Március 14, szombat - Artist Tag, mert ilyen még nem volt + pár szó a jelenlegi helyzetről /141

Szevasztok, Törpeharcsák!
Nem is tudom, hol kezdjem. Ez a bejegyzés már hetek óta félkészen van itt piszkozatként a Bloggerben, de még nem jutottam el vele a közzétételig. Viszont a kialakult helyzetben úgy éreztem, valamit muszáj írnom itt a blogon, így szeretném egybekötni a kellemetlent a hasznossal, úgyhogy most itt vagyok.
Szóval mi is történt? Alig 12 órával vagyok a Miniszterel Nökúr bejelentése után, és őszintén szólva fogalmam sincs, mit kezdjek az életemmel. Nem tudom, ki hogy van vele, diáktársaim, de azt hiszem a kialakult helyzet a 11. évfolyamig mindenkinek kedvez. Csak hogy én továbbra is a 12. évfolyam diákja vagyok, és 7 kicseszett héttel az érettségi előtt bezárták a sulit. Ami azt jelenti, hogy önállóan (vagyis távoktatásban) kéne most felkészülnöm eddigi életem legnagyobb megmérettetésére.
Ami azt illeti, tegnap este a Miniszterel Nökúr beszédét várva nem nagyon tudtam, mit is várok. Jelentse be, hogy továbbra is suliba kell mennünk, miközben franc tudja, hányan hordozhatják közülünk a Covid-19-et? Vagy inkább mondja azt, hogy bezárják a sulikat? És ha igen, mennyi időre? Mi lesz az érettségivel?
Szerencsénkre állítólag képesek leszünk felkészülni magunktól, illetve távoktatásban. Jelentem egyébként, tulajdonképpen önmagamhoz képest kifejezetten jól állok. Ami lehet, hogy egy szorgalmasabb diákhoz képest siralmas, de mint mondtam, ÖNMAGAMHOZ KÉPEST :D
Maradjunk annyiban, hogy egy kis koronavírus, amit még el se kaptam (lekopogom) nem fog megakadályozni abban, hogy sikeres érettségit tegyek. Erről ennyit, és most térjünk át a mai bejegyzésre, csak előbb kitörlöm azt a - visszatekintve kifejezetten cuki kis lelkizős - bevezetést, amit múlt héten írtam hozzá.

Mára egy Artist Tag-et hoztam, tehát egy úgymond "Művész Tag"-et, amit DeviantArt-on találtam. Sokféle taggel találkozhattatok már a blogon, de ilyennel még nem, de hát better late than never, mate, ahogy azt mondani szokás.
A kérdéseket angolról fordítom, szóval, ha valami marhaság van leírva, shame on me, úgyis készülnöm kell az emelt érettségire.




1. Mi inspirált arra, hogy komolyan kezdj foglalkozni a rajzolással (vagy hogy gyakran rajzolj)?
Ez egy jó kérdés. Egészen pici korom óta arról szól az életem, hogy rajzolok, így konkrét választ nem nagyon tudnék erre adni. Az első emlékeim is arról vannak, hogy rajzolok, szerintem azóta alkotok, hogy először ceruzát vettem a kezembe. A mamám gyűjtötte mindig a rajzainkat, emlékszem, az összes unokatesómnak volt valami vékonyka kis mappája, nekem meg két irgalmatlan vaskos mappányi firkálmányom volt a mamánál.

Egyik remekművem zsenge ifjúkoromból

Ahogy nagyobb lettem, úgy húzott el ez a rajzolás-dolog hobbiba, aztán önkifejezésbe, tervezgetésbe, önmegvalósításba. Szerintem arra, hogy komolyan foglalkozzak vele, elsősorban a körülöttem levő emberek motiváltak, mert tetszett nekik, amit csinálok. Na meg a rajztanáraim sem elhanyagolhatóak, nagyon sokat köszönhettem nekik az évek során. És persze a rengeteg művész, akiket a világhálón követek, szintén nagyban hozzájárultak a fejlődésemhez, és hogy elhiggyem, igenis lehet ezzel foglalkozni ahelyett, hogy én is olyan citromba harapott felnőtt legyek, aki gyűlöli a munkáját.

