December 22, vasárnap - Homemade Baby Yoda mézeskalács-figurák :) /138

Sziasztok, lelkes Törpeharcsák és idetévedt Uborkák!
Már csak KÉT nap Szentestéig, juhéé! Én már nagyon-nagyon várom, imádom az ünnepeket, amikor összegyűl a család és ajándékozunk és Reszkessetek, betörők!-et nézünk orrvérzésig, és mindent, de mindent megzabálunk.

Idén nagyon igyekeztem kitenni magamért az ajándékok terén (mostanában átmentem kicsit diszlexiásba, létezik ilyen kifejezés, hogy kitenni magadért? Kicsit elbizonytalanodtam. Múltkor angolon is, felszólított a tanárnő és nem tudtam, hogy kell kimondani a szavakat, amik azt a mondatot alkották, amit fel kellett volna olvasnom. Nagyon fárasztó ez a tanév.)
Update: megnéztem, létezik a kitenni magadért kifejezés.

Ömm, hol is tartottam? Ja, igen, szóval, ha te netán nem tartozol a profi ajándékozók kategóriájába, vagy csak simán idén a totális káoszban elfelejtettél valakinek ajándékot venni/készíteni, és azon vagy, hogy inkább csak egy csomag mézeskaláccsal leped meg az illetőt, akkor miért is maradnál a hagyományos, bézik mézeskalácsformáknál, amiket bárki kiszaggathat, amikor egy kis átalakítással pikk-pakk Baby Yoda alakú figurákkal töltheted meg a tepsit?


Hogy kicsoda, vagy micsoda is Baby Yoda, és miért van tele vele minden? Nos, Baby Yoda  „a felmérések szerint kétszer jobban érdekli az embereket, és többet beszélnek róla mint a 2020-as amerikai elnökválasztás demokrata jelöltjeiről, de nem csak a politikusokat ragyogja túl. Baby Yoda mém lett, de nem véletlenül. Úgy tudni a Disney+ kifejezetten úgy rakott össze több jelenetet is, hogy azokat egyszerűen lehessen mémesíteni, és ez be is jött. Állítólag az sem a véletlen műve, hogy a gifek is ilyen hamar és ennyire pontosan elkészültek. És még valami elkészült: a Baby Yoda ajándéktárgy tenger pólókkal, bögrékkel plüssfigurákkal, pont olyan időzítéssel, hogy tökéletes választás legyen karácsonyra. Illetve választás lenne, mert ugyan elő lehet rendelni, de a fa alá csak a visszaigazolás kerülhet, ugyanis a Disney annyira titokba tartotta a karaktert, hogy kénytelenek voltak visszatartani a gyártást.” - írja a MarketingMorzsák oldal.


Be kell, hogy valljam, amikor először megláttam Baby Yodát, úgy voltam vele, hogy ezmiaszar, mit hype-olják annyira agyon, de rá kellett jönnöm, hogy ez valami retekaranyos.
Múlt héten Bambinak és Pandának hála (tiszta állatkert, gyerekek XD) találtam egy frenetikus lifehacket az Instagramon. Biztos sokan találkoztatok már vele, de azok kedvéért, akik még nem látták, most ideteszem a képet, aztán pedig bele is vágok a mai projektembe, ami a Baby Yoda mézeskalácsok elkészítése.

Forrás: Instagram

Addig is csürőzzünk valami jó kis nótát aláfestésnek. Mondjuk Harry Styles új albumát, mint ahogy én tettem alkotás közben. De ha nektek jobban tetszik, akkor inkább hallgassátok ezt:



A legelső lépés, hogy elkészítjük a mézeskalácstésztát. Erre nyilván mindenkinek megvan a maga bevált receptje, ki ebből tesz többet bele, ki abból, így most nem is írnám le, hogy a mienk pontosan mit tartalmaz. Mi ebből az adagból igen profin kifelejtettük a tojást. Nem baj, ettől függetlenül tök jó lett, de azért egy virtuális tarkónvágást megérdemlünk.


