Szeptember 22, péntek - #realismtest: Cseresznyék /019

Sziasztok! :)
Öt hetes a blog! :3 Ráadásul ez idő alatt átléptük a 900 kattintást, nagyon köszönöm :)
A mai kis bejegyzésben ismét egy kis festegetéssel jelentkezem, hiába, nekem ez a legfőbb hobbim, remélem nem gond, hogy mindig festek :D A könyvértékelés, amiről múltkor beszéltem, továbbra is várat magára, egyszerűen képtelen vagyok megfogalmazni a Hazudósokról alkotott véleményemet.
Na, de akkor kezdjünk is bele a festésbe :)


A szokásos kellékekre lesz szükségünk, vagyis:
~ festővászon vagy egy vastagabb papír
~ vízfestékek, most valami sötétebb rózsaszín, piros, zöld, világosbarna, barna és sötétkék színekben
~ a lehető legvékonyabb ecseted, meg egy laposabb ecset amivel be tudod vizezni a felületet
~ víz
~ a vázlathoz ceruza és radír
~ zsebkendő a túl sok víz felitatására

Első lépésben felrajzoljuk a cseresznyéket. Elég vázlatosan a formájukat megrajzolni, illetve hogy az árnyékuk majd hová kerül, valamint a fényeket a gyümölcsökön. Ezután én a laposabb ecsetemmel bevizeztem a festeni kívánt részeket, esetünkben a cseresznyeszemeket, majd egy nagyon halvány alapot festettem, szintén ezzel az ecsettel a piros és a sötét rózsaszín festékekkel.


Miután megszáradt az alap (rásegíthetsz a hajszárítóval, ahogy már megszokhattuk), fogjuk a vékonyabbik ecsetet és elkezdhetjük kidolgozni őket. Megjegyzem, életemben először próbálok valamit úgy megfesteni, hogy úgy adja vissza, mintha fotó lenne, szóval nézzétek el, ha kicsit gagyi :)
Először felfestettem egy sötétebb réteget, majd a zsepivel visszaszedtem ott a festéket, ahová a fénytöréseket terveztem. Kis vízzel rásegíthettek és kicsit összemoshatjátok a fényesebb részeken a határokat.


Miután mindhárom cseresznyémet megfestettem, az árnyékukat is megcsináltam, ezt egy kis ovális formával jeleztem a szemek alatt. Vízzel lealapoztam és kevés festék - sok víz kombinációval rózsaszínre festettem az árnyékokat, majd, mivel az eredeti kép így adta vissza, egy kis kéket is vittem bele és nem is lett olyan rossz.

Ezek után következtek a szárak. Itt rontottam el :) Világoszölddel, világos- és sötétbarnával dolgoztam, és igyekeztem jól visszaadni az árnyékokat. Nem mondom, hogy sikerült, ráadásul az egyik szár túl vastag is lett.


Mindenesetre én megtettem minden tőlem telhetőt, még egy kicsit csinosítottam a részleteken, mondom, ez volt az első alkalom, hogy realisztikus festményt próbáltam alkotni. Így sikerült a végeredmény:


A folytatással már lehet, hogy holnap jövök, festek még egy-két gyümölcsöt vagy zöldséget, majd meglátom, milyen referenciákat találok. Tudom, kissé rövid voltam, majd próbálkozom hosszabbat is írni a hétvégén :) Remélem, hogy tetszett nektek ez a mai kis alkotás, ha igen, próbáljátok ki ti is, holnap remélhetőleg találkozunk, addig is
legyetek jók!
FMBxxx

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

December 15, vasárnap - Magammal viszlek a Vörösmarty téri vásárba | Intsant Kriszmösz-zeneajánló /137

Május 19, szombat - Régi VS Új vízfestékkészletem /086