Balra: egy nagyon sokáig tervezgetett festményem az egyik kedvenc
gondolatommal egy Imagine Dragons-dalból: "Ha félsz a zuhanástól, ne nézz le"
Jobbra: én rajzfilmkarakterként a tavalyi Könyvhét után


2. Mit szeretsz legjobban rajzolni?
Embereket, főleg portrékat. Szinte minden rajzom énekesekről készül, de mostanában próbálok kicsit kimozdulni a komfortzónámból, elsősorban a felvételi miatt: gyakorlom a csendéleteket, kockológiát, de emellett volt idő, amikor tájképeket és állatokat is előszeretettel rajzoltam, na meg rajzfilmfigurákat. Azért a portrék mindig elsőbbséget fognak élvezni nálam, mert számomra nincs is jobb érzés, mint lerajzolni valakit, akit szeretsz vagy bálványozol. Kisgyerekkoromban is mindig az volt a szokásom, hogyha valami tetszett, azt lerajzoltam. Szóval tulajdonképpen máig ugyanezt a létfilozófiát követem, csak már kicsit komolyabb rajzokkal és rajztudással.

Balról jobbra: Katniss és Peeta (a mai napig befejezetlen),
Louis Tomlinson és Harry Styles (kedvenc rajzaim róluk)


3. Van valami guilty pleasure-öd?
(guilty pleasure = bűnös élvezet, legalábbis én így fordítom, de ez nagyon kreténül hangzott volna a kérdésben szerintem magyarul minden sz@rul hangzik)
Imádok textúrákat csinálni. Most komolyan, órákat tudok azzal tölteni, hogy mondjuk az adott portrémon az ember bőrén pontosan úgy csillanjon a fény, ahogy az a fotón van, vagy például nagy örömömet lelem különböző ruhák tónusozásában, festésében. Nincs annál jobb érzés, mint amikor hosszú-hosszú munka után hátralépsz egy lépést, és megcsodálod, hogy igen, az a bőrdzseki vagy selyemterítő pontosan olyan, mint a valóságban. Ezek az apróságok minden "rávesztegetett" percet megérnek nekem, míg más részleteket hajlamos vagyok összecsapni. Bár mostanában igyekszem figyelni, hogy mindenre pontosan annyi időt szánjak, amennyi szükséges rá.

Íjászlány a vázlatfüzetemből és Alex Turner félbehagyott
bőrdzsekije. Nem tudom, hogy be lesz-e fejezve, de már így
is nagyon elégedett vagyok az eddigivel.


4. Kedvenc művészeid?
Hogy őszinte legyek, nem tudnék összeállítani egy TopX listát. Nagyon sok művészt követek a közösségi oldalakon, és vannak persze a régi idők művészeiből is, akikre felnézek. Ha valamit látok, ami tetszik, azt elmentem magamnak, kipróbálom én is, kísérletezgetek, de senkit nem neveznék a kedvenc művészemnek: van, akinek a munkái tetszenek, van, akié kevésbé. Ízlések és pofonok.


5. Mennyire változott meg a stílusod azóta, hogy elkezdtél rajzolni?
Hát, ha a költő az ovis kori absztrakt pacáimra gondol, mint kezdés, akkor igen, azt kell hogy mondjam, elég sokat változott XD Viccet félretéve, nagyon sokféle stílusban alkottam az évek során, és mindegyiket próbáltam tökélyre vinni, annak ellenére, hogy ez rohadtul nem sikerült sok esetben. Talán a fotorealizmusban érzem leginkább a fejlődést, ez, és a különböző portrék hozzásegítettek ahhoz, hogy most már pár perc alatt tudjak egy olyan skiccet csinálni valakiről, amiről felismerhetőek az adott ember vonásai.

Balra: életem egyik első portréja, amit realisztikusnak szántam, Ryan Tedderről, a OneRepublic
együttes frontemberéről, valamikor 2013-ból. Nagyon büszke voltam rá, és büszke vagyok
a mai napig, valamikor akkor kezdtem komolyabban foglalkozni a portrérajzolással.
Középen: Justin Bieber 2015-ből (?), szintén állati jól sikerült. A húgomnak készítettem
karácsonyra, érdekessége, hogy 2-3 nap alatt készült, az utolsó pillanatokban Szenteste előtt.
Sokáig az egyik legjobb rajzom volt, a tesóm majdnem hátast dobott, amikor kivette a mappából,
amiben betettem a fa alá. (Meg is prankeltem kicsit, és a rajz fölé tettem egy firkát ugyanez a fotó
alapján, és jó nagy betűkkel ráírtam, hogy JÁSZTÍN BÍBÖL. Így még nagyobb volt a meglepetés.)
Jobbra: az egyik legvalósághűbb portrém Jared Leto-ról, a 30STM frontemberéről. Azt hiszem,
tizedikben készült, többször volt már kiállítva a sulimban, szinte többet volt ott, mint nálam.

