogy őket választom 2019 eddigi legjobb folytatásának. A történetet gondolom a többségnek nem kell bemutatnom - én csak sajnálni tudom, hogy 18 évet éltem le ezen könyvek nélkül :)

Új megjelenés, amit mindenképp el szeretnél olvasni


Meg kell hagyni, a Könyvfesztiválra és a Könyvhétre is megjelent egy rakat könyv, amiket legszívesebben begyűjtöttem volna - de sajna a pénztárcám megakadályozott benne. Ha csak egyetlen könyvet kellene választanom, akkor a Royce tarolt választanám Margaret Stohl-tól, ami a Könyvmolyképző Kiadó gondozásában jelent meg a Könyvhétre. Elolvastam a hátulját, és 2 lehetséges kimenetel merült fel bennem: vagy állati jó lesz, vagy kész katasztrófa - igazából mindegyik lehetőséggel elégedett vagyok, ugyanis idén nyáron úgy tűnik, kicsit szarkönyvolvasási maratont tartok. Na, mindegy, szóval ez lenne a választásom.

Legjobban várt megjelenés 2019 második felében


Kivételesen nem tudok ilyenről beszámolni. Mostanában olyan szinten csak sodródom az árral, ami az olvasásokat illeti, hogy valahogy a megjelenések egyáltalán nem izgatnak, nem tartom őket számon. Persze hosszas agyalás után biztosan tudnék valamit mondani, de most így hirtelenjében nem jut eszembe olyan könyv, aminek a megjelenéséig a hajamat tépem. Meg hát alapból a könyvtárban élek, ahol még várni kell mindig, mire a friss megjelenések bekerülnek :D

Legnagyobb csalódás


Erin Butler Mr. Darcy nyomában című könyve. Alapjáraton imádom az olyan könyveket, amik Jane Austen  Büszkeség és balítéletén, vagy bármelyik könyvén alapszanak, de ez a könyv számomra egy katasztrófa volt, nem is olvastam végig, pedig tényleg próbálkoztam, de egyszerűen olyan siralmas volt a sztori, hogy szerintem a feléig sem jutottam el.

Legnagyobb meglepetés


Deirde Riordan Hall Sugar című könyve. Előtte nagyon rég nem olvastam már VP könyvet (azt hiszem, kezdem kicsit kinőni őket), de pont valamivel nyaralás előtt jártam a könyvtárban, és azzal a szándékkal mentem, hogy valami tényleg nagyon agyleszívós könyvet szeretnék kivenni. Mint amikor túl vagy egy 900 oldalas, faltól falig írt, pörgő cselekményű dolgon (khmmm Trónok harca), és bemész, hogy most kiveszem a legrózsaszínebb borítójú szivárványhányást, hogy most hagyjatok békén. Valami hasonló indíttatásból vettem ki a Sugart, amit amúgy egyáltalán nem terveztem korábban elolvasni - és lám, 2019 egyik legjobb könyve lett.

Legújabb kedvenc író


J. K. Rowling, nem vitás :)

Legújabb fiktív szerelem


Ennek is eljött a napja, de nincs ilyenem. Idén tényleg visszább vettem az undorító nyáltenger könyvek olvasását - ha pedig véletlenül ilyenbe botlottam, akkor sem különösebben zúgtam bele a férfi főszereplőbe. ÉN EGY ERŐS FÜGGETLEN NŐ VAGYOK, MINDENKI HAGYJON BÉKÉN!
(Az idézet a képen a kedvenc feminista dalomból, a Little Mix Salute-jából van, mindenképp érdemes meghallgatni. Klikk ide!)

Legújabb kedvenc karakter


Kudarcot vallottam a Királyok csatájával és a sorozatot sem nézem, így semmilyen spoilert nem szeretnék hallani arra vonatkozóan, hogy netán Havas Jon a továbbiakban átmenne kaszabolós bérgyilkossá aki az összes többi kedvencemet megöli vagy mittomén'. Már az első GoT kötet első fejezetében a szívembe zártam a karakterét, és továbbra is ő az egyik kedvencem. Majd eskü folytatom a Királyok csatáját - óriási bűntudattal tettem félre múltkor, de már túl sok volt és nem haladtam vele. Kellett egy kis szivárványhányás - ahogy azt pár kérdéssel ezelőtt is írtam :)

Egy könyv, ami megsiratott


Már felmerült ma egyszer a Harry Potter, de itt most konkrétan az utolsó kötetre gondolok. Bár az utolsó előtti is elég megrázó volt, épp ezért kellett utána vagy két hónap, mire képes voltam a kezembe venni a Harry Potter és a Halál Ereklyéit, aminek a végét a szobám magányában bömböltem végig.

Egy könyv, ami jó kedvre derített


Morgan Matson Páratlan nyár című könyvét választottam ide, amit azért vettem ki a könyvtárból, mert egyszer ebből a könyvből kaptam egy zabálnivalóan aranyos szerencsesütit Molyon, így rögtön várólistás lett. Szerencsére a kezembe is akadt. Egy lányról szól, aki kilép a komfortzónájából, hogy megtalálja az eltűnt barátnőjét. Nagyon kedves történet volt, nagyon ajánlom mindenkinek.

Kedvenc filmadaptáció


Eeeeeez hogy jön a könyvekhez? :D Jójó, vágesz... Mivel nem vagyok valami nagy filmes, most eszembe se nagyon jutna olyan film, amit idén néztem, szóval asszem, ezt a kérdést is passzolom.

Legszebb könyv, amit idén vásároltál


Már megtanultam, hogy nem veszünk könyvet borító alapján, és ezt az alapszabályt ajánlom is mindenkinek :D Viszont, hogy legyen egy választottam, a most olvasott könyvem lesz az, a Teaház a sarkon, aminek nagyon tetszik az egyszerűsége, meg úgy maga az illusztráció. Az ALDIban vettem, és nem fűztem hozzá túl sok reményt, de eddig nagyon-nagyon tetszik, pláne, mert mostanában annyi szarság történt velem - nagyon jól esik egy kicsit ebbe a másik világba csöppenni.

Könyvek, amiket még idén el szeretnél olvasni

Nincsenek konkrét céljaim, mivel idén tényleg csak sodródom az árral, ha van kedvem, olvasok, ha nincs, nem - ilyen egyszerű. Az azért elég király, hogy 38 könyv már el van olvasva az idei 75-ös tervemből, szerintem simán sikerülhet :)


Köszönöm szépen mindenkinek a figyelmet, remélem, tetszett nektek a mai tag és esetleg kedvet kaptatok valamelyik könyvhöz. Hamarosan találkozunk, addig is
legyetek jók!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

December 15, vasárnap - Magammal viszlek a Vörösmarty téri vásárba | Intsant Kriszmösz-zeneajánló /137

Május 19, szombat - Régi VS Új vízfestékkészletem /086

Április 30 - május 7 - Naplóbejegyzések | A "ballagástól" az érettségi végéig /144