Ha elkészült a tészta, nyújtsuk ki tetszés szerinti vastagságúra, ezt is embere válogatja, hogy kinél milyen vastag a mézeskalács. A mienkbe vegyesen kerültek alig egy-két milliméteres és akár fél centi vastag darabok is és nem, nem azért, mert akkora nyomorékok vagyunk, hogy felemásra nyújtjuk a tésztát, hanem mert többször újra lett gyúrva a maradék :D
Ezután kezdődhet a szaggatás. A Baby Yoda formához először is angyalformákat kell szaggatni, úgyhogy amíg anyu és a mama csapatták az egyéb mintákat, én a kávémat kortyolgatva angyalokat sorozatgyártottam.
Most jön a kicsit morbid része, lefejezzük az angyalkákat. Én az első hármat teljesen lefejeztem, de jobb, ha egy kis buksit hagytok nekik, ahogy a második hárommal tettem. Majd elmondok egy Miatyánkot minden lefejezett angyalért, ahogy minden méter elhasznált csomagolópapírért is elmondtam. Ezután mindent bevágunk a sütőbe.
Az én angyalaimnak ilyen csipkés-hullámos akármilyen szárnyai vannak, így azt is kicsit formára igazítottam és levagdostam a hullámokat róla.



Ha megsültek és kicsit már kihűltek a sütik (mi addig elugrottunk a plázába pár dologért, meg hazavittük a mamit), kezdődhet a fun része, a dekorálás. Amit én ehhez használtam:
🎄 porcukor
🎄 tojásfehérje
🎄 zöld és piros ételszínezék
🎄 kakaópor

Először is habverővel összekevertük a tojásfehérjét a megfelelő mennyiségű porcukorral. Figyelj rá, hogy elég cukros legyen ahhoz, hogy ne folydogáljon szét és lehessen vele normálisan rajzolni.
Két kis pohárba (én lenyúltam a szüleim felesespoharait) tettünk belőle félre, a többit pedig beletöltöttük egy nejlonzacskóba (ne haragudj, Földanya), aminek a sarkába egy nagyon-nagyon picike lyukat vágtunk. Ezzel megrajzoltam a Baby Yoda kontúrjait.
A ruhájához először is a nyakához húztam egy vonalat, ami picit megtörik középen, majd innen egy villámszerűséget rajzoltam, ott, ahol az illesztés van a ruháján.



Egy kicsit vártam, hogy megkössön rajta a kontúr, addig is a kis poharakban kikevertem egy zöld és egy barna színt (a barnához csak zöld és piros ételfestéket öntöttem a mázhoz, de egyébként barnának tökéletesen megfelel az is, ha megolvasztotok egy kis étcsokit). Az elkészült színes mázakkal tetszés szerinti technikával kipingáljuk a Yodákat. Én egy fogpiszkálót használtam az elegyengetésükhöz, de ez elég időigényes volt, egyébként a nejlonzacskós módszer itt is kiválóan megállja a helyét.



Az utolsó lépéshez fontos, hogy minimum a zöld teljesen megkössön, különben szétfolynak a szemei, így addig javasolt a családunk idegeire menni, Insta-storykat gyártani a teknőseinkről, vagy a maradék mézeskalácsokból emojikat vagy a kedvenc bandáink logóit elkészíteni.
Ha lassan köt meg, dobd be pár percre a hűtőbe.



Ha sikeresen megkötött a zöld és már minden családtagodnak elénekelted a Fine Line-t minden hangeffekttel együtt minimum kétszer, akkor jöhet az utolsó lépés. Mi még adtunk egy kis porcukrot a barnánkhoz, mert nem éreztük elég sűrűnek, meg egy kis kakaóport is tettünk bele, hogy sötétebb színe legyen. Nincs más hátra, mint előre, már csak két kis pont szemet kell rajzolni minden Yodának, és elkészültek a házi készítésű Baby Yoda mézeskalács-figuráink.



Remélem, tetszett nektek ez a mai bejegyzés, és valakinek hasznos lesz, én nagyon élveztem az elkészítését, mind a mézeskalácsokét, mind a bejegyzését. Tina, ilyet is simán osztogathattatok volna a suliban :D
A szünetben még két bejegyzésötletem van, majd meglátom, hogy mennyi valósul meg belőle, lesz-e vajon lendületem hozzá.


Jó pihenést és boldog karácsonyt mindenkinek, a két ünnep közt mindenképp jelentkezem, addig is vigyázzatok magatokra, egyetek sokat, adjatok és kapjatok sok szép ajándékot, töltsetek minél több időt a szeretteitekkel, és ne feledjétek:
legyetek jók!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

December 15, vasárnap - Magammal viszlek a Vörösmarty téri vásárba | Intsant Kriszmösz-zeneajánló /137

Május 19, szombat - Régi VS Új vízfestékkészletem /086

Április 30 - május 7 - Naplóbejegyzések | A "ballagástól" az érettségi végéig /144