A korábbi stílusaimról beszélve, próbálkoztam az animével valamikor általánosban, de nagyon nem jött be (persze lehet, hogyha a mostani képességeimmel nekifognék, egész jól is elsülhetne, de most már nem különösebben érdekel), illetve régen sokat rajzoltam fejből is, ezt próbálom visszahozni egyébként, mert egész jó dolgok is kisültek már belőle.

Ezekről nem akarok beszélni :D


6. Van valami, amit szeretnél megtanulni jobban rajzolni?
Jó lenne megpróbálni megint animézni. Az egy elég nagy csalódása volt az életemnek, bár hiába, hogy a hatodikas rajztudásommal egy istenkirálynak éreztem magam azokkal az animés skillekkel, de most megnézve rémesek voltak a rajzaim. Újra kéne rajzolnom egyet-kettőt közülük. Ezen kívül szeretnék állatokat is jobban rajzolni, mert azok mindig hagynak némi kívánnivalót maguk után.

7. Van kedvenc pózod, amit rajzolsz?
Ritkán rajzolok egész alakos embereket, de ha igen, akkor többnyire egyik kezüket csípőre teszik a "modelljeim" és az egyik lábukon van a testsúlyuk. Tényleg, az előző kérdéshez hozzáfűzve, még ezt is gyakorolnom kell, de már belekezdtem. Jelenleg BTS-klipekből vágok ki képeket a táncos részekből és azokról készítek gyors vázlatokat. Viszonylag elégedett vagyok velük, ahhoz képest, hogy nincs valami sok tapasztalatom a dologban, úgyhogy kíváncsi leszek, mennyi fejlődést fogok mutatni a végére.

Ő is hagy némi kívánnivalót maga után. Igazából nem olyan régi rajz,
de eléggé látszik, hogy nem szoktam teljes alakot rajzolni.


8. Különleges körülmények rajzolás közben?
Muszáj asztalnál rajzolnom. A földön ülve vagy a fekve rajzolást nem bírja a hátam. Bár mostanában rajzszakkörökön már gyakorlom a rajzbaknál rajzolást, és állványnál is rajzoltam már, de az a legjobb, ha asztalnál ülök. Egyébként pedig valaminek muszáj szólnia a háttérben, nem szeretek csendben rajzolni, úgyhogy valami zene vagy videó mindig megy, miközben dolgozom, vagy esetleg beszélgetek valakivel közben.
Széljegyzet: most döbbentem rá, hogy itt a nagy koronavírus miatt a heti 4 rajzórámból 4 el is marad. MIT FOGOK KEZDENI AZ ÉLETEMMEL??!!! :((((

9. Multi-task-olsz rajzolás közben? (Csinálsz több dolgot egyszerre?)
Próbálkoztam már vele, de ez csak akkor működik, ha a másik dolog olyan, ami nem igényel külön figyelmet, pl eszem, vagy ugye hallgatok valamit. Próbáltam már összekötni a rajzolást mondjuk tanulással, de gyakorlatilag esélytelen, vagy az egyik, vagy a másik. És általában a rajz győz a nyelvtan tételek felett. Már egyébként gondolkodom rajta, hogy felveszem, ahogy felmondok egy tételt és azt hallgatom, de erre majd kelleni fog valami jobb módszer, mivel utálom a saját hangomat hallgatni, pláne felvételen.

10. Inkább hosszú ideig dolgozol egy rajzon, vagy gyorsan rajzolsz, esetleg több dolgot egyszerre?
Mikor hogy. Erre a jelenlegi munkáim a legjobb példák. Jelen pillanatban hetek óta egy portrén dolgozom, ami egyelőre úgy tűnik, hogy életem egyik legjobb rajza lesz. Ezen kívül mellette készítek kis rajzocskákat, ráadásul önmagamhoz képest viszonylag gyorsan, de ha hirtelen elfog az ihlet, akkor random belefogok vázlatok készítésébe, amiket talán egyszer be fogok fejezni. Szóval itt van mindenre a példa: a "nagyobb" rajzaimon képes vagyok hetekig dolgozni, de ha azon múlik, simán megrajzolok egy kisebb rajzot fél óra alatt, és igen, képes vagyok sok mindenen egyszerre dolgozni, bár semmi nem garantálja az összes művem elkészültét.

Példák a fentiekre
Balra: Alex Turner-skiccek (ezer éve nem rajzoltam őt, te jó ég), amik unalmamban készültek.
Középen: pár napos, kicsit szöszmötölős pöttyözős rajz Harry Styles-ról. A technika lényege
mindössze annyi, hogy a pöttyök sűrűségével alakítom ki az árnyékokat és a textúrákat. Ha
valaki jól rajzol, annak mondanám, hogy érdemes kipróbálni, sokkal egyszerűbb, mint
amilyennek tűnik :)
Jobbra: jelenlegi munkám, hetek óta készül, Jungkook-ról.


11. Megmutatod másoknak a rajzaidat?
Tudom, hogy nagyon sok művészlélek imádja rejtegetni a képeit. Én nem tartozom közéjük, leginkább azért, mert ritka az, hogy olyan nagyon érzelmes hűdedeep képet készítek. Szívesen mutatom meg a rajzaimat másoknak, mert büszke vagyok arra, amit csinálok. Aztán ha valakinek nem tetszik, akár a rajzom, akár a hozzáállásom, az így járt. Grafikus leszek, ember, nem várhatják, hogy örökké mindent rejtegessek. Tény, hogy vannak olyan rajzaim, amiket nem szívesen mutatok meg mindenkinek, de azokat nem is a "fő vázlatfüzetembe" készítem, hanem random kis füzetekbe, amikről a többiek már el is felejtették, hogy még léteznek. Ők a titkaim őrzői.

Őket lefotóztam a bejegyzéshez, de végül nem kerültek bele, így nem akarom,
hogy kimaradjanak.
Balra: Baby Yoda, a mai napig befejezetlen (a változatosság kedvéért)
Középen: firka, amit egy dal inspirált. Nem úgy sikerült, ahogy terveztem, de
büszke vagyok rá, mert az én fejemből pattant ki :)
Jobbra: nyári rajzocskám Jade Thirlwall-ról, az egyik kedvenc darabom
a vázlatfüzetemben.


Hát, ennyi lett volna ez az Artist Tag, köszönöm szépen, hogy végigolvastátok. Most, hogy rám szakadt egy rakás szabadidő (na persze majd meglátjuk, hogy alakulnak így a sulis dolgok), lehet, hogy néha lesz lehetőségem posztolni. Majd meglátjuk, mi lesz a továbbiakban.
Mindenesetre kitartást mindenkinek, vigyázzatok magatokra, holnap tűzzetek kokárdát, és ne felejtsétek:
mossatok kezet és legyetek jók! 💋

Megjegyzések

  1. Először is, nagyon jó kis tag lett! :) Másodszor, nem tudom ez mennyire nagy segítség, de ha akármi gond van az érettségire való készüléssel, nagyon szívesen segítek, ha tudok, végülis ilyen szempontból van tapasztalatom. Tudod, hol találsz. :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Először is, örülök, hogy tetszett, másodszor pedig, nagyon köszönöm, ha szükség lesz rá, feltétlenül írni fogok! ;)

      Törlés
  2. Aaaaa imádom a Jared Leto-s portrédat! *-*
    Annyira tehetséges vagy, mindig rácsodálkozom a műveidre.
    A kis tükrös rajzot a 30STM - The Kill (Bury Me) ihlette? ;) Amúgy nagyon szupi lett az is! Meg minden IS! :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Annyira köszönöm, te vagy az egyik leglelkesebb rajongóm! :D
      Most így belegondolva akár az is ihlethette volna, de igazából a Set It Off - Wolf In Sheep's Clothing volt az elkövető. Most télen nagyon rá voltam kattanva a bandára, korábban nem ismertem őket, ez a szám egyszerűen zseniális. Egy kicsit letargikus időszakomban készült az a rajz :)
      Még egyszer köszi! :* :)

      Törlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

December 15, vasárnap - Magammal viszlek a Vörösmarty téri vásárba | Intsant Kriszmösz-zeneajánló /137

Május 19, szombat - Régi VS Új vízfestékkészletem /086

Április 30 - május 7 - Naplóbejegyzések | A "ballagástól" az érettségi végéig /144